Tror faktiskt att Karja står resten av säsongen nu.
Om så är fallet tycker jag det är bra att man bestämmer sig för en uttalad förste målis.
Kanske det höjer Karja en dimension till om han vet om att han skall stå resterande matcher.
Karjalainen har gjort en stabil insats 2 matcher irad tycker jag.
Släpper in 2 puckar mot VIK inte helt oväntat men helt okej. 1 puck mot bajen där han verkade vara bra skymd. Han agerar med mer säkerhet nu tycker jag och även i nybro gjorde han en helt okej insats.
Karjalainen ska vara nummer 1 och han kommer höja sig ännu mer i de viktigare matcherna.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Medger att det givetvis finns starkare Namn i sammanhanget, MEN det här med Målvakters prestationer handlar mycket om att GE förtroende och sen inkassera stabilt Målvaktsspel, Det finns väldigt många kompetenta målvakter som klarar skivan utan att lyfta kassvis med pengar, Peter. Andersson är EN av dessa tycker Jag.
Jo, givetvis kan du ha rätt. Kan själv tycka att Karjalainen kostar för mycket i förhållande till kostnaden för hela laget, men samtidigt är en bra målvakt en av de viktigaste posterna i alget.
Vore synd om Karjalainen skulle försvinna men med den formen han har visat på sistone så känns det rätt så realistiskt att andra klubbar från den högre serien får upp ögonen för han....
Han har verkligen imponerat på mig.