Josh MacNevin
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Mycket möjligt att du får rätt Per...Per Carlsson wrote:Fullt tillräcklig skridskoåkning för att klara sig bra i Allsvenskan så även i ES. Han spelar inte i Växjö nästa säsong.
För idag fick jag reda på att Linköping är intresserade av en powerplayback. Så dom har varit här nere och kollat in honom...
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Den ekonomiska ersättningen till Lakers är i form av en klausul där Lakers får en summa ifall han värvas av ett ES-lag under pågående kontraktstid med Lakers. Riktigt smart av Evert att skriva kontrakten på detta sättet!!! På samma sätt som vi fick pengar av Djurgården när de "köpte loss" Niklas Andersson inför denna säsongen.
Från Hedmans blogg:
"I just wanted to say thankyou to all the fans, and let you guys know how important your "rockin' the dome" is for the whole team. Home ice advantage, for some teams doesn't really count for much, but for the Lakers it is a huge advantage, and that is mainly because of your support. I have been all over Europe and North America, and you guys are the best fans I have played in front of. So i guess we, as a team just want to thankyou and let you guys know that you are a big part of our success. Josh MacNevin"

"I just wanted to say thankyou to all the fans, and let you guys know how important your "rockin' the dome" is for the whole team. Home ice advantage, for some teams doesn't really count for much, but for the Lakers it is a huge advantage, and that is mainly because of your support. I have been all over Europe and North America, and you guys are the best fans I have played in front of. So i guess we, as a team just want to thankyou and let you guys know that you are a big part of our success. Josh MacNevin"

Snart nära dig...en ny hall
Har inget med det att göra. Numera kan du själv baka in ditt pris i kontraktet ni kommer överens om.Mygel wrote:Vad jag vet så räknas de likadant. Beror på hur länge han har varit i klubben.serra wrote:Vi fick ca 175 000 för Andersson.....wow...
Kaffepengar för fan. Sedan vet jag inte vad som gäller med en "utlänning".
"utlänningar" är nog värda mer...
Länk?? (annan än denna)Zebbe wrote:
Har inget med det att göra. Numera kan du själv baka in ditt pris i kontraktet ni kommer överens om.
Den länken du hänvisar till tar bara fast på bestämelser vid övergångar osv. Inte hurvida storleken på prislappen är på kontrakt med sk klausul på.Mygel wrote:Länk?? (annan än denna)Zebbe wrote:
Har inget med det att göra. Numera kan du själv baka in ditt pris i kontraktet ni kommer överens om.
Det är ju en individuell förhandlig mellan klubben och spelaren när kontrakten signeras. En del spelare signar ett kontrakt på 2 år (rak) utan klausul. Andra signerar 2 år (rak) med klausul för en ES-klubb, ofta med ett förnster mellan vissa givna datum. Kan man här som sportchef få till ett avtal med en bra peng så har man gjort ett bra jobb idag, då de flesta spelare i samråd med sin agent mer lr mindre vägrar att skriva den typ av avtal.
Vill minnas att BIK fick en rejäl slant för Kolan när han gick till Färjestads organisation.
http://www.boforsik.com/mattias_karlsson2.htm
Då snackar vi kostnaden för att överta ett spelarkontrakt. Teoretiskt så kan en klubb begära en summa för att släppa kontraktet. Om där finns en klasul om ES spel så torde detta inte vara möjligt dock. Då handlar det om att kolla om utbildningsersättning är möjligt (enligt reglementet).
Men övergångssummor och köp av spelare á la fotbollen finns inte längre i hockeyn.
Men övergångssummor och köp av spelare á la fotbollen finns inte längre i hockeyn.
Japp det är mer lr mindre det vi pratar om, men det man faktiskt pratar om är den kostnad den nya klubben måste betala för att spelaren skall få bryta sitt kontrakt.
Utbildningsersättningen i gammal version är borttagen, (bosman domen låg till grund för den ändringen) men ersatts av en light version från förbundet. Ex vet jag att om en Allsvensk klubb kan skola in en junior i A-laget med 10 matcher på en säsong så kan klubben söka ett bidrag från förbundet.
Klausulen som finns i kontrakten kan det finnas ett pris på. JA
men som oftast så finns det tyvärr inte det. Dock så fanns det ett sådant kontrakt på Niklas Andersson som gick till DIF till denna säsongen.
Utbildningsersättningen i gammal version är borttagen, (bosman domen låg till grund för den ändringen) men ersatts av en light version från förbundet. Ex vet jag att om en Allsvensk klubb kan skola in en junior i A-laget med 10 matcher på en säsong så kan klubben söka ett bidrag från förbundet.
Klausulen som finns i kontrakten kan det finnas ett pris på. JA
men som oftast så finns det tyvärr inte det. Dock så fanns det ett sådant kontrakt på Niklas Andersson som gick till DIF till denna säsongen.
Nu leder vår Josh MacNevin poängligan för dom allsvenska backarna.
Tidigare låg han endast någon poäng före Greger Artursson, men denne liksom hela Mora verkar helt ha tappat stinget. Jag har inte full koll koll här, men jag tror inte att Artursson gjort mer än två poäng senaste åtta matcherna.
Janne Huokko lär återta ledningen när han är tillbaka från sin armbågsskada, men tills dess kan vi sola oss i MacNevins guldglans
Tidigare låg han endast någon poäng före Greger Artursson, men denne liksom hela Mora verkar helt ha tappat stinget. Jag har inte full koll koll här, men jag tror inte att Artursson gjort mer än två poäng senaste åtta matcherna.
Janne Huokko lär återta ledningen när han är tillbaka från sin armbågsskada, men tills dess kan vi sola oss i MacNevins guldglans

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Forumproffs
Det är klart alla vill ha den perfekta spelaren. Han som är tokbra offensivt, säkerheten själv i alla moment, stenhård i närkamspselet men aldrig drar på sig en utvisning osv. Likväl som jag försvarade Heinos existens i laget lika mycket kommer jag försvara MacNevins plats. Vi måste ha råd med en back av det släktet. Ibland är marginalerna för små, men de kan också på egen hand avgöra matcher åt det egna laget. Ju viktigare match, ju tightare läge desto mer betydelsfullt med matchvinnar-typerna. MacNevin tillhör definitivt den skaran.
-
- Inaktiverad användare
Sorry..men jag fattar ingenting av det...förutom då att du tycker att han är bästa värvningen...pedda wrote:MacNevin ser jag som den bästa värvningen i år i Lakers men tycker han ska skjuta när han gör uppspel så osjälviskt annars han kan inte bara skjuta från blålinjen ju!
Snart nära dig...en ny hall