Biljettpriser kvalserien

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jo men serra tänk på de andra lagets kostnader och tänk på våra. jag som står på ståplats tycker att för min del är de OK. men hur kul blir det när vi fyller hälften utav platserna ?. eller om det verkligen går SKIT hur många betalar 300 kr för att kolla då?.
är detta tacket till sittplats för att de gått hela säsongen?.
detta är ett rån. tycker det är helt fel och alldeles för dyrt.
200-250 max. och att man kanske kan få hela paketet för 1000 kr , det vore rimligt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

jag håller med om att 1000 kr hade varit rimligt.
det var bara en tanke som slog mig ang antal platser som man har.

PS..man vill ju bara inte ha den där hemska känsla som man hade i sommras NÅGONSIN igen...
Snart nära dig...en ny hall
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

jag som står på ståplats och får allt för 500 kr är givetvis nöjd och borde vara nöjd med att vi drar in så mycket som möjligt men man måste ändå tänka på de som ska betala sittplatserna.
vi får väl se hur det slutar , hoppas på fullsatt mot rögle iaf
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Tycker själv att det är lite i överksnt när det gäller prissättningen på sittplats men med nedan förklaring från Lakers så har jag förståelse.

Saxat från Lakers hemsida.

Våra biljettpriser inför denna serie baseras på rekommendationer från förbundet samt tillgång på sittplatser. Ett rekommenderat utpris för bästa sittplatser är 220:- till 250:- plus förköpsavgifter. Växjö Lakers kommer att ta 300:- för samma biljett eftersom vi endast har max. 1700 sittplatser till förfogande (att jämföras med ex. Ejedals Arena som har 6150 platser att sälja).

När det gäller ståplats har vi lägsta pris i serien på 500:- för samtliga kvalmatcher
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tror att det blir trångt på ståplats och att det kommer att vara många tomma stolar ,tror att man gör fel med dessa priser och får in lika mycket netto om man sänker sittplatspriserna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Lakersfan_03 wrote:jag som står på ståplats och får allt för 500 kr är givetvis nöjd och borde vara nöjd med att vi drar in så mycket som möjligt men man måste ändå tänka på de som ska betala sittplatserna.
vi får väl se hur det slutar , hoppas på fullsatt mot rögle iaf
Ståplatspriserna är fullt ok tycker jag.
Det jag däremot tycker är lite konstigt är varför dom har tagit väck ungdomspriserna som låg på 50/60:- i grundserien.
Vad jag kan se har alla de andra lagen i kvalserien speciella priser för ungdomar?

Jaja, härligt att vara i Kvalserien iallafall! :)
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

en motivation utan motivering!

Bara för att vi har färre platser så är dom svårare att få tillgång till vilket ger oss rätten att höja omotiverat mycket?

Som ståplatslakej lider man nu med sittplats...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Vet inte om du får rätt där Alfax.

Enligt källor krängs det sittplats biljetter utav "helfete" just nu.
Ålen
Forumamatör

Post by Ålen »

det blir inte så många ungdommar nu när dom har tagigt bort ungdoms priserna
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

oxå mailat och frågat om dom tänkt till ordentligt om detta..

Växjö Lakersissä!!
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Jag håller med er, detta är för dyrt. Blir nog ingen resa till Växjö med dessa priserna! :(
KHK = Blekinges Stolthet!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ståplatsbiljetterna är ju sjukt prisvärt iaf,där får man buga o bocka!

Växjö Lakersissä!!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

helt ok priser tycker jag precis som det står rekomendationer ifrån förbundet baserat på hur många sittplatser varje ishall tar
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Går biljetterna bara åt så är det ju guld, men jag har svårt att se att dom gör det.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det kan ju vara ett lyckat drag ekonomiskt sätt att sätta 300 kr.
Ett ex.

Om man tog 200 och på det sättet lyckas fylla sittplats så generera det in brutto ca 460 000 kr. Lyckas man fylla sittplats med 300 kr/biljett så genererar det brutto ca 690 000 kr, baserat på 2300 sittplatser. För att med 300 kr få in samma pengar som för 200 krävs lite drygt 1500 pers på sittplats. Så sett över 5 hemmamatcher kan denna extra 100 lapp generera otroligt fina pengar för föreningen om folk ändå tar sig till hallen och tittar på härlig kvalhockey till ES för första gången i Lakers historia. Jag unnar Lakers dessa pengar, hoppas övriga Växjöbor tycker likadant!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Det ända man tjänar på är ståplats kort och det är 40 spänn per match.
KHK = Blekinges Stolthet!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Tror inte det är omöjligt att de lyckas sälja åtminstone merparten av biljetterna.

Man kan ju vända och vrida på frågan på flera sätt.
Å ena sidan är det ju ett märkligt sätt att tacka för stödet under grundserie/play off att höja priserna så att de återkommande besökarna inte har råd att gå.

Å andra sidan har ju Lakers en ypperlig chans att utöka sin supporterbas genom att nya besökare kommer till hallen och på så vis kanske utöka besökarantalet till nästa säsong.

