Medlemsmöte VLH
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Sant förvisso linda men jag är medlem men infinner mig i stockholm..Kommer ner ikväll å förhoppningsvis hinner jag till hallen för att se matchen ikväll. Kommer åka upp med supporterbussen på fredag för att se Aik-VLH på hovet å stannar sen i stockholm. Är jag då inte värd att få ta tillgång av vad som sas när man har varit medlem i snart 5 år i VLH ???
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok: Det kanske skickas ut medlemsbrev till samtliga medlemmar, i vissa föreningar har man den servicen för att nå ut med information, vilket är A och O i en förening, om man har för avsikt att försöka behålla sina medlemmar även kommande år. Men jag har inte hört hör man gör i VLH!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Ursäkta om jag säger det Linda. Är det tillsammans med enbart medlemmarna och dom som var närvarande man också skall fixa den uppkomna situationen med då?Linda wrote:Det som diskuteras där är förunnat de som är medlemmar och närvarande. Det SKA vara en fördel att vara medlem!
Snacka om att bita sig i svansen. Jag själv t.ex är medlem men pga av mitt jobb så kunde jag inte närvara och med ditt sätt att resonera så är jag alltså inte värdig info om vad som sas, men förmodligen så är mina pengar i spannar och medlemskap ändå välkommna.
Öppenhet i ett sådan här läge är nog en modernare och öppen syn om man nu förväntar sig att folk eller företag skall hjälpa till och få bort ryggsäcken.
Eller är det folk i den inre kretsen som du verkar ingå i som skall fixa bort ryggsäcken?
Lakers har ju informerat:
http://www.vaxjolakers.se/website1/sd_p ... 2_grp-s1/3
Ett gäng säljer enkronan till företagen och Lakers Lakejer samlar in på matcherna så alla som vill kan ju skjuta till en peng.
Sen blir det ju med detaljer på ett medlemsmöte som kanske inte behöver spridas på tex forumet. Visst kunde ju alla medlemmar fått ett mail med info men så långt har inte Lakers kommit ännu.
http://www.vaxjolakers.se/website1/sd_p ... 2_grp-s1/3
Ett gäng säljer enkronan till företagen och Lakers Lakejer samlar in på matcherna så alla som vill kan ju skjuta till en peng.
Sen blir det ju med detaljer på ett medlemsmöte som kanske inte behöver spridas på tex forumet. Visst kunde ju alla medlemmar fått ett mail med info men så långt har inte Lakers kommit ännu.
Jag menade inte att man behöver informera genom forumet utan jag reargerar mot det som Linda säger om att infon skulle vara förunnat de som är medlemmar och som var närvarande på mötet.
Finns väl andra sätt än forum att delge sina medlemmar info. Säger det igen, öppenhet i ett sådant här läge är nog bra för klubben.
Finns väl andra sätt än forum att delge sina medlemmar info. Säger det igen, öppenhet i ett sådant här läge är nog bra för klubben.
Jag uttryckte mig fel. Jag menade givetvis inte att de medlemmar som inte var på mötet inte skulle få reda på något.
Jag tolkade det som att det efterlystes en skriftlig rapport på forumet från någon som ville skriva.
Jag tycker att det som sägs på ett medlemsmöte ska stanna mellan medlemmar därav tycker inte jag att man behöver basunera ut detaljer på ett öppet forum. Man kan ringa någon man känner som var där eller prata med någon man träffar. Med det menar jag att det ska vara en fördel att vara medlem.
I stora drag var det det som står på VLH.com som diskuterades, sedan står ju inte alla detaljer där och vem som frågade vad och vad svaret blev osv. Det förs ju givetvis inga protokoll på ett sådant möte som läggs ut för allas beskådan. Det är till stora delar ett diskussionsforum där man som medlem kan få svar på frågor man har och de som är på mötet, formar mötet. Men de ämnen som diskuterades var de som står på hemsidan.
Vad det för övrigt har varit och är på medlemsvårdsfronten i VLH kan vi nog alla vara överens om att den är under all krititk. Det kommer att bli bättre, ha tålamod, arbete är i full gång.
Jag tolkade det som att det efterlystes en skriftlig rapport på forumet från någon som ville skriva.
Jag tycker att det som sägs på ett medlemsmöte ska stanna mellan medlemmar därav tycker inte jag att man behöver basunera ut detaljer på ett öppet forum. Man kan ringa någon man känner som var där eller prata med någon man träffar. Med det menar jag att det ska vara en fördel att vara medlem.
I stora drag var det det som står på VLH.com som diskuterades, sedan står ju inte alla detaljer där och vem som frågade vad och vad svaret blev osv. Det förs ju givetvis inga protokoll på ett sådant möte som läggs ut för allas beskådan. Det är till stora delar ett diskussionsforum där man som medlem kan få svar på frågor man har och de som är på mötet, formar mötet. Men de ämnen som diskuterades var de som står på hemsidan.
Vad det för övrigt har varit och är på medlemsvårdsfronten i VLH kan vi nog alla vara överens om att den är under all krititk. Det kommer att bli bättre, ha tålamod, arbete är i full gång.
-
- c/o LL´s Forum
Är man inte medlem så behöver man inte bekymra sig så mycket om man nu inte vill vara först med att få informationen. Det kommer upp info i Smp, förr eller senare. Så för den saken skulle kanske det är oväsentligt att behöva vara medlem.
Last edited by Komodoödlan on 13 February 2008, 17:25, edited 1 time in total.
I dagens samhälle så är det inga problem att få ut information till sina medlemmar, det sker givetvis genom E-post och blir därmed gratis.
Skulle det sedan vara några strömedlemmar som inte har e-post, så skickas infon till dem via vanlig post, men det lär inte vara många som är utan dator. Är man det så kan man ha jobbadress eller hotmail.
Nej, vill man ha medlemmar, så får man också vara beredd att leverera tillbaka och är det något man bör informera om, så är det en uppkommen krissituation.
Skulle det sedan vara några strömedlemmar som inte har e-post, så skickas infon till dem via vanlig post, men det lär inte vara många som är utan dator. Är man det så kan man ha jobbadress eller hotmail.
Nej, vill man ha medlemmar, så får man också vara beredd att leverera tillbaka och är det något man bör informera om, så är det en uppkommen krissituation.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
om inte Linda känner till mig ja då får jag nog fundera på att byta forum
Men hel klart inte hennes uppgift att kolla vilka som är medlemmar eller inte. Därimot ynkedom av VLH att inte berätta för allmänheten vilket pg-bg nr man kan skänka en slant till om man känner att bara stötta klubben utan att gå på matcherna. Å en stapel hur mycket det kommit in. Här har VLH förbannat mycket att lära av Lakejerna

