Jan karlsson flyger till Växjö
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hoppas att beslutet av att anställa en eventuell Jan O Karlsson ligger i linje med det Peter Ländell uttalade om att det är kvalserien som gäller nästa säsong.
Något säger mig att detta kan bli svårt att uppfylla med ett ganska oprövat kort.
Men många tvivlade på Kempe, och han lyckades ju ialla fall uppfylla kravet, dock med nöd och näpe får man väl ändå säga.
Satsa framåt Lakers, inte bakåt
Något säger mig att detta kan bli svårt att uppfylla med ett ganska oprövat kort.
Men många tvivlade på Kempe, och han lyckades ju ialla fall uppfylla kravet, dock med nöd och näpe får man väl ändå säga.
Satsa framåt Lakers, inte bakåt
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Frågan är om han har skärpt till sig sen han tränade Björklöven,
lite skrämmande läsning faktiskt om det nu var så att han la över taktpinnen till andre tränaren när han var bakis.
Har Lakers bara haft ett namn hitills till tränarposten som man har offentliggjort?, mycket märkligt att man inte kunnat hitta flera intressanta namn, dålig scouting måste jag säga.
Eller har det blivit en slags Kempe-effekt?, efter att han självmant valde att gå efter bara en säsong. Kan det ha skrämt iväg eventuella namn?
lite skrämmande läsning faktiskt om det nu var så att han la över taktpinnen till andre tränaren när han var bakis.
Har Lakers bara haft ett namn hitills till tränarposten som man har offentliggjort?, mycket märkligt att man inte kunnat hitta flera intressanta namn, dålig scouting måste jag säga.
Eller har det blivit en slags Kempe-effekt?, efter att han självmant valde att gå efter bara en säsong. Kan det ha skrämt iväg eventuella namn?
- challe_berglund
- Forumproffs
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- Forumamatör
- Dragkampslakej
- Forumdemon
-
- Inaktiverad användare
Han står här som ass coach inför 07/08 i alla fall----> http://www.vaxjolakers.se/p26068/p26068_swe.php?Piggelin wrote:Ursäkta mig, men är det någon som vet om Custemo skall vara andretränare även i fortsättningen? Alfax??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Tycker faktiskt det är konstigt att inte Custe har sagt upp sig med, För vad jag har förstått så var det väl rätt tajta kempemo och då borde väl värderingar och förutsättningarna varit detsamma och ligga som underlag för att säga upp sig.
Måste säga att jag är ngt kluven just nu men om custe varit delaktig i Kempes syn och handlingar gentemot klubben och gjort sig omöjlig för framtida arbete, så hoppas jag att han har stoltheten och kuraget att säga upp sig själv.
Måste säga att jag är ngt kluven just nu men om custe varit delaktig i Kempes syn och handlingar gentemot klubben och gjort sig omöjlig för framtida arbete, så hoppas jag att han har stoltheten och kuraget att säga upp sig själv.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Hej alla Lakers-fans!
Janne kom till ett Mörrum då laget stod mer eller mindre utan riktlinjer, matchade spelare utan att de förtjänade istid och förlusterna återkom ständigt. Herr Karlsson bidrog med ett rakare spel, juniorerna fick chansen (och som de tog den!!!) och laget lyckades börja vinna ett par matcher. Sett ur den prekära situationen var Janne precis vad Mörrum behövde och jag hade gärna sett en fortsättning. Framför allt är jag glad över att juniorerna fick så mycket speltid och att de tog för sig så mycket, för trots allt är det ett stort steg att ta.
Vi i Mörrum har haft både Håkan Nygren och Lasse Lindgren.. Janne har väl en del att bevisa innan han är uppe på den nivån kanske. Kanske inte den sopsäckshockeyn som Lakers vill spela?
Nädå, nu skojar jag bara.! Lycka till Janne och Lakers!
Janne kom till ett Mörrum då laget stod mer eller mindre utan riktlinjer, matchade spelare utan att de förtjänade istid och förlusterna återkom ständigt. Herr Karlsson bidrog med ett rakare spel, juniorerna fick chansen (och som de tog den!!!) och laget lyckades börja vinna ett par matcher. Sett ur den prekära situationen var Janne precis vad Mörrum behövde och jag hade gärna sett en fortsättning. Framför allt är jag glad över att juniorerna fick så mycket speltid och att de tog för sig så mycket, för trots allt är det ett stort steg att ta.
Vi i Mörrum har haft både Håkan Nygren och Lasse Lindgren.. Janne har väl en del att bevisa innan han är uppe på den nivån kanske. Kanske inte den sopsäckshockeyn som Lakers vill spela?

Re: Jan karlsson flyger till Växjö
Och bumpa trådar is the shit!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Re: Jan karlsson flyger till Växjö
Skön läsning så här långt efter. 

"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
-
- Forumdemon
Jan karlsson flyger till Växjö
Haha... Ena delen uppfylld till dags dato. Tänk om...?Malul wrote:han som vann 2 sm-guld med Lakers och firades som klubbens största tränare genom tiderna,man får hoppas=)

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum