LL MÄSTERSKAP I GOLF!!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jag hörde att Göran Persson skulle anlägga en golfbana på sin nya herrgård. Han tyckte det skulle bli kul att umgås med lite vettigt folk. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Förståndig man han blivit, han har tydligen lärt sig en del på ålderns höst!!! :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ville bara påpeka en sak (då man tävlar en hel del) att Slag-tävling är alltid Scratch och Slag-golf är brutto avdraget med Spel-Handicap i slopen (även kallat netto)

Wikipedia: Slaggolf

Slaggolf är en spelform inom slagspel där maximalt antal slag för en spelare är 5 över par på varje hål. Slaggolf skiljer sig från slagtävling på så sätt att spelaren i slaggolf inte kan få mer än 5 slag över par trots att hålet inte spelas färdigt. I slagtävling så måste spelaren spela klart hålet och kan därmed sluta på fler slag.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ojdå, nu är det rytteri på hög nivå här. Troligtvis blir det poängboogie 18 hål!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

tycker jag de blir jämnast för alla spelare så att säga.. då spelar man mot sig själv i första hand :D roligt ! :D synd att man inte har så mycket extra slag... :(
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Post Reply