Men hel klart inte hennes uppgift att kolla vilka som är medlemmar eller inte. Därimot ynkedom av VLH att inte berätta för allmänheten vilket pg-bg nr man kan skänka en slant till om man känner att bara stötta klubben utan att gå på matcherna. Å en stapel hur mycket det kommit in. Här har VLH förbannat mycket att lära av Lakejerna

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lalin> Det är väl ingen som ifrågasatt medlemskap här. Läs på och tänk efter 2 gånger innan du kastar in ett inlägg. Om det nu är mitt ifrågasättande av Lindas inlägg du syftar på.
Linda har förklarat at hon yttryckte sig fel, men ditt inlägg pekar bara på att du inte har en aning om vad som kan komma att krävas av även icke medlemmar så tänk till en gång till.
Det kanske inte är så svårt trots allt att inse att även folk som inte är medlemmar kan vara guld värda för klubben.
Linda har förklarat at hon yttryckte sig fel, men ditt inlägg pekar bara på att du inte har en aning om vad som kan komma att krävas av även icke medlemmar så tänk till en gång till.
Det kanske inte är så svårt trots allt att inse att även folk som inte är medlemmar kan vara guld värda för klubben.
GS! Jag vill börja med att säga att jag inte hade möjlighet att se matchen ikväll
Det här ämnet har tidigare debatterats intensivt. Mitt inlägg var endast ett medhållande i Lindas syn på saken. Så du behöver absolut inte ta åt dig. Jag anser att som medlem är det inte konstigt att man får reda på detaljer om ett och annat. Vill man ha det så bli då medlem eller fråga någon.

Det här ämnet har tidigare debatterats intensivt. Mitt inlägg var endast ett medhållande i Lindas syn på saken. Så du behöver absolut inte ta åt dig. Jag anser att som medlem är det inte konstigt att man får reda på detaljer om ett och annat. Vill man ha det så bli då medlem eller fråga någon.