FBK - Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: FBK - Lakers
Trots att vi gör en spelmässigt bättre insats i den andra så får vi bara iväg 8 skott. Vi är fortsatt fruktansvärt blöta. Vi ställer oss hellre jämte målvakten än framför, och de skott vi får går antingen utanför eller rakt i bröstplattan. Det är bara så, 8 skott genererar inte tillräckligt med chanser.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Nån som tycker att vi hotar tillräckligt för att vända detta? Jag tror mer på FBK mål än reducering.

-
- Forumdemon
Haha, nä.
Inte en chans att vi vänder.
Vi har svårt nog att bara stå på skridskorna, finns ingenting som talar för så mycket som en reducering. Färjestad leker med oss, enda gången det inte är full fart i vår zon är när de gröna känner att de vill vila en aning och lajjar runt lite på egen halva.
Inte en chans att vi vänder.
Vi har svårt nog att bara stå på skridskorna, finns ingenting som talar för så mycket som en reducering. Färjestad leker med oss, enda gången det inte är full fart i vår zon är när de gröna känner att de vill vila en aning och lajjar runt lite på egen halva.
-
- c/o LL´s Forum
Nä. FBK kontrollerar det hela. Men skulle få ett mål skulle det vara intressant. En retur eller slumppuck.
Saknar ju någon i målform nu när melarts bössa kallnat.
A
1 mål på alla PP och dessutom en i baken håller ju inte. Någonstans där förlorade vi matchen.
Saknar ju någon i målform nu när melarts bössa kallnat.
A
1 mål på alla PP och dessutom en i baken håller ju inte. Någonstans där förlorade vi matchen.
Last edited by StenhårtSlagskott on 23 January 2020, 21:09, edited 1 time in total.
Vi kan inte skylla på domarna i alla fall.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
Med detta powerplay vi visar upp är det ofarligt att ge oss numerära överlägen.
Och där small det bara för att Melarts måltorka konstaterats!
Jinxa funkar ibland 

Hahaha , jag ger upp . Denna sport !!
-
- Forumdemon
Än är det inte för sent att förlora.
Haha helt jävla sjukt. Men fan vilken förlängning, härligt att se!
Holm i FBK-målet var ju mer aggressiv idag än målvakterna på 80-talet. Flera gånger han var 2-3 meter ut ju.
Holm i FBK-målet var ju mer aggressiv idag än målvakterna på 80-talet. Flera gånger han var 2-3 meter ut ju.
-
- Forumdemon
Enkelt.
Melarts måltorka.
Melarts måltorka.
Starkaste vändningen denna säsongen va? Lite ryggrad har de allt.
-
- c/o LL´s Forum
Vilken framspelning av Holmberg. Säsongens framspelning.
Jag är fullständigt slut. Helt i chock
Kan ju vara en kandidat till årets mål?
Ja detta trodde man inte efter 2min in i andra perioden..
Ja detta trodde man inte efter 2min in i andra perioden..
Holmberg har faktiskt sedan han sattes i fjärde med Josen varit en av våra bästa forwards, både offensivt och defensivt. Kul!
Ja, det är många som är väldigt snabba med att ge upp...
Jävligt skönt att inte spelare och lagledning har samma mentalitet som de flesta av oss på forumet!
Jävligt skönt att inte spelare och lagledning har samma mentalitet som de flesta av oss på forumet!
-
- c/o LL´s Forum
Lundberg lämnade isen. Bara det inte är hans gamla skada som är inblandad igen.
Två starka vändningar på bortaplan.
0-2 till 3-2 mot LHC och nu 0-3 till 4-3 mot FBK
Gillar Ludwig Nilsson skarpt.
0-2 till 3-2 mot LHC och nu 0-3 till 4-3 mot FBK
Gillar Ludwig Nilsson skarpt.
I always tell the truth, even when i lie
Var väl sekvensen innan Rahimi. Lundberg blev tacklad i målburen han också. Tyckte han grinade.StenhårtSlagskott wrote:Lundberg lämnade isen. Bara det inte är hans gamla skada som är inblandad igen.
Hjärnskakning på Micflikier? Tinningen i isen vid målet.
Ja, Lundberg fick ju en rejäl smäll bakom kassen och Flicken drog huvudet i isen efter tjuvsmällen han åkte på.
Jobbigt om båda försvinner...
Jobbigt om båda försvinner...
Och Bailey blir avstängd? Ska tydligen ha spottat in i Färjestads bås. Tungt att tappa tre forwards i samma match isf.
Ja det är fan bara att bocka och buga. Det trodde jag inte för en sekund att dom skulle vända. Fanns inget som talade för det. Men 4 poäng av 6 möjliga på 2 bortamatcher är mer än vad jag ens vågat hoppas på. Tycker bara det är synd att det ska krävas 55 minuter hockey innan man visar desperation nog för att utmana.

