Presskonferensen med Janne och Melin

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

mellan 50-100 smålänningar i ''aik'' klacken
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

:lol: :lol: okej...........jag hoppas att ni kör över AIK i stockholm skulle va kul o se vad som skrivs då :lol: :lol:
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Man njöt av fyverkeriet från VLH. Men sen började det som Janne beskriver. Vid ett flertal tillfällen gav de sig på Brage trots att pucken var solklart blockerad. Det kändes faktisk olustigt att se detta. Bra att Janne inte skräder med orden i detta fall.
Blueshirts United
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Melin :lol: :lol:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Roger Melin är pressad likt en jättekabel mellan skinkorna på Karelin 8). Att han är ur balans är kalasbra inför returen.

Tycker att Janne inte hade behövt buga sig för Melin som han gjorde utan stått på sig även när det gäller att Melin har ett ansvar när dom spelar fult. Tror någon på fullaste allvar att Råger skulle stå på presskonferensen och erkänna det? Janne kunde även ha bemött Melin med samma mynt när han försökte göra honom liten med frågan om hur länge han varit tränare. Sådana bjudningar måste han lära sig att suga på nån sekund och sen skicka tillbaks en dräpare. Finns ju många underbara svar på en sån fråga :-)... typ "Ja du Råger, som du coachade ditt elitserielag ikväll kan man ju undra vem som varit tränare längst?". Sparkarna biter bäst på dom som redan ligger ned 8).

Daniel Bång är förhoppningsvis öm i huvudet idag. Någon ska kanske bättra på den på fredag. Gärna ge Ryno hv oxå.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Enligt KVP/Expressen nekar Per Claesson till anklagelserna från JK. Men Evertsson poängterar att "Kan vi anmäla Per Claesson kommer vi att göra det"
Detta har dock inte Per Claesson några kommentarer till!!

Det har börjat hetta till ordentligt efter detta!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

puff wrote:till Mije Modano. Inget konstigt att man använder Bång till detta. Matchen var redan förlorad och ordern till Bång var " behåll handskarna på".
Är du naiv som tror något annat
Nä det är inget konstigt att använda Bång till detta Vi skulle ju självklart använda Josefsson om vi skulle mucka gräl, våran näst bäste målskytt!
Image
Jocke86
Forumterrorist

Taktik?

Post by Jocke86 »

Kör Janne med lite taktik? Att sätta fokus på sig själv när det endå går så pass bra, så att grabbarna slipper för många artiklar som "VILDA VÄXJÖ" och börjar känna press när de inte behöver det?

Tycker det isåfall är jäkligt smart och rutinerat :D

ungefär som att jag tar lasten så lirar ni grabbar :?:
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Stoffe
Forumdemon

Re: Taktik?

Post by Stoffe »

Jocke86 wrote:Kör Janne med lite taktik? Att sätta fokus på sig själv när det endå går så pass bra, så att grabbarna slipper för många artiklar som "VILDA VÄXJÖ" och börjar känna press när de inte behöver det?

Tycker det isåfall är jäkligt smart och rutinerat :D

ungefär som att jag tar lasten så lirar ni grabbar :?:
Den tanken slog mig också :roll:
Once a laker, always a laker!
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Kanske lite Off-topic.. Men varför hänger det typ en Öster eller fotbolls tavla i presskonferensrummet? Hänger bakom Janne ser man på videon från presskonferensen..

Image
Once a laker, always a laker
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Claesson är Uppväxt i Växthuset, där Amish-Hattarna förtjust tuggar på sina (Växjö)Lakrisremmar. Inte konstigt att Han är Färgad av umgänget i Plantskolan, som Bybo så VET Man, konstigt dock att ALLA andra Lag i Hockeysverige måste Drabbas av inkompetensen :wink:
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

finns det nån här på forumet som haft det i tanke att bli domare och isf,fördelar vs nackdelar?

när man läser allt som skrivs om domarna denna säsong kan ju ingen sund varelse vilja ställa sig i deras skridskor..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Men det är en himla tur att några vill vara domare, annars faller idrotten ihop som ett korthus.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Man får vad man betalar för.. Gäller även domare..
Once a laker, always a laker
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Malul wrote:finns det nån här på forumet som haft det i tanke att bli domare och isf,fördelar vs nackdelar?

när man läser allt som skrivs om domarna denna säsong kan ju ingen sund varelse vilja ställa sig i deras skridskor..
Har varit domare, men bara upp till U-16 och damhockey, men det var oftast riktigt kul. Inte samma allvar som Kval till Eliten men ibland kunde det bli livat. Gemenskapen var ett riktigt plus, precis som när man spelade hockey.

Negativt är ju givetvis om man fick "skit" från båsen men det gäller att kunna ransaka sig själv och kunna ha en bra dialog med spelare och ledare och kunna erkänna om man har fel då tror jag man kan bli riktigt bra som domare. Känslan är väl en viktig grej också, kunna läsa spelet och veta när man ska ta utvisning vid lite kurr vid mål eller om man har så bra kontroll så att det räcker att snacka lite med grabbarna/tjejerna.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det gäller att ha en dialog och kunna erkänna att man ibland tar fel beslut, Uffe Rådbjer verkar ha den förmågan. P Claesson saknar den dessvärre helt.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Claesson är från Alvesta, där är man störst, bäst ock vackrast. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Trist att man har den uppfattningen där. Kan det bero på komplex på grund av att orten inte har fått den utveckling, som man kanske hade hoppats på. Alvesta låg inte långt efter Växjö på 60-70-talet, men sedan har Växjö växt ifrån så det knakat om det.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Visst är det så att folket i Alvesta inte gillar Växjö. Mindervärdeskomplex sannolikt. Jag är uppvuxen i Alvesta och dömde hockey (linjedomare) på åttiotalet, bl.a i dåvarande KS. Kollegan på linjen fortsatte och blev huvuddomare. Nu bor han i Växjö men när jag frågade om han går på Lakers matcher så sa han att han ALDRIG skulle göra det och ALDRIG kunna tänka sig att hålla på Lakers. Sorglig inställning. Men med stor sannolikhet djupt rotad.

När det gäller Pehr Claesson tror jag mer det handlar om relationen med folket i båset. Tror. Det var väl det som visade sig i måndags.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tyvärr är det inte bara Alvestabor som inte gillar Lakers i kronoberg. Väl att det finns undantag :wink: Men bara att jobba vidare å försöka få sponsorer även utanför växjös gränser i kronoberg. Än svårare kommer det väl bli om Taif går upp de med. Ser folket att deras arbetsplats sponsrar lakers å skaffar fram lite biljetter till personalen så kanske hjulen även börja rulla från orter runtomkring
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Finns en hel del sponsorer utanför Växjö.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

En hel del kan bli fler. Som jag skrev. Bara att jobba vidare :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jo en och annan Alvestalakej finns det väl? Sitter väl en i lakejernas styrelse?
Blueshirts United
Post Reply