Jag personligen hade nog värnat om de som stöttat laget tidigare men jag förstår samtidigt vilken potential en kvalserie har för Lakers framtid på publikfronten...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Putte..det finns knappt 1900 sittplatser tro jag..glöm 2300
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Spelar ju ingen roll Serra, skillnaderna blir ju de samma ändå, eller hur Malaka.

Selma Lagerlöf!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Skillnaderna ja..men inte summorna Selma..:)
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Lakerdome har 1700 sittplatser.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Wow, vilken påle ni får upptryckta låååångt upp i ändtarmen..300 kr för sittplatser i den hallen...tar bort ungdomspriserna dessutom... "Grattis våra trogna supportrar, här får ni nu ett stort finger... :) "
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Summorna i sig är ju av mindre intressen i min uträkning, de trodde jag du som Grek förstod :lol: , misstog mig igen!!! 8O 8)
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hatapopcornssupportrar wrote:Wow, vilken påle ni får upptryckta låååångt upp i ändtarmen..300 kr för sittplatser i den hallen...tar bort ungdomspriserna dessutom... "Grattis våra trogna supportrar, här får ni nu ett stort finger... :) "
Vi trogna suppar betalar lika mycket som i grundserien min vän. Många av sittplatserna är ju företagsabonnemang. Å va faaaan är 1500 kr för ett företag. Det kan dom ju t.o.m trolla bort i bokföringen. En piss i Nilen, en fjärt i outer space....... und so weiter..
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Med tanke på hur många ungdommar som kommer och kollar på lakers tror jag det blir lååångt ifrån fullsat.

När vi tänker på Växjös befolkning tror jag inte många kommer och kollar på lakers om lakers förlorar 1-2 första matcherna, kanske t.om sämsta publiksiffran iår?

Fixa ungdomspriser. Man kan ju höjja ungdomspriset till MAX 80 kronor inte nästan 3gånger så mycket som det vanliga 50kronor till 140kronor. De flesta ungdommar mellan 7-18 år har ju inget jobb... :?
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Vi har redan sålt 3500 paket dvs till alla 5 hemmamatcherna.....Och ni hade 2500 igår i en direkt avgörande...illa illa faktiskt...
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hatapopcornssupportrar wrote:Wow, vilken påle ni får upptryckta låååångt upp i ändtarmen..300 kr för sittplatser i den hallen...tar bort ungdomspriserna dessutom... "Grattis våra trogna supportrar, här får ni nu ett stort finger... :) "
Och varför bry du dig? Avundsjuk på det där med pålen i röven eller?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jätteilla är det,vi lägger ner hela skiten!
nej just det,då skulle du inte ha nånstans att vara...vi fortsätter för din skull..

Växjö Lakersissä!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja sittplaterna var faktiskt sjukt dyra när man kollade närmare. Et paketpris borde ju funnits där oxå¨.

Ska nog slänga iväg ett mail jag oxå för ja vill ha mer än 1500 i hallen under kvalserien helst
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Vi har redan sålt 3500 paket dvs till alla 5 hemmamatcherna.....Och ni hade 2500 igår i en direkt avgörande...illa illa faktiskt...
kul att ni har så många som vill bevittna när ni skeppas ner till allsvenskan igen!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hatapopcornssupportrar wrote:Vi har redan sålt 3500 paket dvs till alla 5 hemmamatcherna.....Och ni hade 2500 igår i en direkt avgörande...illa illa faktiskt...
För det första så skiter jag högaktningsfullt i hur många biljetter bandyklubben sålt, för det andra inte ett nickel för din info. Vi brukar poängtera på detta forum att kommer man med sådan info så får man också länka till källarn. Så gör det, så kan vi se med våra egna ögon om alla de 3500 abonnemang som redan är sålda.
För övrigt: bla bla bla bla...
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

250 spänn för en sittplats hade man lätt kunnat ta.. men 300 låter väldigt mycket.. Tror säkert det går att fylla sittplats de första matcherna, men sen undrar jag.. Kommer bero VÄLDIGT mycket på hur det går för Lakers.

På ståplats har man dock gjort en helt rätt höjning tycker jag. 140 spänn för att få stå på VS är ju ingenting! :wink:

PS. Märkligt att det inte går att köpa nån webb-biljett tills på fredag???
Last edited by Dave on 11 March 2009, 12:48, edited 1 time in total.
Once a laker, always a laker
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Fantastiskt att så många idioter vill bevittna ett misslyckat 18 miljonersbygge som bytt tränare och köpt in nya spelare under säsongen likt Malmö Redhawks.
Ännu mera pinsamt är att ni är så otroligt dåliga med att scouta spelare så ni tillslut får spela i samma serie som lågbudgetgänget Växjö Lakers i Mars/April, VLH som har en spelarbudget som inte är i närheten av eran.

Det är om något till att få en rejäl påle uppstoppad i röven!
Last edited by Fredrik R on 11 March 2009, 12:52, edited 5 times in total.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Köper du hela Play Off serien på VS Dave så betalar du bara 100 spänn/biljett!!
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

PutteA wrote:Köper du hela Play Off serien på VS Dave så betalar du bara 100 spänn/biljett!!

Jag vet, men 140 spänn per match är ändå inte mycket pengar :D
Once a laker, always a laker
Post Reply