Omg28: VLH - MIF 26/12 2025 kl.15.15
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Omg28: VLH - MIF 26/12 2025 kl.15.15
Laget är inte värda en enda åskådare en sådan här kväll , varför ska folk betala för detta? Noll inställning, noll ledning och en totalt osynlig sportchef. Vi måste vara bättre än så här dåliga. Detta är under acceptabel nivå. Våra lägsta krav måste vara högre än så här.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Omg2[emoji239[emoji2394]]: VLH - MIF 2[emoji2394]/12 2025 kl.15.15
Det som jag tycker är mest oroande idag är att Malmö behövde inte ens ta i för den här segern. Man gjorde bara precis det man behövde göra. Man var hårda i närkamperna, man vann alla viktiga tekningar och man väntade tålmodigt på Lakers misstag, vilka var många idag. Det såg faktiskt ut som att Malmö var ett par storlekar större än oss. Jag har otroligt svårt att acceptera den här typen av inställning. Det är nog bara HV och Linköping som kan hitta lika djupa dalar som detta lag hittar i mellanåt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
Det är väl uppenbart att vi har hamnat fel i många kontrakt. Några exempel.steve_saviano_theking wrote:Någon måste kliva fram och skicka Hellkvist, det är inte okej att komma ut med ett såhär oförberett lag på fullsatt hemma plan. Sen ska Evertsson ha sin släng av sleven också, som inte ens lyckas ersätta i alla fall 1 av 2 tilltänkta toppspelare som går långtidsskadade, och inte heller lyckas han skicka världens mest överskattade finne. Känns sorgligt att vi skall dras med Suomi i 2 år till. Han är ett riktigt sänke, uträttar inte ett skit.
Även om marknaden är klen så skall en riktigt bra sportchef lösa det ändå. Det är bara att jobba hårdare än de andra.
Att släppa en J-20 vmback för att istället satsa på 36 och 8.
Att skriva 4 år med Ågren.
Värvningen av de båda finnarna.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Re: Omg2[emoji239[emoji2394]]: VLH - MIF 2[emoji2394]/12 2025 kl.15.15
”Skit ska skit ha”. Den devisen gäller, och Växjö är inte värda poäng ikväll. Man var inte värda poäng mot Luleå heller. Mot Timrå fick man till en bra mittenperiod med fyra mål, men innan och efter dom lyckominuterna var det i ärlighetens namn inte mycket att hänga i granen mot Timrå heller. Det ser för jävligt ut. Jag minns knappt längre när jag såg en bra och fartfylld match från Växjö Lakers, håller helt med Putte här: HV, LHC och VLH har dom i särklass största svackorna, det är horribelt dåligt spel många gånger. Fortsätter det så här blir det nog svårt att nå playoff i vår.PutteA wrote: 26 December 2025, 17:56 Det som jag tycker är mest oroande idag är att Malmö behövde inte ens ta i för den här segern. Man gjorde bara precis det man behövde göra. Man var hårda i närkamperna, man vann alla viktiga tekningar och man väntade tålmodigt på Lakers misstag, vilka var många idag. Det såg faktiskt ut som att Malmö var ett par storlekar större än oss. Jag har otroligt svårt att acceptera den här typen av inställning. Det är nog bara HV och Linköping som kan hitta lika djupa dalar som detta lag hittar i mellanåt.
Lite roligt att läsa och se vilken spelare som var bäst i Svenska juniortruppen i kvällens VM premiär. Jo Alfons Freij. Dessutom har han tagit rejäla kliv i Timrå och många gånger varit deras bästa back. Samtidigt så har Växjö sportchefen som ansåg att han inte platsade i Växjös A-lag. Fyfaaaan vad fel han hade. Och fyfaaaan vad många värvnings fel han har gjort de senaste säsongerna. Visst att han har värvat ihop bra SM-Guld lag men hur jävla länge ska han få leva på dom meriterna då? Tills Växjö är i Hockeyallsvenskan eller? Det kanske är dags nu herr Evertsson att visa att du är och varför du är en av Sveriges bästa sportchefer!! Eller det kanske du inte är längre?? För när det går bra för laget så går det oxå bra för dig. Men nu när det går sämre så känns det som att du inte vet hur du ska hantera situationen! Jag kanske har fel men då får nog fan Evertsson visa det oxå.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Fyfan vad patetiska några av er är...
Ni sitter och sågar Evertssons värvningar och laget som om vi låg på Leksands plats? Vi ligger för fan FYRA i tabellen med en billig trupp!?
Detta var några misstag som inte var okej idag, vi bjuder på två mål och deras sista är efter att vi malt sönder dem i fem minuter mer eller mindre. Det är EN match mot ETT lag efter julledigt. Ni kan ta fram motorsågen när vi börjar sjunka i tabellen, innan dess är det bara orimliga krav
Ni sitter och sågar Evertssons värvningar och laget som om vi låg på Leksands plats? Vi ligger för fan FYRA i tabellen med en billig trupp!?
Detta var några misstag som inte var okej idag, vi bjuder på två mål och deras sista är efter att vi malt sönder dem i fem minuter mer eller mindre. Det är EN match mot ETT lag efter julledigt. Ni kan ta fram motorsågen när vi börjar sjunka i tabellen, innan dess är det bara orimliga krav
Omg28: VLH - MIF 26/12 2025 kl.15.15
Lika väl som man kan höja någon för alla bra insatser och värvningar kan man ge kritik. Evertsson är nog Sveriges bästa sportchef men även han gör fel och det måste man få diskutera. Men visst , ge finnarna nya 5-årskontrakt, släng ut alla framtida juniorstjärnor och ge alla medelmåttor minst 3-årskontrakt. Då är alla nöjda. För i denna klubben är allt toppen, och taket i diskussioner lika högt som en trottoarkant. Forumet skulle må bättre av att folk ägnade tid till att framföra åsikter än att kasta epitet på folk. Men, det är ju bara min åsikt.Svartvadet wrote:Fyfan vad patetiska några av er är...
Trottoarkant får mig utsökt att tänka på LIF. Finns inga som är bättre på att köpa och sälja sådana (if you know you know).
Det är inget fel på taket i diskussionen. Vi tycker olika om saker och det är inget konstigt med det. Likväl som man kan får såga laget så får man tycka att det är patetiskt att göra så.
Please continue...
Det är inget fel på taket i diskussionen. Vi tycker olika om saker och det är inget konstigt med det. Likväl som man kan får såga laget så får man tycka att det är patetiskt att göra så.
Please continue...
Vi tycker olika och det är ok. Jag ser inte vitsen med att kalla folk patetiska , det räcker med att framföra en åsikt utan att lägga ett epitet på folk, men menVaranen wrote:Trottoarkant får mig utsökt att tänka på LIF. Finns inga som är bättre på att köpa och sälja sådana (if you know you know).
Please continue...
Jag förstod trottoarkant

Våran placering är ju nästan frukten av vårat grymma PP som numera är rätt uddlöst.
Nä, runt 10 plats skulle jag sätta det här laget med nuvarande manskap.
Hugo tillbaka och 2 nyförvärv ändrar ju såklart på det, vi får se vad Evert tittar.
Självklart letar han aktivt och väntar på rätt spelare.
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk
Nä, runt 10 plats skulle jag sätta det här laget med nuvarande manskap.
Hugo tillbaka och 2 nyförvärv ändrar ju såklart på det, vi får se vad Evert tittar.
Självklart letar han aktivt och väntar på rätt spelare.
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk