FBK-VLH 24/11!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
FBK-VLH 24/11!
Växjö måste ha ES minst aggressiva försvarsspel, både i EQ och BP. Det är bara att konstatera att det spelet inte (längre) håller på denna nivån.
Inte någon som hittills får godkänt.
Inte någon som hittills får godkänt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Re: FBK-VLH 24/11!
Laget förväntar sig slutspel och jag förväntar mig att Lakers ska hänga kvar, klart som fan att något radikalt måste hände när laget är i fritt fallmollers wrote:Vad hade du förväntat dig? att vi skulle vinna smguld eller?Räven wrote:Det behövs nya spelare, lätt att säga när man ser en sådan här match i och för sig, men försvaret är så jävla dåligt så det finns inte. Det ser ut att bli en trist säsong minst sagt. Frågan är hur man ska tänka nu, laget är i fritt fall.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Jag hade förväntat mig bättre än det här, det är ju för fan fritt fall på gång. Vi har inget spel på något sätt, inte en jävla tanke finns i laget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
vad sa du om hur många mål ni gör i matcher?Thelemakos wrote:40 spelmål på 23 matcher. Säger det mesta om vårt trubbel just nu.friberg wrote:så lätt får vi det nog inte Thele
Dem 2 andra målen är straffvinster.
faaaa moran
som brukligt gör motståndarn mål så fort vi tar ut målisen GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
FBK-VLH 24/11!
Tack igen Kallio för tappad puck och tack Iggulden för avsaknad av målform. Obegripligt att missa det öppna målet.
Om det fortsätter så här blir fortsättningen av säsongen TUNG!!!
Om det fortsätter så här blir fortsättningen av säsongen TUNG!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- Forumentusiast
Ja vad i helvete hände där. Vi har gjort 3 mål på våra 3 senaste matcher innan idag.friberg wrote:vad sa du om hur många mål ni gör i matcher?Thelemakos wrote:40 spelmål på 23 matcher. Säger det mesta om vårt trubbel just nu.friberg wrote:så lätt får vi det nog inte Thele
Dem 2 andra målen är straffvinster.
Jag brukar aldrig lira på Färjestads matcher men idag lirade jag på att det skulle bli mindre än 5.5 mål till oddset 1.50.
Skitsäkert spel, jo visst, 10 mål... Helt sinnes. Att båda lagen sög va väl en annan sak men.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Inte varje dag Lakers gör 7 mål, synd bara att det inte räckte.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumentusiast
Ja det är kul att se att våra föredetta spelare fortfarande har känslor för oss 
Förra matchen Holös som åker till vårt bås, och nu Gerber som ger oss några mål

Förra matchen Holös som åker till vårt bås, och nu Gerber som ger oss några mål

"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Just nu är Lakers det klart sämsta laget i elirserien, därifrån får vi ta det
FBK-VLH 24/11!
Hur fan kan man säga att vi är ES sämsta lag? Vi var inte många cm från en grym vändning borta mot FBK. Dom kraven vi ställer just nu kan lätt bli ett ok på spelarnas axlar. Vi måste inse att det är små marginaler. Jag är också besviken, men det måste fan finnas gränser på våra krav. November är normalt en dödens månad i ES, och vi får känna på det just nu. För en månad sedan sken solen, det fanns inte ett moln på himmelen, Iggy, Kalio, Gerber levererade. Nu är det frost, hagel och driv-is. Men allt har sin gång, om en månad ytterligare kanske solen lyser igen, klimatet kanske rentav är tropiskt. Eller håller kylan i sig, det vet vi inte just nu. Ny match mot DIF till helgen, resten är historia.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Det är bara att titta hur många poäng vi tagit de senaste 8 omggångarna så ser vi att vi Just nu är sämst. Kan vi inte utgå från fakta blir det jobbigt.
Jag tycker inte det är för mycket begärt att kräva kamp i 60 minuter. Varför är det en så stor grej nu när vi är i ES? I AS hade spelarna det i ryggmärgen. ES är en operett för primadonnor (åtminstone är det så för oss). Mer old school - mindre modern mylittleponykamning. Vi måste bli desperata igen.
Skall bli riktigt gutt med DECEMBER!PutteA wrote:November är normalt en dödens månad i ES, och vi får känna på det just nu.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
-
- Forumdemon
FBK-VLH 24/11!
Ha ha... I december vaknar... MONNNNSTRET...!!! SM-guld!!!! 

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
FBK-VLH 24/11!
Jaha, så vi ska bara se till de senaste 8 omgångarna. Så om 8 omgångar kan vi vara svenska mästare? Vi har tagit 32 pinnar, Timrå är klart sämst i ES, inte vi. Alla lag, alla spelare har ups and downs under en lång säsong, och vi får nog se oss i sen andra av dessa kategorierna nu! Det är nu som JK:s och FH:s skills belyses till fullo, dom ska så snabbt som möjligt försöka vända HELA skutan och få med sig samtliga in i en positivare trend. Däremot håller jag med Varanen om att man måste fan kunna kräva av samtliga att jobba hårt i 60 minuter, eller 65 om så krävs! Dom gångerna vi har alla med oss i vår gameplan och följer den i 60 min, utan att någon gång vika oss ifrån den, då vinner vi. Där är vi för dåliga, och det tycker jag vi vart hela säsongen. Sen är jag fortfarande förundrad över vårt passningsspel, leverans och mottagning. Riktigt riktigt dåligt. Vi ger bort alldeles för mycket pucktid till motståndaren helt i onödan. Vi jagar mycket, och det sliter.vlk wrote:Det är bara att titta hur många poäng vi tagit de senaste 8 omggångarna så ser vi att vi Just nu är sämst. Kan vi inte utgå från fakta blir det jobbigt.
Så är det med det, som det