Hockeyallsvenskan på Viasat Sport
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Helt naturligt Dave, med TVÅ Engelska Lag så finns INGET intresse
Jidhe blir nog bra, bara Vi slipper Brodern
som sannolikt snart ses i Robinson och därefter tryggt kan gå i Pension som Den som varit programledare i ALLA program
KäppaKrigsKungen väljer alltså Hockey som Sport när PlastBollsKarriären avslutats
Varför inte Käppakrigsligan
ps. Från Moheda inte Växjö

Jidhe blir nog bra, bara Vi slipper Brodern

KäppaKrigsKungen väljer alltså Hockey som Sport när PlastBollsKarriären avslutats

ps. Från Moheda inte Växjö

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Jag tror att en orsak till att många av oss känner så är den faktiska utveckling AS genomgått, samtidigt som ES stått stilla (till och med tappat pga omständigheter i andra länder/ligor). Jag tror inte längre det finns någon i hockeysverige som skulle vilja ha tillbaka den gamla ordningen med två (eller fler) serier under ES (Boustedt undantagen som vill ha 16 serier direkt under ES för att juniorerna ska få mer speltid). En annan sak ES fullständigt missat i sin iver att skydda sina klubbar är att folk vill att toppidrotten verkligen ska betyda något, att det ska vara på liv och död. Därför är det intressantare att följa LIF:s, MIF:s och AIK:s krampaktiga kamp för att ta sig uppåt, ES-lagen som tvingas till negativt kval osv än att i hederlig wrestling-anda följa en serie, ett slustpel som nästan känns uppgjord på förhand.
La Familia har inte förstått att de kan uppnå en intressantare liga inom ramarna för svensk hockey. Men så är det ju rätt mycket de gubbarna inte förstår.
Viasat gör alltså en vettig satsning. Jag skulle hellre se alla deras ligor (om ryssarna byter alfabet på tröjorna) än på (J)ES(P)!
La Familia har inte förstått att de kan uppnå en intressantare liga inom ramarna för svensk hockey. Men så är det ju rätt mycket de gubbarna inte förstår.
Viasat gör alltså en vettig satsning. Jag skulle hellre se alla deras ligor (om ryssarna byter alfabet på tröjorna) än på (J)ES(P)!
-
- Inaktiverad användare
Om jag fattar saken rätt så kommer AS vara minst lika mediabevakad, i den meningen att det kommer sändas och finnas tillgång till att se nästan lika många AS matcher i veckan som ES-matcher.
Hoppas att samarbetspartner och sponsorer ser vilken oerhört större chans det finns att synas och marknadsföra sig nu i AS och att det i slutändan gagnar de AS klubbarnas ekonomier.
Hoppas att samarbetspartner och sponsorer ser vilken oerhört större chans det finns att synas och marknadsföra sig nu i AS och att det i slutändan gagnar de AS klubbarnas ekonomier.
Once a laker, always a laker