Växjö-Örebro (Game 1/3) 16/3
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Växjö-Örebro (Game 1/3) 16/3
Jag tror tyvärr fortfarande att det blir Örebro som vinner idag. Även om vi har spelet så spelar det ingen roll för vi har inga som kan göra mål. Vi har nog flest spelare i hela SHL som är bra på att skjuta men vi har även ett av de lagen med flest spelare som inte kan göra mål.
Att Bokk är draftad i första rundan är för mig en gåta. Cederqvist är ju flera gånger bättre.
Att Bokk är draftad i första rundan är för mig en gåta. Cederqvist är ju flera gånger bättre.
Jag mår illa...
5vs5 är vi ju bättre som vanligt men ofarliga och mjuka framför mål
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
5vs5 är vi ju bättre som vanligt men ofarliga och mjuka framför mål
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
-
- Forumdemon
Det blir åtminstone ingen förlust på straffar
Trubbigheten har denna säsong fått ett nytt ansikte ...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
29:e matchen som man gör 2 mål eller färre..
-
- Forumdemon
Man har ju väntat sen chl på att det ska lossna i målskyttet. Verkligen en ny nivå av trubbighet.
-
- c/o LL´s Forum
Det är konstigt. Minst sagt.
Men men, vi kan inte alltid göra bra säsonger. Det är bara att inse att det är så det fungerar.
Nästan så att man längtar mer till Silly faktiskt
Men men, vi kan inte alltid göra bra säsonger. Det är bara att inse att det är så det fungerar.
Nästan så att man längtar mer till Silly faktiskt
-
- c/o LL´s Forum
Tack Victor Fasth!!
Snacka om att ha domarmarginalen på vår sida ikväll. Solklar tripping på 3-2 målet. Men detta är nog den viktigaste vinsten hittills i år. Förlorar vi på måndag så har vi en viss fuck you spelare tillbaka på onsdag.
-
- c/o LL´s Forum
Inte bara själva trippingen. Den tycker jag är svår att se, speciellt de gångerna jag har dömt själv.
Men vi vinner otroligt många 50/50 beslut idag tycker jag. Versteeg förstärker helt i onödan, Rahimi trillar i sarghörnet innan Fasth räddar (även den en 50/50 på filmning), Holmberg hjälper till att hålla Eberts klubba när han vänder ifrån, Boucher är solklart före Högberg&Lundberg och ändå blåser man icing, Rahimi och Andersson "råkar" flytta målburen etc. etc.
Tycker att vi ägde matchen ändå, så resultatet i sig är mer än rättvist. Dock måste vi skärpa till oss med dessa sakerna, nästa gång så sitter vi på botbänken i evigheter
Men vi vinner otroligt många 50/50 beslut idag tycker jag. Versteeg förstärker helt i onödan, Rahimi trillar i sarghörnet innan Fasth räddar (även den en 50/50 på filmning), Holmberg hjälper till att hålla Eberts klubba när han vänder ifrån, Boucher är solklart före Högberg&Lundberg och ändå blåser man icing, Rahimi och Andersson "råkar" flytta målburen etc. etc.
Tycker att vi ägde matchen ändå, så resultatet i sig är mer än rättvist. Dock måste vi skärpa till oss med dessa sakerna, nästa gång så sitter vi på botbänken i evigheter
-
- c/o LL´s Forum
Aldrig att det är tripping eller slowfoot. Det är kamp.
Vad som kunde och borde varit en 2:a är väl isåfall när när rahimi trillar på en spelare och målburen flyttas.
Men samtidigt, Örebro fick läget att göra mål och Fasth kommer upp med säsongens räddningar så inte så mycket att gnälla över eftersom situation var överspelad.
Hur som helst. JÄVLIGT Skön seger!
En match i taget...
KÖTTA
PÅ
VLH

Vad som kunde och borde varit en 2:a är väl isåfall när när rahimi trillar på en spelare och målburen flyttas.
Men samtidigt, Örebro fick läget att göra mål och Fasth kommer upp med säsongens räddningar så inte så mycket att gnälla över eftersom situation var överspelad.
Hur som helst. JÄVLIGT Skön seger!
En match i taget...
KÖTTA
PÅ
VLH

Örebro fick chansen att avgöra då de får jätteläge efter en tripping på Rahimi bakom målet. Fasth gör en jätteräddning.Stupet wrote:Snacka om att ha domarmarginalen på vår sida ikväll. Solklar tripping på 3-2 målet. Men detta är nog den viktigaste vinsten hittills i år. Förlorar vi på måndag så har vi en viss fuck you spelare tillbaka på onsdag.
-
- c/o LL´s Forum
Riktigt dålig Play-in-match. VLH ska vara glada att Örebro inte var bättre för dagen och gav oss tid att sätta dit 3:an men pga det trubbiga spelet och målskyttet är det svårt att glädjas åt detta suddenavgörande som kunde ha slutat hur som helst.
Jag ställer mig fortfarande frågande till varför 'CHIEF' inte rodde hem en klasscenter tillsammans med 'STIGER'. FRÖBERG är och har alltid varit TREDJECENTER i ett guldlag.
Det bästa nu är att WENNERHOLM skriver ned oss - det betyder att vi har goda chanser att gå hela vägen.
Det bästa nu är att WENNERHOLM skriver ned oss - det betyder att vi har goda chanser att gå hela vägen.
-
- c/o LL´s Forum
Towen! Evertsson hade nästan klart med ännu en spelare innan fönstret stängde men i susta minuten blev det ett bakslag i den affären.
-
- Forumdemon
Intressant det här med att hela hockeysverige tycker att det är solklar tripping av Juntilla innan 3-2. Är den så solklar?, är det ens en tripping? Man ser liknande situationer åtminstone ett dussin gånger per match, med den lilla skillnaden att det sällan blir ett matchavgörande mål direkt efter såklart. Trippingen på Rahimi innan Fasths stora räddning är ett tydligt exempel. Målbursflytten är dock svårare att försvara, men vi har ju fått smaka på den medicinen vi också. Absolut inget unikt. Hur man däremot får Cederqvist-situationen till filmning (absolut inte lika utbredd åsikt) är däremot helt magiskt märkligt.
Nåja, denna match var inget annat än ren jävla tur att vi vann. Men att vi ska vinna borta efter dagens rubriker och en domarkår som kommer göra allt för att väga upp dagens fadäser...nä det finns inte på kartan.
Nåja, denna match var inget annat än ren jävla tur att vi vann. Men att vi ska vinna borta efter dagens rubriker och en domarkår som kommer göra allt för att väga upp dagens fadäser...nä det finns inte på kartan.
Presskonferensen efter matchen är världsklass, Sam håller slutspelsnivå nu 

Ja Sam börjar bli så där grinig som vi vet att han blir när han går in i COMBAT MODE. Känns tryggt!
@Hjärtat: Kan du avslöja något om spelaren vi tappade i sista stund? (Namn/ el kaliber/ klubb).
@Hjärtat: Kan du avslöja något om spelaren vi tappade i sista stund? (Namn/ el kaliber/ klubb).
VLH - SHLs Värdegrund 1-0.
Inte övertygande, men det gäller att vinna.
Inte övertygande, men det gäller att vinna.
Värdegrunden uber alles....