Page 2 of 3

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 19:28
by Härmapan
Tycker det är helt ok så här långt - Trodde Luleå skulle starta i knockout-tempo...

Vi är med och renknullarna åker för filmning - karma is da shit!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 19:32
by Lakersfan_03
Måste väl ändå vara utvisning på sista friläget?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 19:33
by Härmapan
Hur faaaaan kan det INTE bli straff där????


Helt jävla obegripligt!!!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 19:34
by Flanders
Har räknat till minst tre förstärkningar från Luleåspelare i första. Men, de får dominera matchbilden alldeles för mycket, vi är så försiktiga i mitt- och försvarszon. Vi måste ju vinna skotten för att ha en chans mot Luleå, detta håller inte över sju matcher.

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:03
by vlk
Fan vad dålig puckkontroll vi har


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:06
by vlk
Löjlig utvisning


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:13
by vlk
Jag kräver mer av finnarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:14
by västrastå
Otrolig dålig kvalitet i anfallszon

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:23
by StenhårtSlagskott
Vi är med inför sista. Det är nu vår spets ska kliva fram :clap:

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:25
by Kloker
Matchbilden gynnar oss men FÖR I HELVETE Versteeg, Horak, Pesonen, Junttila, Kiiskinen...

Leverera - Vi snackar fet JÄVLA MATCHBOLL i denna serien!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:25
by vlk
Kloker wrote:Matchbilden gynnar oss men...

...Versteeg, Horak, Pesonen, Junttila, Kiiskinen...

...bedrövligt!!!

FÖR I HELVETE!
Katastrof hittills


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:27
by Härmapan
Tycker ff att det ser helt oj ut för att vara på bortaplan mot ”bästa laget i Sverige”!

Tycker inte att Luleå dominerar! Vi kan bli bättre i puckmottagning mm mm men Luleå skrämmer inte alls!

Nu kör vi!!!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:32
by vlk
Kolla hur ceder screenar bort en Lule spelare och ger fröberg friläge


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:36
by Kloker
Inför tredje så har VLH en jääätttestor matchboll. Luleå är i psykisk brygga!

Nu får vi se vilka som stiger fram och levererar DYR hockey-/krona!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:50
by vlk
Det är många i Lule klacken som skulle på psyket


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:50
by Härmapan
Och DÄR tar Luleå filmning till en helt ny nivå!

Tajfaren Olausson är PATETISK!!!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:52
by Varanen
Olausson är en skam. Filmare förstör sporten. Jag kräver avstängning. Antingen har han en sjukdom som gör honom till världens smärtkänsligaste man, eller så bör han be om ursäkt.

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 20:53
by Härmapan
Han ligger kvar och ser ut som att han brutit ryggraden!

FY FAN!

Äckligt!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:02
by vlk
Nu smäller det


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:04
by Lakersfan_03
Byt på shinnimin och kiiski

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:05
by vlk
Får vi nÅgot PP. ?’ Nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:10
by Daste
Det brukar vara enklare att få med sig utvisningar om man förlägger spelet i anfallszon nån gång ibland.

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:11
by Lakersfan_03
Shinnimins friläge var den mest solklara utvisningen i matchen!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:11
by vlk
Vi jobbar inte tillsammans i checken


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:11
by Svartvadet
Förstakedjan är helt nedstängda. De får nada. Man ser väldigt tydligt att Luleå kom tvåa och vi sjua

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:15
by Overkill
Bohm för helvete...

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:15
by Svartvadet
Fullt rättvist att Luleå vinner. De har en helt annan mentalitet i allt de gör på isen.

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:17
by Lakersfan_03
Blir en helt annan matchbild hemma. Luleå har minst 3 filmningar idag. Pinsamt!


Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:17
by Primeau
Skönt för Olausson att efter alla år äntligen få göra ett mål mot Växjö...

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:20
by Daste
Det gick ju bättre när de inte såg skräckslagna ut så snart pucken var i närheten, men Lakers var sämre på allt idag.

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:21
by Varanen
Luleå vinner helt rättvist. Men Olaussons filmning när han ligger kvar och vrider sig i plågor är bland det äckligaste jag sett. Det finns barn som ikväll kämpar för sina liv mot cancer med riktig smärta. Olausson hånar de alla med sina fantomsmärtor. Ge honom en nackkrage och stäng av honom resten av slutspelet.

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:25
by Härmapan
Tycker inte att Luleå skrämmer ett skit!

Vi kommer att vinna ändå!

Hela stan uppe i mörkret är genomrutten!

Det krävs dock att domarna börjar stävja filmningarna - Olausson var ju i dödförklarad i flera minuter och ändå lyckas han mirakulöst återuppstå så fort domarna sträckt upp handen!

Hoppas äcklet tappar skäret och trillar med ansiktet in i den öppna båsdörren...

Bu krossar vi skiten på söndag!!!!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:27
by PutteA
Man måste vilja utmana och göra mer än vad man gör. De senaste tre matcherna kan vi inte ha haft allt för lång tid i anfallszon. Vi är ju bara där och hälsar på i land. Vi har ju ingen attackhockey alls längre. Lojt, långsamt, idéfattigt. Tråkig hockey från vår sida.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:29
by Stupet
Luleå klacken säger att Shinnimin filmar. Hahaha vilket skämt.
Olaussons filmning är pinsam. Man kunde tro att han fått en puckni munnen med tanke på hur ont han antyde att han hade. Och som domarna i sin tur går på. Det kallar jag ren forbollsfilmning.
Sen ska det oxå sägas att domarna är pinsamt kass idag med tanke på att vi inte får spela PP en enda gång ikväll. Säger som jag sagt hela säsongen. SHLs domare är så jävla dåliga!!!

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Posted: 22 March 2019, 21:44
by vlk
Vi måste filma också , det håller inte att vara hederlig. Ligg kvar och vrid er i plågor


Skickat från min iPhone med Tapatalk