Det finns bara säsongskort till "vuxna".. Öman var inte så av rabatter till studenter. De hade provat det nån gång o det hade inte givit något resultat...
Talismanen wrote:Men alltså seriöst. Vad kostar det för barn/ungdom/studerande om dom vill ha ett säsongskort? Inte fan kan det va fullpris för dom?
Tycker det är billigt pris guld/ståplats och går Växjö hela vägen till kvalserien som vi hoppas så tror jag att snittet hamnar på ca 60:-/match o sen kan man betala på 6 gånger kan det bli billigare att se allsvensk topphockey??
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Har vi nånsin haft ungdoms/studerandealternativ på just årskorten? Tycker gott man kunde ha det iofs, men å andra sidan kostar silverabonemanget 1950:- vilket innebär 75:-/match för de 26 seriematcherna och då ingår ju även träningsmatcherna och rabatt till ev. playoff och kval samt entré till tältet. Vill man inte köpa abonnemang finns väl som vanligt ungdomspriser till varje enskild match. Men som sagt, ett alternativ för ungdomar på en tusenlapp eller nåt kunde man gott haft. Det är ju inte för sent ännu..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jo om man ser det i snitt så. Inte alltid ett barn el. ungdom gör det. Även om det går att dela upp på 6 månader så är 325kr/mån för ett silverstå, en del pengar då barn/studiebidraget inte är alltför fett. Iaf va det inte det på min tid. Jag tycker helt klart det kunde funnits ungdomsabonnemang för några hundra billigare. Om inte annat så för syns skull. För det ser bra ut tycker jag.
Kommer det bli ungdomspris på enstaka biljetter då? Togs ju bort till KS men dom kommer väl tillbaka nu. Vore sjukt annars. Dock hade jag inte blivit förvånad om det inte gjort det.
Ja det tycker jag verkligen. Men får ibland känslan av att det ska sugas ut så mycket som möjligt på en person istället för att få in samma summa på 2-3.
Problemet med studerandebiljetter är att det är ett extraarbete att kontrollera att besökaren är studerande varenda gång. Denna fråga togs upp på årsmötet.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Fast kan man kontrollera detta på alla andra ställen i landet så borde man väl kunna lösa det i Växjö också? Blir det ingen rabatterad entréavgift till studenter och pensionärer så tror jag Växjö Lakers gör bort sig rejält. Igen.
Förstår inte vad som är så krångligt.. Låt dom som är studenter ta samma ingång som dom som har köpt webb-biljett där dom kan visa upp student-leg. Tror det finns en hel del studenter som mer än gärna skulle kunna tänka sig att gå på hockey för en vettig peng.
Skolungdomar har ett s.k. CSN-kort som man får rabatt på t.ex. Datorer, hårdvaror, McDonalds osv. med det skulle man kunna använda för att få en 40 kronor i rabatt. 80 kronor är ett lagom pris för t.ex. en gymnasieelev.
Lalin wrote:En match i månaden har även en student råd med.
Jo, men dom spelar ju hemma ungefär 5 ggr/månad...
Växjö Lakers har som målsättning att öka publiksiffran, detta har Öman själv gått ut med. Skall man fånga upp nya supportrar/besökare på t ex campus så är jag rätt säker på att det inte funkar med fullpris.
Om Lakers har klarat av att Matcha Kultur-Lagen rent Hockeymässigt så vore det väl märkligt om Lakers skulle ligga långt efter De flesta i hanteringen av Ungdoms/pensionärsbiljetter med lägre priser
Lågt pris MYCKET Publik, Högt Pris LITE Publik.
Dags för Lakers att sluta Glömma vad som gjorde Resan värd att Resa 1997 En Hel Långsida med Sveriges mest blandade Ståplatspublik
ps. Primman vad har hänt med Garnityret och Bloggen
Last edited by NEDOMANSKY on 13 June 2009, 16:44, edited 1 time in total.
NEDOMANSKY wrote:Lågt pris MYCKET Publik, Högt Pris LITE Publik.
Man har tydligen inte lärt sig någonting från Kvalserie-fiaskot
Exakt Primman. Och det är DET som oroar mig. Dom säger dom ska storsatsa för att öka publiken och storsatsa på säsongsbiljetter. Visst, det har kommer bra erbjudanden men bara för en viss målgrupp. Det är för enkelspårigt. Ska man storsatsa så gör det rejält och släpp efter på priserna för de som har mindre pengar. Det skulle ju t om ordnas hockeybussar till Universitet eller hur va det? Vilka ska åka med dom? Jag säger skärpning!
Jag tycker det är en självklarhet att yngre/äldre ska ha bättre erbjudanden, då ekonomin är lika illa för bägge parter.
Visserligen behövs nog inte ett säsongserbjudande men däremot kunde mna gott ha plitat ner de övriga priserna när man ändå var ute i erbjudandesvängen.
Att man tog fram dessa säsongserbjudande är det INGET fel på alls men det känns ibland som att man glömmer bort hälften .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Under hela Juni köper du ditt årskort på vårt kansli. Går det inte att köpa årskort senare? Eller handlar det bara om att informera om vilka tider i juni som det finns personal på kansliet.
Malmöspelarna satt å ringde runt å sålde malmös årskort för inte så länge sen,så nä inget skämt. En fråga. Men svaret uppfattar jag som att så inte är fallet. Det kallas marknadsföring att synas å höras på alla olika sätt.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag mailade ner nu, som jag tror många andra har gjort med och bokade mitt Ståplats Guldkort. Vilken förening tror du har resurser att hålla med en massa telefonister för att sälja säsongskort.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det