Hoppas det sker innan allt för många av publiken tröttnat och stannar hemma. Det kostar på ekonomiskt att allt för många platser står tomma. För lågt underhållningsvärde kostar i längden. Det handlar inte bara om att vinna utan även att visa hjärta och rätt inställning.Svartvadet wrote:Är ganska vanligt att det blir mycket burskydd när man är i den sits som vi är. Spelarna försöker gå tillbaka till grunderna så mycket som möjligt, hitta linjerna i uppspel etc. Det lär suddas ut med tiden.Baker wrote:Burskydd avskaffades på 80 talet.
Växjö - Brynäs
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Växjö - Brynäs
Kikade precisa på P.K och karln (Sam) verkar ju helt oberörd. Sitter mest och småmyser med ett hånfullt leende på läpparna och sammanfattar defensiven som bra och att sett över sextio minuter så gör VLH en bra match - och det irriterar mig. Vi har gjort sju mål på fem matcher och är hur jävla osynkade som helst. Vi har två målvakter som inte är några matchvinnare. Vi har ett virrigt och valpigt försvar som väger för lätt. Vi har en förbannat dyr offensiv med en jävla massa verktyg som dom inte kan hantera. Leino kommer inte att bli någon frälsare med det här spelet.
För fan Sam, polera gluggarna och kom in i matchen. Eller lämna den.
För fan Sam, polera gluggarna och kom in i matchen. Eller lämna den.
Jag håller med Baker. Laget saknar en hälsosam aggressivitet. Dags för lagläkaren att upptäcka att alla har astma så de kan käka lite pseudoefedrin innan matcherna.

Jag skall villigt erkänna att jag trodde på laget innan säsongen startade och gör fortfarande för det finns skills i laget. Det är jag säker på. Lätt att vara efterklok men med dagens facit har vi inte ersatt Lundgren, AJ, Varakas och t.om. Eddie med någon fysik. Har sett en del på AJ och kanske var för dyr men han kommer till jobbet varje dag och levererar. Även i år.
Kontentan av detta är inte nödvändigtvis nya topplirare utan spelare som är beredda att få skit under naglarna, och om det skulle dyka upp en 2:a och 3:dje center kanske vi skulle hugga till. Men det är väl att hoppas för mycket Sam för vi har bara fått lite dåligt betalt eller? Härliga fullpoängare mot Leksand och Rögle, inget ont om dem men inte skrämmer deras laguppställning.
Kontentan av detta är inte nödvändigtvis nya topplirare utan spelare som är beredda att få skit under naglarna, och om det skulle dyka upp en 2:a och 3:dje center kanske vi skulle hugga till. Men det är väl att hoppas för mycket Sam för vi har bara fått lite dåligt betalt eller? Härliga fullpoängare mot Leksand och Rögle, inget ont om dem men inte skrämmer deras laguppställning.
but but but the poncho (corsi)
Nej Härmapan. Igår blev jag orolig på riktigt för det var faktiskt väldigt intetsägande. Och jag har svårt att se att vi på något sätt vann statistiken i den här matchen. Och jag håller faktiskt med er som säger att det saknas naturlig aggressivitet i laget. Men jag tycker dock inte det bara är ett backproblem utan något som genomsyrar hela laget. Men som Baker säger, laget har rätt potential och all spets som krävs finns. Men det kuggar inte i alls just nu. Samtidigt kanske det är så att det saknas en viss typ av rollspelare på varje position.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Forecheckingen Lundh och Alex och Josen utförde finns inte i närheten idag. Motståndarna kunde inte vila/bygga upp något alls när dom var i farten.
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk