Har TAIF de ekonomiska musklerna (om de nu avancerar) för att kunna göra sig själva rätttvisa i hockeyallsvenskan? Nu kan jag inte säga exakt vad TAIF omsätter, men en utter brölade att dom drog runt representationslaget på cirkus 7-8 miljoner. Nu är jag ingen mästare i kung-fu gällande matematiska termer - men en dubblad omsättning vill det nog till för TAIF's del om de skulle ta klivet upp. Och detta skall finansieras utan vare sig vita blodkroppar eller sommarjobbare. ()
Faktiskt, med handen på hockeyhjärtat - ett hett hockey(läns)derby nästa säsong? Ja tack!
/T5!!
Tror faktiskt inte att TAIF kommer att de ekonomiska resurserna för att spela med ett starkt lag på pappret i Allsvenskan.
TAIF omsätter runt 9 millar fn och det krävs så jädrans mycket mer.
deras Junior lag som spelar i Eliten kostar nog mer i resor än dagens A-lag i TAIF..
Hyffsat prekärt läge de har i föreningen TAIF.
Naturligtvis så hoppas jag att man får vara med om de härliga slagen återigen men risken är stor att TAIF urholkar deras framtid om man inte är rejält rustad för Allsvenskan vad avser det ekonomiska.
Kul att de går bra för TAIF, men det är pinsamt hur supportrarna beter sig..
Öser ölburkar över domarna... Efter det vågade inte Persson ta fler utvisningar för TAIF och plockar 7 raka piteå-utvisningar...
Heja TAIF (hockeylaget) ,
Hata TAIF (s.k supportrarna)
Som jag skrev tidigare, Piteå är för dåliga för att gå upp, och skulle dom klara kvalet så är div1-hockeyn i södra sverige totalt värdelös...
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Klart att Persson inte vågade det dozze, han vågade inte göra det han sa han skulle göra om det kastades in mer prylar på isen dvs avbryta matchen och spela med tomma läktare.
det starkaste minnet från borås är ju självklart då PeR Carlsson blir arg på en del av oss som inte kunde sluta kolla mer på resultatskärmen än på matchen,denna där underbara dag i Borås då vi tog oss vidare trots att vi var tvungna att dels själva vinna och samtidigt få flera resultat med oss!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Fy fan vad arg jag var på dig och alla andra då Malul. Ni såg ju inte hockeyn sista perioden utan glodde ju endast på resultattavlan.
Sen var det ju en höjdare efter samma match när vaktmästaren var något bitter på mig efter att jag rivit ner en del av plexiglaset Han körde fram med ismaskinen och gav mig en rejäl utskällning
Jag var ju enbart glad! Hoppas man får uppleva lite mer tillfällen i Borås ishall säsongerna framöver....
Om Taifs omsättning idag är 9 miljoner så är det väl lite prekärt ifall det blir aktuellt med spel i AS. Omsättningen måste upp en del för att kunna göra rätt för sig i AS. Inte sagt att det är omöjligt, men nog blir det svårt.
Last edited by Loseddos on 21 March 2007, 15:33, edited 1 time in total.
LasseMaja wrote:Beckis, på vilka grunder har du fog för att säga att Taifs ekonomiska läge är prekärt???
Taifs ekonomiska läge är inte prekärt. Med div 1 mått mätt.
men de skiljer en hel del på en budget i allsvenskan och i div 1.
Som beckis säger så krävs de nog en ökning på taifs budget med iallafall 5 miljoner för att få ihop ett lag som inte gör en "huddinge säsong"
Och 5 mille skrapar man inte ihop på en pisskvart. Men jag säger inte heller att de är omöjligt. De är ett enormt GO i taif just nu. Både på isen och på marknadssidan. INGENTING E OMÖJLIGT som gunde brukade skrika
Huddinge leder med 3-0 efter första 15-1 i skott Div1 suger
Väsby IK HK - Borås HC 1-3 BHC ser ut att fått ordning på klaffarna.
Lyssna på radio Taif http://overrock.myftp.org:8000/listen.pls
Malul: man ser mycket från Allsvenskan ,det fodras en storsatsning för det lag som går upp,har man ekonomi för detta? är man beredd för resor och dyl; frågorna blir många!!JAG är stolt över att vara en supporter som tillhör ett lag som ordnade detta och insåg redan innan vad det behövs .
Titta idag över 20.000 kr . insatt av lakejerna ,jag vill inte på något sätt skryta med detta men vi är några som står med högt huvud att vi bidragit till detta!!! ETT TACK TILL ER!!!!!!!!
minns den hybris som uppstod för några säsonger sedan då ett rykte plötsligt slog slint o blev sanning i mångas ögon att vi hade det dåligt med pengar,stort engagemang visade sig det dock finnas och jag tror skulle vi behöva så är Växjös publik inte sena att hjälpa till ekonomiskt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.