RBK - VLH 8/12 2022
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: RBK - VLH 8/12 2022
Vem i Lakers kommer att ta en onödig utvisning ? 
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Kalle är helt iskall ikväll. Hasse skakar på huvudet.
Last edited by StenhårtSlagskott on 8 December 2022, 20:51, edited 2 times in total.
Coooopervlk wrote:Vem i Lakers kommer att ta en onödig utvisning ?
Jag säger Hardybratsson wrote:Coooopervlk wrote:Vem i Lakers kommer att ta en onödig utvisning ?
Jag gissar Persson. Han har varit ur form ett tag.
Härligt att se Stancl ikväll. Gör riktigt jävla bra ifrån sig! Och skönt att se att Jönsson ger honom chansen!
RBK - VLH 8/12 2022
Det blev Hardy , en brutalt onödig fasthållning
Last edited by vlk on 8 December 2022, 21:01, edited 1 time in total.
"snyggt"vlk wrote:Jag säger Hardybratsson wrote:Coooopervlk wrote:Vem i Lakers kommer att ta en onödig utvisning ?

Fan va fint att se Blichfelds genuina glädje när Stancl gör mål. Han hoppar ju och kramar om honom. Oväntat, men fint.
Och det blir Hardy som tog utvisningen.
Och det blir Hardy som tog utvisningen.
-
- c/o LL´s Forum
Kossilllllllllllas snyggast mål! 

-
- c/o LL´s Forum
Kossila måste göra mål, det hör till!!!
Han behöver inte ens röra pucken längre, Maradona kan slänga sig i väggen
Han behöver inte ens röra pucken längre, Maradona kan slänga sig i väggen
Mäktig seger. Trodde jag inte. Grymt
Bra lag har tur... Sammanfattar det så.
Asså är helt chockad över sista "målet". Han har ju 2 motspelare i röven och hakas, är ju i min värld inte ett öppet friläge. Den som kommer på hans vänstra sida är ju inte långt borta och hade ju haft möjlighet att komma ikapp och få honom att missa målet... Men kan inte regeln där, känns så konstigt bara.
Tycker den är solklar. Titta på situationen igen och tänk på momentumet.
Och vi får inte glömma att skicka ett Blommogram till coach Cam för att vi fick börja 3:e i PP. Han älskar VLH. 

-
- c/o LL´s Forum
Cam tappar det alltid i båset. Cam down, man!
Minns inte att han var sådan i VLH. Är det för att han har bror som chef som han kan göra som han vill. Bara att tacka och ta emot. Får se om han har balls att be om ursäkt på presskonferensen.
Minns inte att han var sådan i VLH. Är det för att han har bror som chef som han kan göra som han vill. Bara att tacka och ta emot. Får se om han har balls att be om ursäkt på presskonferensen.
Last edited by StenhårtSlagskott on 8 December 2022, 21:40, edited 1 time in total.
Lika bra att göra det självklara och ansöka TILL NHL efter jul!!!!! Ser inget lag i NHL vinna mot Växjö i Stanley CUP

Rent hockeymässigt så borde NHL ansöka sig till oss, men visst det är där stålarna finns. 

MalZon wrote:Asså är helt chockad över sista "målet". Han har ju 2 motspelare i röven och hakas, är ju i min värld inte ett öppet friläge. Den som kommer på hans vänstra sida är ju inte långt borta och hade ju haft möjlighet att komma ikapp och få honom att missa målet... Men kan inte regeln där, känns så konstigt bara.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Ofan, tackar!PutteA wrote:MalZon wrote:Asså är helt chockad över sista "målet". Han har ju 2 motspelare i röven och hakas, är ju i min värld inte ett öppet friläge. Den som kommer på hans vänstra sida är ju inte långt borta och hade ju haft möjlighet att komma ikapp och få honom att missa målet... Men kan inte regeln där, känns så konstigt bara.
Och Kossila hade helt klart bästa position när Sund rev ner honom. Titta på momentumet i situationen. Korrekt läst av domarna. Inga protester från RBK heller.
-
- c/o LL´s Forum
StenhårtSlagskott wrote:Förlorade VLH med 2-0 i sista perioden. Vi börjar med 2-0 underläge då så kan det bli jämnt efter sextiominuters hockey.
KÖTTA PÅ VLH![]()
Gillar när laget går in och läser här före matchen och dessutom följer planen.

Presskonferens https://www.roglebk.se/article/pb4jalbfj-3k501/view Framåtlutad

Snyggt! Jörgen bet ifrån ordentligt när Cam försökte påstå att även han skrek på domaren. Bra att han markerar!!

Tittade också på presskonferensen och älskade när Jörgen lugnt plockade ner Cam. Ibland har det pratats om att ledare i Lakers borde ryta ifrån mer när det sker felaktigheter från domarna. Men Jörgen bygger vidare på Sams lugn och helt klart använder en vinnande profil i båset. Dessutom en förhållningsätt man som supporter kan vara stolt över.
Glad att vi inte har en sådan gaphals till chef. Någon gång är det befriande att det brister men för vissa är det ju närmast rutin.
Dessutom blev det matchavgörande vilket måste svida rejält.

Nja. Vår superstjärna hade nog stänkt dit en balja eller två till om det behövts. Med eller utan PP. Han för sig som Lady GAGA där ute
Inte för inte 'LOOBEN' sitter i Hockeykväll och drar till med 35 strutar på KOSSILA den här säsongen. En målskytt känner igen en målskytt när han ser en

Inte för inte 'LOOBEN' sitter i Hockeykväll och drar till med 35 strutar på KOSSILA den här säsongen. En målskytt känner igen en målskytt när han ser en

-
- Forumentusiast
Cam Abbott, som jag i grunden gillar, har de senaste åren blivit ett vandrande arbetsmiljöproblem för egna laget och domarkåren. Vi tackar och tar emot hjälpen till 3 pinnar!