c70t5 wrote:Håller med dig carl, men ändock gällande Podein, han ska inte gå på den lätte, det får helt enkelt inte ske. Han skulle jabbat lite med Karlsson, "kramats" lite och sedan glidit därifrån. Jag vill inte påstå att Vi förlorade matchen där, men Vi förlorade en av lagets viktigaste spelare - och det i sig säger väl ett och annat om matchens utgång, tycker jag iaf. Och självklart så var det planerat, inget snack om saken. Nåväl, jag har innan skrivit att om Vi öht ska ha ngn chans i denna bortadrabbningen så måste två spelare i Nyköping "plockas" bort och det är Hucko och Hunt, får Vi dom i obalans så är hälften redan vunnet, för UTAN dom i laget så är Nyköping riktigt sårbara. Jag tror nog att attackplanen är utstakad, nu gäller det bara att sätta den i verket, vid precis rätt tillfälle. Jag ser helst en lr två spelare har till uppgift att störa dessa två herrar vid precis varje byte som dom är inne på isen. Detta handlar inte om vedergällning, utan det handlar om ren och skär taktik, och det är jag övertygad om att Fagervall och CO är på det klara med, var så säkra.
/T5!!
Håller med dig om allt Du skriver "c70t5",att plocka bort dessa 2 spelare är oehört viktigt, men det finns en hake i ditt resonmang och det är Nyköping väljer SIST vilka spelare som ska in efter avblåsningarna och då blir det inte så lätt att ha rätt spelare inne vid rätt tillfälle.
För min del är jag ganska övertygad ( måste vara positiv mot mej själv)att vi vinner ikväll ,men söndagens match den kommer att bli en holmgång.
Carl:som vanligt har du analyser som vilket visar att Du är en som kan hockey .(bli inte för stolt nu bara ).Har inte med denna tråden att göra men ändå ,vilket lag föredrar Du i kvalet av Borås ellet Taif ???.Tror personligen vilket det än blir så kommer de inte att ta en SA-plats.
Last edited by alfax on 4 March 2005, 15:55, edited 1 time in total.
alfax wrote:Nyköping väljer SIST vilka spelare som ska in efter avblåsningarna och då blir det inte så lätt att ha rätt spelare inne vid rätt tillfälle.
Visst fasiken, det har Du rätt i. Men då gäller det att en man i varje byte i spel 5 mot 5 är lite extra jeflig mot just ngn av dessa spelare. Gör inte Växjö det så kommer Nyköping att göra det mot oss, thats it, det gäller att ta kommandot. Nu gäller det att våra krigare visar ett jeflaranamma och ett glödande hjärta! En spelare som måste höja sig flera snäpp sedan senast är Brad. Jag ser gärna att man duplerar Brads byten så att han även får spela i förstafemman just för att Vi behöver en stor spelare framför målet som bökar och stökar. Selandér är helt enkelt för liten för att klara av just den uppgiften och blir lätt bortplockad av Nyköpings fyrtorn till backar. Det ska gunga i hela Peabhallen när Brad trycker till en spelare i planket.
Krossa Nyköping!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Herregud var vi plötsligt är övverens c70t5.Brad måste vara den spelare som verkligen visar vad han går för ikväll ,mot Troja tyckte jag han var bäste spelaren för i varenda byte han var inne så small det i planket ,visar han samma inställning idag är mycket vunnit.
Kjelleman wrote:Samma skitsnack som vanligt, om man läser tidningar om det som var,
så crosscheckade Rikard i ryggen, OK då snetände shjon och började veva runt, konstigt att shjon kastade hanskarna förs???inte Rikard
Förra gången var det lars karlsson denna gången detta, vad blir det här näst?? Vem kan säga till 100% att det var som ni påstår, eller var det något annat.
Tänk efter först innan ni hoppar på mej nu, ingen ifrån Nyköping tror på att det var som ni säger.
Jag blir så jävla trött iochmed att du inte var där utan hämtar fakta från diverse tidningar och annan media. Så tycker jag att du ska hålla käften vi som var där såg vad som hände både på isen och i ert bås så gör mig en tjänst. Håll dig till dina tidnigar
Ambassador wrote:Jag säger bara Lenny Eriksson...vilken smart j**el...!!
Underbart smart att få bort Podein...
Det sjuka är att Lakers gick rakt i fällan...men men, bara två säsongen i allsvenskan....det blir bättre med åren, de lär sig att sånt här händer...
men att podein gick i den så kallade fällan??..han har väl rutin så det räcker eller??
dessutom spelade Lakers jävligt fult i kväll......5-6 ggr slog ni på aspen i målet...det underbaraste var ju när hunter trampade över halva planen
och skulle tackla 30 kg männikö...männikö lägger sig raklång på isen
3 meter innan hunter kommer fram......det är MANLIGT..eller?
iofs har ni ju bara kvartsfigurer i erat lag...en tvärhand höga.....30 kg tunga
försök att få lite tyngre och längre spelare tills nästa säsomg
menar bara att såna som männikö och yngvesson m fl väger för lätt