i samma artikel (Expressen) säger "Nyllet" att han ska se över situationen "de närmaste veckorna"... och det låter ju som att inget lär bli klart nu inom kort. Låter även som att Schweiz är prio #1 för honom.
I min bok känns Nyllet som avskriven, och endast frånvaron av alternativ skulle vara skäl till att ta hit honom. Kanske därför namnet dök upp till att börja med i och för sig....
Hahaha, vad är sant i denna härva. I Expressen hävdar han att han inte har nån kontakt med SSK och inte kan tänka sig spela i HA? Sen ikväll säger han i AB att han beordrat sin agent att prata med SSK, och han spelar gärna för SSK, och är imponerad av fansens insamlingar???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Ända anledningen gnaget inte ville ha honom var för att han kräver snuskigt mycket pengar för ett 4 månaders kontrakt. Han håller defenetivt hög nivå fortfarande (tror till o med han kommer spela VM till om han väljer att spela ES i vår). Däremot har han o kommer alltid vara en pengar hora, i hela hans liv har han hoppat mellan klubbar som betalar några kronor mer. Just därför har vlh chans att signa honom för han inte kan motstå några tusingar extra.
Jag säger bara värva honom för helvete!!! Han kommer lyfta laget till helt andra nivåer.......
Jag har ingen aning vad han sätter för siffror på sitt kontrakt, men det lär väl i så fall bli ett kontrakt för resten av säsongen och då lär det inte handla om 4 miljoner.
Komiskt...om Evertsson signar Nyllet inför nästa säsong går han ju emot allt han har sagt tidigare om att inte värva gamla avdankade spelare. Det är en väldigt stor chansning att värva spelare som närmar sig 35 år både när det gäller skaderisker och prestationer. Nyllet kommer att falla ihop som ett korthus efter ett par matcher i elitserien, han blir ju 40 år i höst!!!
Varanen wrote:Ingen fortsättning i Schweiz. Varför? Nu säger Eldebrink att hans Kloten, som Nylander spelar med tillfälligt, absolut inte skulle ha råd med honom. Dessutom vill han inte förstöra för SSK säger han. Rent skitsnack givetvis. Eldebrink är professionell och skulle värva framför näsan på vem som helst om han trodde det skulle gynna Kloten. Zürich tecknade först en tryout på en månad, och förlängde den sedan med 6 veckor, för att besluta att inte förlänga vidare.
Oj, nu verkar det som om Kloten gjort en insamling bland bankirerna och diamanthandlarna. "Nyllet" skall enligt internationella förbundets informationsansvarige vara klar för Eldebrinks klubb. Samma Eldebrink som absolut inte ville förstöra för SSK...eller hur det nu var.
Kan fortfarande vara förhandlingstaktiska utspel (läs man vill höja intresset för MN).
Jag har faktiskt varit lite kluven till en värvning av "Nyllet", det är ju en chansning med hans ålder och om han håller men man ska veta att det är fan ingen glaslirare!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux