Rädda Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ny uppdatering är nu gjord på hemsidan!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

En stilla undran: Om nu det flyger Mal i Lakers plånbok sedan en tid tillbaka, VILKET Sopp-Kök serverar Lunch till Evert o Janne samt Matrisen och den eminente Kanslisten :oops: :?:
In Hinkum Veritas
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Har du fri lunch i ditt jobb Neddo??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

efter 5 års tjat om insamling blev det äntligen av. inget illa met i detta utan oppas istället påatt nu jävla händer det å att detta visa troja,taifare å annat jävla löst folk att lakejer å växjöbor visar böndera hur en insamling ska gå till. Komma med mellan 100-300 tusen är ingenting om man gämför med växjöfolket.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Vilket Lakershjärta!!!

Det finns hopp om framtiden :D

http://www.smp.se/sport/dackprofil-ska- ... 630590).gm
vet att länken inte funkar, klipp o klistra...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Nedomansky, lika korkad som en vinflaska. Så, tillbaka till tråden. En riktig Lakersvän tar det oavlönade jobbet på kansliet, jag bugar av ödmjukhet inför människor som bryr sig.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Tråden rensad /Dolitle
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Herr talman!
Efterlyser fortfarande stegräknaren där man ser hur mkt pengar som strömmar in..
Jag eller någon annan kan likväl vara ekonomiskt oberoende och se "sista timmen" hur mkt som saknas, " då hade jag kanske lagt till de pengarna". Men nu kan man ju inte se detta. Som någon annan vanlig "Svensson" och privatperson som inte är så "fet" är det teoretisk inte sannolikt att man kan rädda Lakers ur knipan på egen hand..Ska vi alltså gå i all ovisshet utan att ha någon som helst koll på hur mycket pengar som saknas dag för dag, vecka för vecka? Eller ska vi tro att någon annan löser problemet?
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

NEDOMANSKY wrote:En stilla undran: Om nu det flyger Mal i Lakers plånbok sedan en tid tillbaka, VILKET Sopp-Kök serverar Lunch till Evert o Janne samt Matrisen och den eminente Kanslisten :oops: :?:
Köp ett medlemskap någon annastans! Amelia förslagsvis? :lol:
Blueshirts United
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Neddo! För mig är du inget annat än en simpel "bloggare". Bra penna men fel forum!
Blueshirts United
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

:D :lol:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Skriv en bok, Neddo! Det blir garanterat en Bestseller :wink:
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Det verkar vara hög tid att plocka fram sandlådetråden igen.

Snälla...har ni inget vettigt att tillföra med inlägg så håll fingrarna borta från tangenterna. Pajkastning, smileinlägg och meningslösa citeringar har inget att göra in tråd där ett tappert försök har gjorts att hålla en vettig och seriös diskussion om hur vi alla kan hjälpa till att Rädda Lakers så att vi kan gå på hockey även till hösten!

Det är inte konstigt att så många vettiga människor inte vill vara här inne längre. Är det så vi ska ha det? Att det är en sandlåda för sk supportrar med mindervärdeskomplex som vill gnälla på de som försöker göra något men inte själva bidrar med något meningsfull? Nu får det ta mig fan vara nog.
Alla ni som har lite mellan öronen och har något bra att säga och som kanske nu för tiden bara är här inne och läser ibland. Visa er, ge er tillkänna och visa oss andra att ni finns kvar.

Tillsammans har vi nu alla möjlighet att rädda Lakers ur krisen och vara med och bygga upp en ny och ännu bättre förening!

Jag har full förståelse för att det är många som känner sig lurade och är bittra över att det har blivit som det är blivit men det hjälper ju liksom inte nu. Att sitta och vänta på någon slags uthängning av syndabock för att ev kunna bidra, kan vara det största misstag ni gjort. Vänta inte, svälj stoltheten och visa att ni vill ha kvar hockeyn i Växjö även i framtiden och var med och se till att vi inte hamnar här igen! Jag är fullt övertygad om att alla inblandade har lärt sig en otroligt dyr läxa och självklart är det ingen som har gjort "fel" med vilje.

Kom igen nu allihopa, nu j-vlar fixar vi det här!! :headbang:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Linda, klart vi ska fixa det! Jag kan inte tala för andra, men personligen försöker jag bara få upp stämningen lite i allt det trista. Tror det behövs "såna" personer också. Lite humor har väl ingen dött av.? Man behöver däremot inte ta åt sig eller ta illa upp av allt som skrivs..Ibland gör man nog bara bäst i att blunda och hålla för näsan!

Jag tror nog att alla gör så gott de kan, så även jag.

Däremot känner jag mig inte helt uppdaterad om vad som ska hända framöver innan den 26:e maj, vad vi själva ska/kan göra tillsammans, ang möte, val av plats, insamlingsförslag mm mm. Det finns ju massor av sätt att samla in pengar på, bara fantasin får flöda.

