SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: SF5: VLH - Frölunda 8/4 2023 kl. 15.15 (2-2 i matcher)
Kramp i analöppningen is the New black
Speciellt som man undrar om 87 ens är med i serien mot Frölunda. Jag har fått kolla om han är med i line-uppen i två matcher pga helt osynlig. Trodde han var skadad eller bänkadVaranen wrote:Märkligt att Frölunda fokuserat sin evildoing på ligans främsta gentlemanna-spelare, RR?
Hardy har varit totalt under isen hela semifinalen.
En vunnen tekning - THE DREAM!
Så j-a enkelt!
Stjernborg bäst i laget. Vilken match han gör! I alla zoner i alla situationer.

Stjernborg bäst i laget. Vilken match han gör! I alla zoner i alla situationer.
Härlig vinst! Men uselt PP och missade frilägen!
Vi vilade ju i PP för att orka försvara 3 sista min. Såg ju alla 

Ja, sista PP:t var så frustrerande att jag skrek som en galning. Schysst av grannarna att inte ringa Polisen.
Hade vi förlorat den här matchen hade jag skyllt alla som var inblandade på ett personligt plan. Noll tempo, noll fokus, helt förvirrat och oengagerat. Måste bero på någon mystisk kramp-sjukdom i en viss kroppsöppning. Annars kan man inte helt plötsligt tappa ALLT. Med en man MER. I FEM minuter.

Hade vi förlorat den här matchen hade jag skyllt alla som var inblandade på ett personligt plan. Noll tempo, noll fokus, helt förvirrat och oengagerat. Måste bero på någon mystisk kramp-sjukdom i en viss kroppsöppning. Annars kan man inte helt plötsligt tappa ALLT. Med en man MER. I FEM minuter.
-
- Forumdemon
CMore studion har redan börjat lobba för att Joel L ska frias…
Han frias givetvis. Han har särbehandlats hela hans karriär.
-
- Forumdemon
Ja så blir det . Glenn däremot kommer få 5 matcher .
Jag tycker Lasse Grankvist har tappat precis allt. Jävla tölp.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
Grankvist är väll DIFare ut i fingerspetsarna? Alltid begravnings stämning och jobbig tystnad när Växjö vinner 

Granqvist är en hysterisk gräsätare. Han borde inte jobba med hockey. Han verkar inte gilla sporten och/eller kan ingenting om det.
Vad säger Grankvist?
Kan vi skita i gräsätarna? Vad de säger och tycker känns inte relevant.
Men om du absolut måste veta så sade han att RR borde behöva be Joel om ursäkt för sin hårda Alvesta trä-skalle. Kunde ju skadat Joels armbåge och att GlennG borde stängas för resten av säsongen för att han inte bara passivt lät sig mulas.
Ungefär så.
Ungefär så.
Så kul exit på en av SHLs gullegrisar. Hoppas innerligt han är avstängd som återfallsförbrytare dessutom.
Joel blir garanterat friad och Glenn får 3-4 matcher…
Det känns HELT osannolikt att de ska stänga av gnäll-Joel mitt i hans segertåg…
Jag satte pengar mot nån att vi inte skulle hamna i negativt kval i höstas (orkar inte kolla vem) men jag är nästan lika säker nu - nån som vågar betta???
Det känns HELT osannolikt att de ska stänga av gnäll-Joel mitt i hans segertåg…
Jag satte pengar mot nån att vi inte skulle hamna i negativt kval i höstas (orkar inte kolla vem) men jag är nästan lika säker nu - nån som vågar betta???
Märkligt, han brukar vara nyanserad.Varanen wrote:Men om du absolut måste veta så sade han att RR borde behöva be Joel om ursäkt för sin hårda Alvesta trä-skalle. Kunde ju skadat Joels armbåge och att GlennG borde stängas för resten av säsongen för att han inte bara passivt lät sig mulas.
Ungefär så.
ALLA hatar verkligen oss

Tror det mer handlar om att en avstängning på Joel stör CMORES story om hans heroiska sista slutspel, och att Granqvist inte förstår hockeyns oskrivna regler. Jag tror inte Granqvist bryr sig om hockey tillräckligt för att tycka illa om något lag.
Nä han är kommentator/showledare, inte expert.Varanen wrote:Tror det mer handlar om att en avstängning på Joel stör CMORES story om hans heroiska sista slutspel, och att Granqvist inte förstår hockeyns oskrivna regler. Jag tror inte Granqvist bryr sig om hockey tillräckligt för att tycka illa om något lag.
Men han brukar var en bra oberoende journalist dock.
Nope, han är Gnagare däremot till 200%.Dysterqvist wrote:Grankvist är väll DIFare ut i fingerspetsarna? Alltid begravnings stämning och jobbig tystnad när Växjö vinner
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Glenn får förmodligen 5-6 år i fängelse för misshandel…
Joels utvisning har tydligen korrigerats från ”Checking to the head” till ”Charging”…
Gissa om det inte blir nån påföljd för mjäll-fjanten…
Joels utvisning har tydligen korrigerats från ”Checking to the head” till ”Charging”…
Gissa om det inte blir nån påföljd för mjäll-fjanten…
Ganska oviktig fråga/fundering, men är det nån som vet varför man ändrar utvisningen från checking to the head till charging i matchprotokollet? Disciplinnämnden bedömer situationen som ctth oavsett så det kvittar, men jag har lite svårt att se vad det gör för skillnad att ändra beslutet på isen. Märklig grej att pilla på i efterhand.
-
- c/o LL´s Forum
Är formalia antar jag. Slew foot blir ofta tripping. Så troligen mer beskrivning i officiella dokument.Daste wrote:Ganska oviktig fråga/fundering, men är det nån som vet varför man ändrar utvisningen från checking to the head till charging i matchprotokollet? Disciplinnämnden bedömer situationen som ctth oavsett så det kvittar, men jag har lite svårt att se vad det gör för skillnad att ändra beslutet på isen. Märklig grej att pilla på i efterhand.
3 matcher på gnäll-Joel och 1 på Glenn
Det trodde jag verkligen inte - trodde definitivt att Joel skulle frias
Det trodde jag verkligen inte - trodde definitivt att Joel skulle frias
Men det är ju en tackling mot huvudet. Så om man gör en charging så spelar det ingen roll? Bedöms charging som en värre förseelse?
Ta alltid för många skär innan om du ska tackla någons skalle. Då bedöms du för den smärre förseelsen. Inte? Bara om du är en av de OMHULDADE?
Korruption suger. Speciella gulle-fjun suger.
Ta alltid för många skär innan om du ska tackla någons skalle. Då bedöms du för den smärre förseelsen. Inte? Bara om du är en av de OMHULDADE?
Korruption suger. Speciella gulle-fjun suger.
1 match på GlennG är nästan chockerande. Lasse Granqvist lära riva de sista hårtussarna i vredesmod. 

Så med andra ord det sista man ser av medias Gulle-grå-skäggs-IKON framöver. Hur reagerar anti-VLH-Cmore-avrunkarstudion på detta? 

De kommer ha svarta sorgeband på sig och utlysa landssorg. VLH är inte bra för deras business. Förvånande att inte fler hate-watchar oss.
Låt oss vid hockeyguden hoppas att detta var det sista vi fick se av Gnäll-Joel!
(Nu har han fått gråta ut i Expressen också…)
Förhoppningsvis avslutar vi detta redan imorgon!
(Nu har han fått gråta ut i Expressen också…)
Förhoppningsvis avslutar vi detta redan imorgon!
I Media så får Joel Lundqvist hålla tårarna tillbaka. Ser framför mig hur Wikegård, Rönnqvist och Tornberg ligger i en trekantssked och ger varandra snyftservetter för att torka tårarna. Stackarna! 
Måtte Lundberg och Josefsson vara tillbaka tills imorgon. Åtminstone en av dom. Det kommer att behövas för det kommer att bli åka av utav (fysiskt) helvete!

Måtte Lundberg och Josefsson vara tillbaka tills imorgon. Åtminstone en av dom. Det kommer att behövas för det kommer att bli åka av utav (fysiskt) helvete!