vid läsning på lövens hemsida sår fär jag bilden av att de spelar helt ok, men saknar effektivitet. Ny spelare från Brynäs som tydligen omedelbart tog för sig ( gjorde ett av målen ). Det skrämmer mig lite att ett lag har börjat serien "under" sin nivå. Men vafan det sa jag om Almtuna med.
milkman wrote:Har björklöven inget riktigt forum nån stans !!!??? förutom
det på SF som är sten dött . . . .
Någon som vet om det är Webbradio imon !!?? . .
De har alltid gratis webradio på hemmamatcher. Fixas via lagsidaan ej TCIM.
Känns lite orealistiskt att vi skulle ta alla 3 poängen ikväll när björklöven är i sådant behov utav poäng . de måste i stort sett vinna ikväll annars ser det mycket mörkt ut för dem som den här säsongen blev tippade av många att knipa 3e platsen.
det är trots allt lång resa spelarna har i benen och det såg vi hur det gick mot sundsvall..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Matchen skall spelas och poängen fördelas. Jag tror VLH har möjlighet till 3 pinnar ikväll. Björklöven är skärrade, deras spelare har säkert börjat tänka och vi vet att en tänkande hockeyspelare är en dålig sådan. Vi kan spela utan press, medan IFB är de som måste vara konstruktiva. Inte Fagervalls-hockeyns starka sida direkt. Ledorden bör vara tålamod, tätt och enkelt. Vi har visat att vi kan spela vägvinnnande på bortais.
Jag skulle bli oerhört förvånad om Lakers tar poäng ikväll då jag påstår, att i årets Lakers har vi varit väldigt beroende av vår förstakedja, men kanske främst av Magnussons individuella skicklighet. Och nu till viss del beroende av en Marsh som nu äntligen är i målform. Inget att hymla om! Innan jag visste om Fimpens snuva, har jag med hjärtat ändå tippat 2-2.
Vem/vilka har vi att förlita oss på idag? "Knodd"-kedjan? Backarna? Toumo/Fasth?
komodoödlan :
Visst är magnusson och marsh viktiga i lakers men knappast hela laget. jag lovar dig att vi har spelare som kliver fram Carlsson och Thoresen är heta och med Ström i fin form så gör han säkert någon assist ikväll.
Nämde jag också Fasth i målet och vårat underbara försvar ?.
inställd match ? nej det hoppas jag inte på ikväll ska vi ha poäng
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Inställd match,vad menar Du? Är vi så berooende av Marsh och Magnusson vore det en katastrof,men nu vet alla som sett Lakers i år att så är inte fallet.
Vi är inte beroende av två spelare laget är så mycket större än 2 spelare. vi har bra mix på laget i år och det här kan leda långt om vi får behålla många spelare