Linköping - Lakers 28 feb 2019

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

mollers
Forumdemon

Re: Linköping - Lakers 28 feb 2019

Post by mollers »

På vilket sätt coachas backarna fel

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Varför bänkar man inte bara Junttilla och låter Heljemo eller Bokk spela mer i stället?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Nä inte många rätt från Perssons sida idag, den flippmackan skojar man inte bort.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
BABCOCK_
Forumamatör

Post by BABCOCK_ »

Person wrote:Nä inte många rätt från Perssons sida idag, den flippmackan skojar man inte bort.

Kan instämma, idag ser det ut ungefär som det gjort de senaste tio matcherna för Högberg
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Go seger, men egentligen gör hardt en vansinnig sak i slutet när han slänger pucken bakom ryggen upp i zon. Horribelt

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Person
Forumdemon

Post by Person »

vlk wrote:Go seger, men egentligen gör hardt en vansinnig sak i slutet när han slänger pucken bakom ryggen upp i zon. Horribelt

Såg ju läckert ut, men vad fan tänkte han med där? Vi får iofs inte glömma att han är dansk.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Härlig seger. LHCs försvar är ett skämt, så vi borde kunnat göra fler mål. Men samtidigt släppte vi bara in 2 så helt ok. Cederqvist gjorde en kanonmatch.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...
Person
Forumdemon

Post by Person »

Härmapan wrote:Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...
En bra laginsats men Persson såg ut att ha tippat på 1X idag. Annars är jag väldigt nöjd, Shinnimin hade ju t.o.m. 0 utvisningsminuter!

BABCOCK_
Forumamatör

Post by BABCOCK_ »

mollers wrote:På vilket sätt coachas backarna fel

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Framförallt saknar jag en aktiv coachning, där man snurrar runt på en del spelar vid olika situationer...framförallt de offensiva, ser det väldigt sällan om inte alls från Hellgren... ett par backar kommer inte in i sitt spel om man ligger på 12-15min. Hade hellre sett att man rullar på 6 backar beroende på hur man ser ut för dagen... bland annat..

Men ja skön vinst även om spelet såg sådär ut (även från domarna....) 3p i protokollet är det som räknas i slutändan.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

V-I-K-T-I-G-T med tre pinnz. Bra med lite distans till play-in nu
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Play-in är clowneri. Återställ ordningen och låt de 8 främsta slåss om Guldet. Man ska inte ens i teorin kunna komma 10:a och bli Mästare.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Instämmer. I dagens jämna hockey så spelar det egentligen ingen roll om man kommer 10a eller 1a. Bättre som det var innan med topp 8.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Play-in är bättre än en rak 8 tycker jag som serien ser ut idag. Inte för slutspelet men för serien. Förmånga lag som kan lalla runt halva året då utan varken mening eller mål. Ska man köra rak 8 tycker jag två lag ska ut ur serien och inga upp. Att många lag har något att spela för tycker jag är bra.

Viktiga poäng idag in på kontot! :clap:
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Ett evigt dilemma att kombinera sportslig rättvisa och en levande tabell över en hel säsong. Orkar inte komma med ett förslag nu - MEN - en sak vet jag: Jag saknar den mytomspunna, klassiska, underbart underhållande, helvetiska och himmelska - KVALSERIEN. Ge oss tillbaka!
noneedforaname
Forumentusiast

Post by noneedforaname »

Bernhardt - vilket kap!
Person
Forumdemon

Post by Person »

noneedforaname wrote:Bernhardt - vilket kap!
Skapligt uppköp från Johansson. 4 år yngre, redan bättre över hela banan och att vi har honom till 20/21 (så länge Flyers inte rycker i honom)!

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, de unga var bra igår. Skönt att "JVM-depressionen" verkar vara borta hos Holmberg och Röndbjerg. Tillsammans med Cederqvist var de jobbiga att möta för LHC. Och att få in Bernhardt mitt i säsongen har visat sig vara en succé både för spelaren själv och klubben. Mycket hockey redan nu, och det finns mer att plocka fram.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Primeau wrote:Varför bänkar man inte bara Junttilla och låter Heljemo eller Bokk spela mer i stället?
Jag förstår inte heller det. Julius Junttila tillför absolut ingenting nu när det är på upploppet. Som ett trasigt vindflöje på isen. Det femte hjulet.

MVP i Finland. Sedan har det barkat utför...
– Vi har haft ögonen öppna efter skill på forwardssidan och när läget öppnade sig med Julius så kändes det rätt, säger sportchefen Henrik Evertsson...
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kloker wrote:
Primeau wrote:Varför bänkar man inte bara Junttilla och låter Heljemo eller Bokk spela mer i stället?
Jag förstår inte heller det. Julius Junttila tillför absolut ingenting nu när det är på upploppet. Som ett trasigt vindflöje på isen. Det femte hjulet.

MVP i Finland. Sedan har det barkat utför...
– Vi har haft ögonen öppna efter skill på forwardssidan och när läget öppnade sig med Julius så kändes det rätt, säger sportchefen Henrik Evertsson...
Blir inte klok på honom. När han väl får lägen att näta, då händer absolut ingenting. Ser ut som hela kroppen låser sig på honom då han som bäst behöver den. Ishockeyns motsvarighet till skidåkningens Halvardsson.

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Härmapan wrote:Haha! Vi vinner IGEN och de sista 10 kommentarerna handlar om hur dåliga alla är!

Nu ligger vi fyra...
Det finns saker som tåls att ifrågasättas även om Vi vinner.

Det är ett friskhetstecken.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Kloker wrote:

Nu ligger vi fyra...

Fröberg, Junrilla, Högberg, Andersson, alla finnar, Röndbjerg, samtliga backar och spelet i stort suger getballe...?

