Under Topics Farmarlaget hade jag tänkt diskutera Plantskolans balansgång på avgrundens brant, anledningen till närheten till stupet har sina skäl, Jag ger Min syn på saken som jag även gjorde som aktiv i ASK`s styrelse/U-Sektion/Tränare och Förälder, Jag tröttnade på den LÅGA nivån son präglades av ryggdunkningar och avundsjukt gnäll på Lakers eller Lakris som de säger i Alvesta, när jag ifrågasatte varför nepotism och inavel skulle bli en framgångsfaktor just i ASK så ansågs jag inte önskvärd längre av de Rättrogna. Efter samtal med Tommy Boustedt om hur det är möjligt med så låg nivå i en klubb som tillhör Svenska Ishockeyförbundet så beklagade han och sa att Han tyvärr sett det förut när okunnighet styr föreningar, han sa då att dessa klubbar oftast faller på eget grepp till slut. Jag instämde och har de senaste 5 säsongerna sett resultatet, dvs Jag hade rätt.
Dock gillar Jag Hockey sen barnsben och uppskattar både Klubbar spelare Tränare som vet vad de håller på med, Inavel och Nepotism med Amishinslag har Historien visat vara mindre fruktsam om man inte bedriver LinjeAvel

Bitter Javisst att inte Alvesta SK kunde göra Lakers Resa

FORZA LAKERS - en Taskspark på Hockeyetablissemanget