En smart grovjobbare. Från att ha börjat som tokoffensiv forward i Lakers, blev han efterhand en defensiv balansforward. Taktiskt mycket skicklig. Ger alltid 100%, alltså en hög lägsta nivå. Har ingen del som sticker ut, men har heller inga direkta svagheter. Bra närkampsspelare.
Helt riktigt. Jarno är fullständigt hänsynslös mot sig själv. Där kan man snacka om laget före jaget...bokstavligt.
Ännu en aspekt för Evertsson att tänka på vid värvningarna framöver. Vi köpte Oskarshamns båda hjärtklaffar med lyckat resultat. Förlusten av Pikkarainens moralhöjande egenskaper bör kompenseras så långt det går. Var det någon som nämnde Ågren - Jonny Ågren?
Tack Jajje för dom här åren. Till säsong 08/09 Kan du ju ta med dig hela släkten ner till Växjö så får alla som dom vill. Du får spela för Lakers, vi lakejer får se dig spela i våran röda (vita) dress. Och du få ha nära och kära runt omkring dig! Tack ännu en gång!!!!!!!
Jag nämnde honom för att åskådliggöra vilken typ av spelare jag syftar på. Jag vet att Ågren är kontrakterad, men det finns möjligen någon annan i något annat lag. Därmed inte sagt för mycket.
Ah, hit med Björn Lavander (önskar att jag kunde skriva Mats istället, men då kunde jag lika gärna skrivit Per-Johan Axelsson), han har haft en knackig säsong i Löven och behöver en nystart.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Vi förlorar i Jarno vad man på andra sidan atlant-pölen kallar franchise-spelare. Alltså en spelare som tillhör stommen man bygger laget kring. Jag vill att ersättaren åtminstone skall ha goda utsikter att bli en sådan spelare för oss framöver. Alternativt att vi värvar ett annat lags dito. Det är det perspektivet jag vill chief Evertsson skall ha när han nu letar efter en ersättare för the one and only Janitor. Coolast artistnamn i hockeyallsvenskan.
Om blod är tjockare än vatten så kan man nog tänka sig att någon som tecknat 2 årskontrakt med lakers är en släktning. Denna spelare (om jag gissat rätt) var på gång till oss från Vik förra säsongen men styrelsen tyckte vi klarade oss på den truppen vi hade.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Är det inte så att Mikael har nått skummt yrke typ sadelmakare, vilket kan vara attans svårt att fixa fram. Det var väll därför han valde VIK för många år sedan, för att de kunde fixa ett liknande jobb åt honom.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Oavsett hur det är med den saken vill jag inte att vi värvar honom. The Janitor var en franchise-spelare hos oss och hans ersättare bör vara av större kaliber än så. Eller åtminstone ha större möjligheter att axla den rollen.
Är underförstått att killen vill spela i VIK nästa år. Är dock inte säker på att VIK vill ha Jarno. Vi har redan brunkar kontrakterade till nästa säsong...
Är underförstått att killen vill spela i VIK nästa år. Är dock inte säker på att VIK vill ha Jarno. Vi har redan brunkar kontrakterade till nästa säsong...
Jag som trodde Jarno ville lira allsvenskt, Linden hockey hallå då kan man ju lika gärna gå till Alvesta eller Troja..
Kan ha att göra med rollen han skulle få. Vi har en lite ovanlig situation med en tredje lina (Romös) som får oerhört mycket speltid. Och tidigare var han balansforward i en av våra offensiva kedjor. Nu kanske VIK erbjöd honom gnuggarrollen i fjärde och då valde han Örebro istället där han antagligen går rätt in i första. Detta är bara ren spekulation från min sida.