Kommer vändningen nu?PutteA wrote:Ja det är fan bara att bocka och buga. Det trodde jag inte för en sekund att dom skulle vända. Fanns inget som talade för det. Men 4 poäng av 6 möjliga på 2 bortamatcher är mer än vad jag ens vågat hoppas på. Tycker bara det är synd att det ska krävas 55 minuter hockey innan man visar desperation nog för att utmana.

-
- c/o LL´s Forum
Vändningen? Vi är toppfyra sista 19 omgångarna och anledningen till att det inte märks att inledningen var helt osannolikt horribel att det inte går att beskriva. Du menar att det kommer en vändning till? Gärna för mig. 

Ja alltså förra veckan tog vi 0 poäng?StenhårtSlagskott wrote:Vändningen? Vi är toppfyra sista 19 omgångarna och anledningen till att det inte märks att inledningen var helt osannolikt horribel att det inte går att beskriva. Du menar att det kommer en vändning till? Gärna för mig.

Tycker du ska ta en matchtråd lite för vad den är. Känslostyd, impulsiv och het. Sunt förnuft och analys får komma senare.Härmapan wrote:Ja, det är många som är väldigt snabba med att ge upp...
Den spelförståelse Holmberg börjar visa är riktigt lovande. Han har egentligen alltid skapat men varit kall när det ska avslutas. Nu drar han handledare i ribban och spelar bort försvar med målgivande pass på löpande band. Fortfarande väldigt ung, detta kan bli något!
Vill ta av mig hatten en gång till speciellt för Pontus Holmberg som varit sanslöst bra sista matcherna. Är det möjligtvis äntligen hans tid att slå igenom på allvar? Nu hittar han dessutom poängen också.

Aleks wrote:Den spelförståelse Holmberg börjar visa är riktigt lovande. Han har egentligen alltid skapat men varit kall när det ska avslutas. Nu drar han handledare i ribban och spelar bort försvar med målgivande pass på löpande band. Fortfarande väldigt ung, detta kan bli något!

Pontus spelar ju för nytt kontrakt - as we speak. Desperation är utvecklingens moder
Kungligt ändå att vända 0-3 i Karlstad när säsongen sett ut som den gjort. Vi har gjort det bra där förut. Kanske inte vore så dumt att få FBK i kvarten framför 'Fuleå'. Och sen få se en vuxen man i kavaj från Luleå gråta på PK:n i finalen i Scandinavium

Kungligt ändå att vända 0-3 i Karlstad när säsongen sett ut som den gjort. Vi har gjort det bra där förut. Kanske inte vore så dumt att få FBK i kvarten framför 'Fuleå'. Och sen få se en vuxen man i kavaj från Luleå gråta på PK:n i finalen i Scandinavium

Det som är ett aber som drar ner oss är att 10 och 14 ges alldeles för mycket istid i avgörande lägen. Även en blind höna ser ju hur lite de får uträttat. De är däremot inne på det mesta bakåt. Hoppas Hallam vågar ge de som är heta och pruducerar och orkar hänga ihop defensivt mer istid tex Holmberg.
-
- c/o LL´s Forum
Haha Expressen fick pudla. Baiey spottade inte in i båset utan det var Färjestad spelare som sprutade vatten på Bailey.
Stäng av Expressen floskeljournalistik minst fem matcher.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... sanningen/
Stäng av Expressen floskeljournalistik minst fem matcher.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... sanningen/