Page 2 of 2
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 13 April 2021, 21:30
by bratsson
Martin Lundberg....
Slänger sig med huvudet före framför mål och täcker skott när det står 3-0 och någon minut kvar.
Wow
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 13 April 2021, 21:36
by Varanen
Ikväll förstår man hur vi kunde vinna de två första matcherna. Det är klasskillnad och när vi inte är förlamade från midjan och uppåt vinner vi enkelt.
Re: VLH vs FBK 13/4
Posted: 13 April 2021, 21:49
by MalZon
vlk wrote:MalZon wrote:Vågar man hoppas på matchboll ikväll?
Det vore en skräll
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 13 April 2021, 21:51
by PutteA
Ja ikväll var det stabilt faktiskt. Framför allt i egen zon är det riktigt bra. Idag tävlade man verkligen.
När det gäller Gaunce, så visst är det fult och hjärnsläpp. Men räkna med att Ejdsell hade grisat sig till den. Ejdsell och Rydahl håller på med dumheter hela tiden. Men Rydahl blev rejält omhändertagen av Folin idag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 13 April 2021, 22:03
by StenhårtSlagskott
Penneborn: vi ska forsätta leta efter ytorna imorgon. Vi pratade om det både i första och andra periodpausen.
Jo tjena. Färjestad var ju helt ofarliga i andra och tredje. Skapade lite i fem mot tre och fem minuter powerplay i sista men det kändes ändå aldrig farligt.
Kan laget spela såhär imorgon och med lite mer anfall så blir det bra. Färjestad såg trötta ut.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 13 April 2021, 22:09
by Dansun
Ja ejdsell o rydahl har kommit billigt undan i den här matchserien! Bra att folin gör sitt till för att stävja deras pajasbeteenden!
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 13 April 2021, 22:35
by Anders L
StenhårtSlagskott wrote:Penneborn: vi ska forsätta leta efter ytorna imorgon. Vi pratade om det både i första och andra periodpausen.
Jo men visst. Han måste bara säga så, för han kan ju inte lägga sig ner å dö!
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 13 April 2021, 23:48
by DeLarge
eight to go
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 08:31
by StenhårtSlagskott
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 08:38
by bratsson
Bra. Stäng av honom. Sådant skit ska inte finnas.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 09:25
by StenhårtSlagskott
Inte för att jag inte tycker att att han ska bli avstängd någon match. Men frågan är om uppsåtet är att få klubban mellan benen. Tycker det ut som att han vill ruffa mot klubba men den tar fel.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 09:33
by Varanen
Extra synd att det blev så knas för Gaunce. Hans tackling i sekvensen innan var mumma för en hockeyälskare men den hamnar av förklarliga skäl i skymundan.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 10:04
by Anders L
Precis.
Gaunce hade ju redan vunnit matchen mot Ejdsell.
Men som sagts tidigare, sådant skall inte finns på rinken.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 11:26
by Svartvadet
Oavsett om det blir fel eller inte - man gör bara inte sådär.
Gaunce borde veta bättre. Han fick Ejdsell ur balans, behåll lugnet därefter istället.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 11:36
by Härmapan
Ja, oavsett omständigheter och avsikt så är det ju ett regelbrott som han straffas för!
Däremot hoppas jag på ett kort straff
När det nu blev som det blev är det ju lite synd att klubban inte träffade ordentligt på Äggcell - han kunde ju efter 5 sekunders medvetslöshet snabbt studsa upp igen och berätta för domarna om överfallet...
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 11:42
by Svartvadet
Där håller jag inte med dig, alls.
Tycker snarare det var tur att den inte träffade värre än så. Ingen förtjänar få krossade pungkulor, ingen. Kanske våldtäktsmän, men definitivt inte en hockeyspelare i en hockeymatch.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 11:48
by Varanen
Ingen försvarar spearings. Men tacklingen innan var fin.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 12:37
by Härmapan
Svartvadet wrote:Där håller jag inte med dig, alls.
Tycker snarare det var tur att den inte träffade värre än så. Ingen förtjänar få krossade pungkulor, ingen. Kanske våldtäktsmän, men definitivt inte en hockeyspelare i en hockeymatch.
Jag menar inte att han ska bli allvarligt skadad men med tanke på hur han själv spelar och det han delar ut så hade jag inte haft nåt emot att det hade ömmat lite

Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 13:10
by bratsson
Ingen Gaunce ikväll då han blev avstängd 2 matcher.
Sedan vet jag inte hur dessa matcher räknas, över tid eller riktiga matcher.....
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 15:47
by StenhårtSlagskott
bratsson wrote:Ingen Gaunce ikväll då han blev avstängd 2 matcher.
Sedan vet jag inte hur dessa matcher räknas, över tid eller riktiga matcher.....
Riktiga matcher.
Böterna ger en lön på ca 50000 kr i månaden.
Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 17:10
by bratsson
StenhårtSlagskott wrote:bratsson wrote:Ingen Gaunce ikväll då han blev avstängd 2 matcher.
Sedan vet jag inte hur dessa matcher räknas, över tid eller riktiga matcher.....
Riktiga matcher.
Böterna ger en lön på ca 50000 kr i månaden.
Oj...
Billigt


Re: VLH vs FBK 13/4 kl19
Posted: 14 April 2021, 17:18
by StenhårtSlagskott
bratsson wrote:StenhårtSlagskott wrote:bratsson wrote:Ingen Gaunce ikväll då han blev avstängd 2 matcher.
Sedan vet jag inte hur dessa matcher räknas, över tid eller riktiga matcher.....
Riktiga matcher.
Böterna ger en lön på ca 50000 kr i månaden.
Oj...
Billigt


Riktigt mycket hockeyilska per krona. Shinnimin kostade fyra ggr så mycket.