Markku Paukkunen (räknaren igång igen)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det står ju inget om ny klubb, står väl "Unknown", dvs det är klart att han lämnar men inte alls till vilken klubb ?c70t5 wrote:Juha Viinikainen står uppsatt på eliteprospects hemsida där det bekräftas att han har gjort klart med en ny klubb - men det framgår inte med vilken.
/T5!!
Varför det inte står vilken den nya klubben är kan ju bero på att det är en privat uppgiftslämnare (agenten?) och med tanke på att Växjö Lakers skall offentliggöra SUPPORTERSPELAREN i morgon så väntar man med att publicera namnet på den nya klubben. Detta är bara spekulationer, men det kan ju vara så...
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Precis, det kan ju lika gärna vara så att "Supporterspelaren" bidrar med halva lönen och att spelaren ska gå på artistkontrakt vilket skulle innebära 70-80 papp i månaden, eller nåt helt annat. Lönespekulationer lär nog knappast leda fram till namnet i alla fall. Sen tror jag absolut inte det handlar om en fantasivärvning som en del verkar tro. Jag är nöjd med mindre än så.
Börja om.. Snick-snack... (Vill ovan få bort fokus från en alltför stor tydlighet?) Dåligt argument ovan och jag menar med bestämdhet att följande gäller: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1363
- 320 SM-Liiga matcher
- Har skrivit på för en klubb som inte offentliggjort
- Sverigebekant och därmed färdigscoutad
- Deklarerade för sin klubb klart att han inte spelar med dem nästa säsong i samma veva som Växjö går ut med datum/tid för presentation.
Kom ihåg, jag vet inget, alltså enbart mina spekulationer
Men som sagt, kom ihåg var ni hörde det först // Curtains
- 320 SM-Liiga matcher
- Har skrivit på för en klubb som inte offentliggjort
- Sverigebekant och därmed färdigscoutad
- Deklarerade för sin klubb klart att han inte spelar med dem nästa säsong i samma veva som Växjö går ut med datum/tid för presentation.
Kom ihåg, jag vet inget, alltså enbart mina spekulationer
Men som sagt, kom ihåg var ni hörde det först // Curtains
En back blir det: Kenny Jönsson! Han avbryter VM-spel i Riga för en intervju med smp´s Daniel Svensson, Curtains hade fel å hela Ängelhom bryter ihop.
Jag hoppas på en back, Evertsson har ju sagt att förste centern ska hålla elitserieklass. Jag vet inte vad man ska ha för förhopningar på morgondagen, men eftersom det rör sej om Supporterspelaren tycker jag dom kan vara höga dvs snudd på elitserieklass.
Jag hoppas på en back, Evertsson har ju sagt att förste centern ska hålla elitserieklass. Jag vet inte vad man ska ha för förhopningar på morgondagen, men eftersom det rör sej om Supporterspelaren tycker jag dom kan vara höga dvs snudd på elitserieklass.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
- Nyström han e kung i VLH!
- Forumamatör
- challe_berglund
- Forumproffs
- Nyström han e kung i VLH!
- Forumamatör
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
Spetskompetens!
hejsan...jo nog känns det lite pirrigt idag. Spännande tillkännagivande att se fram emot. Det är ju en rätt rolig grej med den här nedräkningen man har men samtidigt så känns det som om förvänntningarna höjs ju längre nedräkning man har. Risken är stor att de flesta blir väldigt besvikan när namnet väl släpps.
Sen har det ju varit ett jäkla tjaj om hans lön, det är väl inte säkert att man lägger hela "supporterspelarpengen" på en spelare ä'ven om man säger så utåt. Lakers trupp består för tillfället av 15 man, jag tror för min del att man kommer starta säsongen med en trupp på 20, hålla ett par platser öppna, låta några juniorer få pröva vingarna i de första träningsmatcherna. Sen är det ju så att flera elitserielag har för stora trupper, finns nog en del fina lån att göra där. Eller spara en del slantar å göra ett par 6 månaders förstärkningar á la Podein.
Å till sist...så har vi ju Chrtistian Jacobsson... hoppas hoppas hoppas
Sen har det ju varit ett jäkla tjaj om hans lön, det är väl inte säkert att man lägger hela "supporterspelarpengen" på en spelare ä'ven om man säger så utåt. Lakers trupp består för tillfället av 15 man, jag tror för min del att man kommer starta säsongen med en trupp på 20, hålla ett par platser öppna, låta några juniorer få pröva vingarna i de första träningsmatcherna. Sen är det ju så att flera elitserielag har för stora trupper, finns nog en del fina lån att göra där. Eller spara en del slantar å göra ett par 6 månaders förstärkningar á la Podein.
Å till sist...så har vi ju Chrtistian Jacobsson... hoppas hoppas hoppas
Nja, egentligen inte. Den här värvningen har blivit lite känslig eftersom man gått ut med att det är "supporterspelaren". Risken för besvikelse är enorm då haussen är större (rätt eller fel). I vanliga fall skulle vi vara nöjda med en back som gjort 6 år i rad i SM-liiga. Nu känns det inte som om det räcker. Namnet måste vara bekant på något sätt.
Men om jag ändå ger en några ledtrådar till vem jag tror är ett realistiskt alternativ så frågar jag följande frågor.
1. Vilka är lika vanliga i finska ligan som finnar är vanliga här?
2. Vad behöver vi få in i laget? Vilken fattning bör spelaren ha?
Men om jag ändå ger en några ledtrådar till vem jag tror är ett realistiskt alternativ så frågar jag följande frågor.
1. Vilka är lika vanliga i finska ligan som finnar är vanliga här?
2. Vad behöver vi få in i laget? Vilken fattning bör spelaren ha?
Hausse är bara förnamnet: om det så är Joe Sakic som presenteras i eftermiddag tror jag en del pers blir besvikna! Och vi kan vara säkra på att vem det än är så kommer gnagarn att dissa nåt kopiöstVaranen wrote:Risken för besvikelse är enorm då haussen är större

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Exakt! BELGARE!!!Varanen wrote:Svenskt? Det finns spelare av en annan nationalitet som ersatt alla finnar som spelar i Ruotsi...

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.