Självklart skall man ifrågasätta men om man inte kan hitta något positivt efter de senaste fyra matcherna anser jag att det snarare är ett symptom på sjukdom (möjligen naivitet) än ett friskhetstecken...
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Vad tycker du har varit positivt de senaste fyra vinstmatcherna? Jämka upp allt det negativa.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:
Kloker wrote:

Nu ligger vi fyra...

Fröberg, Junrilla, Högberg, Andersson, alla finnar, Röndbjerg, samtliga backar och spelet i stort suger getballe...?

Självklart skall man ifrågasätta men om man inte kan hitta något positivt efter de senaste fyra matcherna anser jag att det snarare är ett symptom på sjukdom (möjligen naivitet) än ett friskhetstecken...
Instämmer , när det är dåligt kan man kräva bättring men när vi sakta förbättrar och spelar bättre måste man kunna se detta och ge ros åt laget. Snart leder vi serien med bara skitspelare. Tänk vilka lankor de andra lagen måste sitta med på hand då...

AN
Forumentusiast

Post by AN »

Intressant med de som menar att Juntilla borde bort och Bokk spela mer. Kollat +/- på dessa båda?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Underbart att få fakta , svart på vitt. Det var inte offside.
Image

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

vlk wrote:Snart leder vi serien med bara skitspelare.
Sant. Jag brukar säga att jag hellre har dåliga spelare som vinner sina byten än bra som förlorar sina. :wink:
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Kloker wrote:Vad tycker du har varit positivt de senaste fyra vinstmatcherna? Jämka upp allt det negativa.
Jag tycker att det mesta (förutom några enskilda missar såsom indianare och hjärnsläpp) har varit acceptabelt! Givetvis finns det perioder och vissa PP som varit kass men på det hela taget tycker jag inte vi behöver be om ursäkt för senaste tidens segrar!

Sen tycker jag att inställningen förbättrats radikalt! Jag tycker att förstalinan är formidabel! Jag tycker att junisarna gör ett fantastiskt jobb! Visst kan man önska mer av finnarna men Pesonen gör sina mål och För att vara en andra- eller tredjekedja är de mer än ok!
Jag tycker även fjärde gör väldigt bra ifrån sig
Vi kan ju inte räkna med att vara bäst i serien på alla positioner...

Visst kan allt alltid bli bättre men så länge vi vinner på det sätt vi gjort nu ser jag ingen anledning att sågs laget!

Om vi vänder på det: vad är det som gör dig så fruktansvärt missnöjd (mer än allt det som Höneröven gör)?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:
Kloker wrote:Vad tycker du har varit positivt de senaste fyra vinstmatcherna? Jämka upp allt det negativa.
Jag tycker att det mesta (förutom några enskilda missar såsom indianare och hjärnsläpp) har varit acceptabelt! Givetvis finns det perioder och vissa PP som varit kass men på det hela taget tycker jag inte vi behöver be om ursäkt för senaste tidens segrar!

Sen tycker jag att inställningen förbättrats radikalt! Jag tycker att förstalinan är formidabel! Jag tycker att junisarna gör ett fantastiskt jobb! Visst kan man önska mer av finnarna men Pesonen gör sina mål och För att vara en andra- eller tredjekedja är de mer än ok!
Jag tycker även fjärde gör väldigt bra ifrån sig
Vi kan ju inte räkna med att vara bäst i serien på alla positioner...

Visst kan allt alltid bli bättre men så länge vi vinner på det sätt vi gjort nu ser jag ingen anledning att sågs laget!

Om vi vänder på det: vad är det som gör dig så fruktansvärt missnöjd (mer än allt det som Höneröven gör)?
Det mest positiva som hänt har med inställningen att göra. Fokus och engagemang i matcherna har höjts de sista matcherna , det syns tydligt på isen.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Samtidigt är egentligen inställningen det enda jag begär. Att vara en dålig hockeyspelare är inte olagligt. Och så vinner man givetvis fler matcher om man ger järnet. Kollektiv psykologi är intressant.

Jag håller på VLH oavsett vilken kaliber vi har på spelarna, men jag blir sur som satan om jag känner att de inte ger sitt yttersta. Oavsett om känslan är rätt eller fel.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Samtidigt är egentligen inställningen det enda jag begär. Att vara en dålig hockeyspelare är inte olagligt. Och så vinner man givetvis fler matcher om man ger järnet. Kollektiv psykologi är intressant.

Jag håller på VLH oavsett vilken kaliber vi har på spelarna, men jag blir sur som satan om jag känner att de inte ger sitt yttersta. Oavsett om känslan är rätt eller fel.
Words....så känner jag också. Vi kan inte varje år ha ett överlägset lag, inte ens det bästa laget. Det är omöjligt. Vi kan inte ens kriga hårdast i varje match. Dock kan man begära att man krigar med energi i alla matcher även om jag vet att IBLAND blir allt fel och energin inte finns där.

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

vlk wrote:
Varanen wrote:Samtidigt är egentligen inställningen det enda jag begär. Att vara en dålig hockeyspelare är inte olagligt. Och så vinner man givetvis fler matcher om man ger järnet. Kollektiv psykologi är intressant.

Words....så känner jag också. Vi kan inte varje år ha ett överlägset lag, inte ens det bästa laget. Det är omöjligt. Vi kan inte ens kriga hårdast i varje match. Dock kan man begära att man krigar med energi i alla matcher även om jag vet att IBLAND blir allt fel och energin inte finns där.

Exakt!
Och det tycker jag vi har gjort de fyra sista matcherna - och just därför anser inte jag att laget ska totalsågas!
Post Reply