Seriepremiären 15/16 Växjö Lakers-Luleå 17/9

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Seriepremiären 15/16 Växjö Lakers-Luleå 17/9

Post by vlk »

Svartvadet wrote:Jag tycker ändå att det är okej, faktiskt. En förlust är ju aldrig bra, men, jag gillar fortsatt vårt tänk.

Gynge-Rosén-Kiiskinen visar på direkten att de verkligen vill axla en ledarroll. Sista perioden var de outstanding flera gånger om!

Säg att vi ligger runt 6:e platsen fram till nyår, två-tre nya på det - då är vi med och krigar om det i år igen. Helt övertygad om detta!
Det känns som att de kommer att bli för ensamma. De fick för mycket offensiv speltid igår i brist på annat. De måste ha avlastning..

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker inte heller det var helt kass igår, men kraven är ju på hög nivå när man träder in som regerande mästare. Just det gör nog alla bäst i att glömma för stunden även om minnen är trevliga.

Ser på framtiden ungefär som Svartvadet. Lakers har en klar tanke med bygget.

Det finns spelare som jag inte tycker steppat upp alls, Hillding är en.. Där borde finnas mycket att hämta, hoppas det kommer. Men jag är inte så orolig, vi kommer vara med i racet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Jag är inte heller orolig, men vi kommer att göra omstruktureringar i laget är jag säker på. Det är några spelare som får svårt att lösa sin uppgift.

Positivt igår; Gustav rydal samt Micke Johanssons inhopp

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Fäggy nämner på presskonferensen Torpets osäkerhet och alla hans returer. Det tar emot att hålla med men Torpet måst snäppa upp sig rejält. Jag tycker han var lika svajig igår som han varit på försäsongen. Visst, ett par bra plockar, men kassarna han släpper ska han ta - iaf två av dem. Men det kan ju vara de stackars små skavsåren som spökar.

Att defensiven delvis var förvirrad och aningen valpig kan ju inte ha kommit som en överraskning för vare sig Höneröven eller SamHall Am.

De tio första omgångarna blir viktiga. Nu torskade Vi första...
sampan
Forumentusiast

Post by sampan »

Torpet släppte in många enkla mål förra säsongen, speciellt ute från tekningscirkeln med full sikt.. Hoppas han tätar till sig, vi har inte råd med såna misstag denna säsongen, alla lag är mycket bättre iår.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Niles wrote:Tycker vi var lite obeslutsamma och tveksamma i nästan två perioder. Mot stora köttklumpar duger det inte att tveka och hålla avstånd, där måste det vara all in. Sen serverar vi ju två mål på litet silverfat och uppförsbacken blir onödigt lång. Tycker ändå vi borde haft poäng med oss, för vi skapar ju tillräckligt för 2-3 mål i sista där Luleå är virriga statister. Lider ändå lite med deras fans. Så dyrt, så mycket kilo för miljarderna och ändå lika jävla tråkigt som alltid. Fan vet om inte just det är inmurat i loggan.
Sam sa ju att de skulle ut och våga, men det gjorde Luleå desto mer. Det kostade 3p. Självförvållat.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Någon som vet varför Fröberg bänkades?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Han var för dålig. Det brukar vara den vanligaste anledningen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

PutteA wrote:Han var för dålig. Det brukar vara den vanligaste anledningen.
Då skulle inte Lundh spela mycket.....

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Många som var dåliga igår. Men han kan ju inte sätta alla dåliga på bänken, och Fröberg tog inte många vettiga beslut igår.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Lundh var väl inte sämre än någon annan, men han håller inte för den roll han har nu tror jag

Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

PutteA wrote:Många som var dåliga igår. Men han kan ju inte sätta alla dåliga på bänken, och Fröberg tog inte många vettiga beslut igår.

Fröberg körde lite väl mycket one man show tyckte jag och spelade alldeles för svårt så rätt att bänka.
"fest med lakers lakejer;)"
Post Reply