MIF - VLH 2/2 2023
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: MIF - VLH 2/2 2023
Försök att få loss Nils van der Poel inför slutspurten. Han höjer tempot på träningen och match. Kan han hantera pucken så är det en bonus 

Last edited by StenhårtSlagskott on 2 February 2023, 20:13, edited 1 time in total.
-
- Forumdemon
Det blir inget Sm guld med detta spelet , inte ens semi .
Säger det igen : Åhman är klappkass!
Säger det igen : Åhman är klappkass!
Det är inte många som känner till att det är längre till båset i andra perioderna. Totalkollaps!
Seriens just nu två sämsta målvakter
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Vi hade åkt ur SHL med detta spelet i ett kval utan tvekan, tror fan TAIF hade kunnat slå oss
Jag trodde att jag sett magplasket redan den här säsongen. Men detta är nog det värsta jag sett. Man kan ju inte tro att vi är i serietoppen????
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Nästan att man funderar på om det är en spelskandal? Hade jag haft till uppgift att kontrollera sådant hade jag nog inlett en utredning. Så här håglöst och saaaaaaakta har vi aldrig spelat. Inte ens i div1.
Nu vill jag se mediaskygga Henrik Evertsson i en intervju. Punkt jävla PUNKT!!!
-
- c/o LL´s Forum
Synd om de tappra hjältarna på bortastå
Malmö kan tappa 4-1...

Malmö kan tappa 4-1...
Ja Malmö kan absolut tappa 4-1 om dom möter alla andra SHL lag. Men aldrig att Växjö vinner ikväll. Har nog aldrig sett Växjö spela såhär uselt och då har man ändå sett typ 1500 matcher från div2 till SHL.
Gör vi inte en otroligt bra 3e så ser jag inte detta som en dipp längre utan håller Jörgen på att tappa gruppen?
Hur går det för oss i eSHL? Man borde kanske följa VLH där istället. Garanterat mer energi åtminstone.
Frågan är VARFÖR vi åker ner till Malmö och spelar så totalt håglöst och viljelöst. Det är ju som en del säger här, vi spelar ju långsammare än vi nånsin gjort. Och ingen vill ju smutsa ner sig över huvudtaget. Ingen över huvudtaget som tar kampen. Så här förbannad var jag inte ens mot IKO. Då hade vi ju åtminstone en vilja att göra nått. Idag har ju alla semester. 10 skott på mål på 2 perioder? Vi har över 40 skott i snitt de senaste 3???

Mitt brunöga har inte ens hunnit läka efter IKO-förnedringen. Och nu är det dags igen... 

- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Frågan är om inte Jörgen har tappat truppen totalt och bör entledigas.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Kanske är dags för Herr Evertsson att börja agera. Detta är inte en dipp det är en brutal svacka och det har sett sämre och sämre ut de senaste 5 matcherna. Färjestad hemma på lördag. Jadu kan säga nu att det blir en 100 procentig förlust. Hittar vi inte snart tillbaka till vårt spel då åker vi ur slutspelet redan i kvarten med 4-0 i matcher.
Jag undrar vad killarna säger till varandra innan dom går ut inför tredje. Det kan ju inte vara något på hejande direkt för Malmö får göra 5-1 tämligen enkelt på en gång.
Jag undrar vad killarna säger till varandra innan dom går ut inför tredje. Det kan ju inte vara något på hejande direkt för Malmö får göra 5-1 tämligen enkelt på en gång.
Detta är resultatet av dåligt spel i 10-15 omgångar som vi klarat oss igenom med lite flyt och individuella prestationer. Vi har på det hela taget varit pissdåliga en lång tid nu. Jag ser inte en stabil vändning. Inte bara en bra match. Inget sitter ju. Måltorka, bedrövligt försvarsspel , dåliga målvakter och inget PP. Vi åker i kvarten.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Om vi tar oss till kvarten.vlk wrote:Detta är resultatet av dåligt spel i 10-15 omgångar som vi klarat oss igenom med lite flyt och individuella prestationer. Vi har på det hela taget varit pissdåliga en lång tid nu. Jag ser inte en stabil vändning. Inte bara en bra match. Inget sitter ju. Måltorka, bedrövligt försvarsspel , dåliga målvakter och inget PP. Vi åker i kvarten.
Dessutom har MIF ett enormt psykiskt övertag mot oss. Ungefär som vi hade mot LHC. Men den har vi tyvärr tappat nu.
Vi har som läget är nu INTE ETT SKIT att göra i ett slutspel.
Förnedringen är TOTAL. Miffona passar på att köra lite brasse-hockey mot oss.
-
- c/o LL´s Forum
Topp-4 måste vara målet nu! Dags att vara realistiska
Det är ett resultat jag hade varit mer än nöjd med inför säsongen och verkligheten kommer ikapp alla. Semi-final ser jag också som klart godkänt.
Det är ett resultat jag hade varit mer än nöjd med inför säsongen och verkligheten kommer ikapp alla. Semi-final ser jag också som klart godkänt.
Absolut. Fortsätter det så här är jag nöjd om vi tar en match i kvarten. Bättre än förra säsongen i så fall.
Herrejävlar!!!
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Är verkligen topp 4 realistiskt så som det ser ut? Vi ska nog var glada om vi klarar topp 6.Svartvadet wrote:Topp-4 måste vara målet nu! Dags att vara realistiska
Till skillnad från laget så kan inte vi ge upp. Topp 4 - The Dream.
Vi skämmer ut oss
Detta var pinsamt.
Som jag sa när vi spelade på topp, lite tidigt att formtoppa?
-
- c/o LL´s Forum
Ja, skäms faktiskt på riktigt.
Men vidhåller att topp-4 är grymt bra med denna truppen. Vi har vänt ALLDELES för många matcher om vi ska vada ärliga. Plus i kanten är att vi kan bli lite dark horse i allt.
Malmö har haft totalt BDSM-sex utan medgivande med oss idag. Det borde ge lite skam iaf.
Men vidhåller att topp-4 är grymt bra med denna truppen. Vi har vänt ALLDELES för många matcher om vi ska vada ärliga. Plus i kanten är att vi kan bli lite dark horse i allt.
Malmö har haft totalt BDSM-sex utan medgivande med oss idag. Det borde ge lite skam iaf.
Last edited by Svartvadet on 2 February 2023, 21:06, edited 1 time in total.
Visar det sig dessutom att vi har bettat mot oss själva så blir vi uteslutna. Hoppas verkligen att det inte ligger något kriminellt bakom vår inställning idag.
Undra om någon spelare vågar sig upp och äta middag imon på Vida utan att skämmas något fruktansvärt.
-
- Forumdemon
Malmö mållösa i pp i 13 matcher ! men mot Växjö lossnade det 

- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Usch vad jobbigt det kommer bli mot Färjestad på lördag. Jag är nöjd om vi undviker en 2-siffrig förlust.
Ja det kan inte vara så svårt att spela mot oss just nu. Jag är väldigt nyfiken på hur det kan se ut så här. Om Jörgen kände att matchen mot IKO var det värsta han upplevt, så borde detta satt en ny nivå ytterligare på det. Idag var vi ju inte ens i närheten av att utmana. Det var vi ju trots allt mot IKO, men vi fick ingen utdelning. Idag har vi ju ingenting samt att vårt försvarsspel är helt otroligt dåligt.