Jag går gärna och knackar dörr om så krävs och tigger pengar med min "spargris"..
Hur ser ni på det?
Vi är 80 000 invånare i Växjö. Om det finns engagemang så kan vi "rensa" stan, om vi delar in oss i grupper för att då dela upp varandra på enskilda stadsdelar.
Ett problem är hur vi kan bevisa för hushåll att det är insamling för Växjö Lakers och inte till något annat ändamål?
Last edited by Komodoödlan on 10 May 2008, 12:44, edited 2 times in total.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Under början av nästa vecka ska det komma mer information om vad man kan göra, arbete pågår hela helgen. Håll er till tåls och var redo!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag känner att fredagen den 23-e,lönedagen,kommer kunna bli en peak!mycket information fram tills dess och hög uppslutning så kan allt o alla offra kanske lite extra just då!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Malul, som Linda skriver så vänta till början av nästa vecka så ska Du se på förslag som du inte behöver vänta till löningen för att vara med och rädda vårt älskade LAKERS.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

låter bra :D
:ok:

Växjö Lakersissä!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Låter bra :D :ok:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

japp...på måndag då jävlar!! :)
Snart nära dig...en ny hall
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Linda, ett forum där man MÅSTE skriva exakt vad topic handlar om och där man aldrig får skojja till det och slänga lite käft blir som du säkert också förstår, jävligt tråkigt. Tycker vårt forum har mycket av den goda varan fast i denna topicen verkar det mesta va förbjudet och mycket mycket känslig mark.

Är helt säker på att alla förstår allvaret i Rädda Lakers men för den skull ska man väl inte behöva bli gravallvarlig och boring i några veckor tills Lakers är räddat!?

Nä, skänk pengar, ta en kall öl i solen och slappna av. Det är bra medicin om man är nervös inför slutet av maj.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Det livet finns inte.....................
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

nä fy hemska tanke :cry: jag minns 4-2 matchen väldigt bra , det var min allra första Lakersmatch men det var oxå den kvällen jag fastnade likt en tunga på en frostad lyktstolpe för evigt hos Röda-Gula-Blå
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Mr Kjellme är värd ALL RESPEKT, denna variant av hantering av Klubbens sysslor har Jag förespråkat ett bra tag.

ps. Jobba UTAN Lön, det Jävlar är grejer det.
In Hinkum Veritas
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

NEDOMANSKY wrote:ALLA kan vara Lugna, Ni kan ta det LIKA LUNGT som Jag , saken är Biff utan smulor från Västra stå :whistle:

ps. Låt Slipsarna fladdra när Skutan Länspumpas :P

ps. 2 Tror Ni på fullt allvar att Evert så kyligt skulle kommentera Lakers situation som i Dagens Info. Jag citerar " Dock skall sägas att det finns nog ingen i Hockeysverige som inte tror att vi löser det här" slut citat. :P :whistle:

ps. 3 Och då skall Han amortera av Lånen på Huset med Lakerslön :ajaj:
Vad vinner du på detta ?????

Vill folk bidra med "Brödsmulor" från västra stå är väl det underbart...

Eller?

I mina öron låter det som engagemang och det är väl kanon..'

Tror oxå att dom löser detta men att uppmana alla att ta det lugnt är väl ändå att ropa hej innan man är över bäcken?

Tycker att du kommit med en hel del bra inlägg på senare tid men detta vetefan. Många utav dinna inlägg tyder på att du har BRA koll på Lakersoch hockey i övrigt. Då borde väl även du vara mån om fortsatt tokskoj i hallen?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

serra wrote:japp...på måndag då jävlar!! :)
Är måndag men var finns infon om vad som ska göras föutom att hoppas på att LLs medlemmar skänker mer.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

dom jobbar på det...inget 100 klart än
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja klockan går tyvärr allt snabbare.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

vidhåller att många kommer vänta tills fredag då det kommer smälla till,hoppas på att nån järv(stavas det så?) människa kan se till att stapeln redovisas under fredagen och helgen.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag vill ju inte måla fan på väggen men har ju varit ett förbannat svalt intresse förr. Kan någon förklara varför det skulle bli ett satans aragemang nu?
Last edited by erok on 12 May 2008, 19:01, edited 1 time in total.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Klockan går väl inte snabbare Erok??? :)

Man måste ju lösa allt det praktiska så det funkar, ingen mening att slänga ut något som inte funkar.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Funkar ju kanon att redovisa på LLs sida. Varfär är det svårare att göra det på Lakers hemsida då??
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

det kanske inte var redovisningen serra pratade om :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nää kanske inte. Man vet ju inte vad någon pratar om nu för tiden förutöm att lakjers behöver 1.2 mille
Post Reply