Fortsättningen på den historiska vändningen Tisdag 19.00 i Ängelholm

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Micjac112
Forumproffs

Fortsättningen på den historiska vändningen Tisdag 19.00 i Ängelholm

Post by Micjac112 »

På det hela taget är det bara tre spelare i Lakers jag tycker varit bra rakt över och det är Cooper och Henriksson och faktiskt har Gardiner höjt sig rejält. Rätta virket.

Urkassa är 10, 6, 4, 25, 13, 62

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by Micjac112 on 14 April 2026, 21:11, edited 1 time in total.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Re: Fortsättningen på den historiska vändningen Tisdag 19.00 i Ängelholm

Post by steve_saviano_theking »

Varför ställer man inte till med något på slutet? Det är ju bara för Hellkvist att ordinera någon att typ köra över Holm.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

För att det är fegt för det första. Man kör inte över målvakter i hockey. För det andra så behöver vi varenda spelare på torsdag. Raz visade hur man gör.

Vi förlorade mot ett klart bättre lag idag. Bra att vi tog till tjureriet i andra. Det fick slut på blödningen. Och i sista bevakade RBK bara resultatet.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Varanen wrote: 14 April 2026, 21:39 För att det är fegt för det första. Man kör inte över målvakter i hockey. För det andra så behöver vi varenda spelare på torsdag. Raz visade hur man gör.

Vi förlorade mot ett klart bättre lag idag. Bra att vi tog till tjureriet i andra. Det fick slut på blödningen. Och i sista bevakade RBK bara resultatet.
Köra över är kanske att ta i, men köra in i, eller sätta in en tackling någon halv sekund efter slutsignalen. Få Rögle att tappa fokus och gapa på domarna. Tagnes ska ha fokus på vårt ”beteende” på presskonferensen, då har vi hamnat rätt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Rögle fullföljer exakt VARENDA situation! Dom tacklar så fort dom får minsta möjlighet!
Vi bromsar in och smeker oss in och försöker låsa fast istället…

Pä torsdag är det sista matchen för säsongen!

Då vill jag se full jävla satsning i varenda närkamp! Jaga livet ur dom! Skit i matchstraff och avstängningar - de följer ju inte med till nästa år!

Hjälp Skellefteå genom att sänka så många som möjligt!
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Känner att man inte behöver göra en större analys av laget, de är helt enkelt inte tillräckligt bra. När Växjöhockey är som bäst har vi offensiv briljans som kan hålla pucken i offensiv zon och skapa tryck. I denna upplaga av Lakers kan inte ens vår "förstalina" göra det. Och, är det verkligen värdigt att ha en förstalina där Ågren ingår, han är max en en tredje i en normal upplaga av Lakers.

Någonstans är det Evertsson som måste steppa upp och värva för att vinna igen. Det talas om krigskassa när det behövs, skulle säga att det bara är att chippa in den direkt då vi ändå inte använder den under säsong. Säsongen är inte slut men redan lite orolig att man återigen siktat in sig på mellanmjölk i de rykten som cirkulerar om klara spelar.

Men, just det, säsongen är ju inte slut. Kommer stå där som en idiot på torsdag i hopp om att Lakers greppar något sista halmstrå så att någon sund slutspelsilska infinner sig.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Årets lag är "konstigt" som flera tidigare har konstaterat. Det jag kan säga är att vi är bättre än det vi visat upp i semin. Annars hade vi inte tagit oss hit. Lika förkrossande som vi vann coach-kampen mot Bif, lika krossade har vi blivit i samma kategori mot RBK. En evig följetong har varit spelet i egen zon när vi har kontroll på pucken. Så här skrev jag 25/11 25 efter Tik matchen (finns många andra exempel):
Varanen wrote: 26 November 2025, 09:33 Mycket som oroar mig. Nummer ett just nu är spelet med puck i egen zon. Slarvigt, ofta överkonstruktivt, vi sätter varandra i skiten med usla pass eller genom att passa medspelare under markering ,och forwards gömmer sig eller vägrar kommer ner och göra sig spelbara.
Detta gör att vi är otroligt enkla att sätta press på och få oss i gungning. Vi förstärker/underlättar alltså motståndarnas press genom eget handlande. Inget nytt nu under semin utan så har det sett ut, mer eller mindre, mot alla lag som vågat sätta extrem och hög press mot oss. Vi glänser när vi utmanas i låt oss anfalla varannan gång-hockey. Ett lag går till anfall, tappar pucken, backar hem och väntar på motståndets anfall och så vidare och så vidare. Får vi bygga anfall i lugn och ro är vi giftiga. Då får vi utrymme för vad jag kallar Brasse-hockey. Snygga, snabba kombinationer där helst målet ska ske i tom kasse.

Vad vill jag säga med allt detta? Jo, att vi kan bättre. Vi måste justera nu när vi är taktiskt krossade.

- Men Varanen är inte tryggheten över det egna spelsystemet viktigt? Det man nött under hela säsongen. Luktar det inte lite panik om de inte längre ska trix-spela sig från press eller att Heavy Metal ALLTID ska passa bakåt om han vinner puck?

Vilken trygghet tror vi laget känner nu? Vi är långa stunder helt överkörda och bosatta i egen zon. Ofta trots att vi haft kontroll på pucken ett flertal gånger.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Ja. Det måste ju vara uppenbart för de flesta att vi inte räcker till. Men det värsta är att vi ser lata och mätta ut. Vilket också kommentatorerna påtalar.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Leif Boork har visserligen passerat bäst-före-datum men han är inne på samma sak:

Vad tänker Evertsson på? Vad kommer han att göra? Har Växjö som är ett mycket bra lag blivit för bekväma? Haft det för bra? Varför intervjuar TV4 inte honom?
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Han har rätt. Stora delar av matchserien har vi varit för bekväma och lata. Vi är inte värdiga att gå vidare. Rögle vill detta mer än oss.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Absolut så är det. Men vi får inte glömma att vi är VLH. Hockeyguden satte oss på kartan för ett enda syfte...att VINNA.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

VLH står för något som vi inte visat i denna matchserie

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Hönerövens Gulleponke är nominerad till säsongens bästa back med alla sina andra och tredje assistpoäng. Slutspelet och när det verkligen gäller så har Gulleponken Joel Persson varit TOTALT JÄVLA VÄRDELÖS! Likaså Raz och Elvenes! Lägg till supervärvningen Suomi! Jag förstår inte hur man kan skita ner sig så fullständigt från lunk-/kvart till semi? Sist på pucken, ingen fysik, ingen hotande offensiv och ett jävla slarvduttande i egen zon!

Det ser jävligt mörkt ut på Växjö Lakers avbytarbänk.
Post Reply