Jonas Eriksson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Malul wrote:sundbom visade sig hålla perfekt i allsvenskan,jonas kan komma att göra detsamma!

jag håller med,allt stöd för vår nya stjärna!!!Välkommen!
Du kan väl omöjligt jämföra defensive Sundbom med offensive Eriksson :?

Får hoppas att han inte slagit huvudet i kompetenstaket... Eriksson alltså... inte Malul
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det är ju just därför man värvar en del såna spelare som Ericsson, för att topparna den kommande säsong kommer vara ev högre klas än avd vi haft råd med tidigare.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Känns som det nu är en hel del "sportchefer" här nu likaväl som det är läktarcoacher under säsongen :wink: .
Vi kanske skall vänta med att dömma ut spelare som värvas tills vi sett hela lagbygget och jag tror och litar på att Kempe, Evertsson och co har full koll på hur laget skall formas för att så det passar Kempes spelidè.

Känns tråkigt att man dissar lagbygget innan alla stenar är på plats.

Jag hälsar Jonas välkommen till Lakers och hoppas du tystar tvivlarna.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Per Carlsson wrote:ev högre klas än avd
Så är det nog...men varför inte värva unga lovande spelare istället för en 27-åring som man får hoppas inte blir sämre. Att taifarna snackar ner en kille som lämnar de för oss är självklart, men det känns inte helt rätt. Främsta argumentet till värvningen verkar vara att han redan bor i stan.
Gson
Forumamatör

Post by Gson »

Jepp, välkommen till Lakers Jonas!

Någon som vet varför han kallas för Sly föresten?
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Gson wrote:Jepp, välkommen till Lakers Jonas!

Någon som vet varför han kallas för Sly föresten?
Kan det vara för att dom skrev fel. Det skulle vara ett Ö istället för ett Y ??
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Läste på TAIF:s forum att Jonas varit den bäste spelande backen under de två senaste säsongerna, så han lär knappast vara ämnad för Sunboms plats i så fall. Ja, vi får väl se, vad framtiden säger.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
petbir
Forumentusiast

Post by petbir »

till kval nästa år ? " tror inte det, man måste få hit en riktig målspruta om vi skall nå dit. Spelare från DIV 1 hmmmm..........
det kanske är så att det är Pengar som saknas, för att vi skall få hit en bra spelare ?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Malul wrote:sundbom visade sig hålla perfekt i allsvenskan,jonas kan komma att göra detsamma!
Det kan han, men jämförelsen med Sundbom är helt fel. Sundbom kom till Lakers från en division högre. Sundbom spelade en enda säsong lägre än AS och det var året han fixade upp VLH, alltså var Sundbom en allsvensk spelare. Hade nu Jonas Eriksson kommit från HV fixat upp VLH till ES kommande säsong så hade jämförelsen varit adekvat.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ser Jonas kanske som en ersättare för Custemo och det kan väl vara ok. Om nu Ejdepalm, Honkanen skulle lämna vilket mycket tyder på tillsammans med Sundbom som redan aviserats finns ju lite kvar att jobba på. Bäärnhielm kan väl närmast liknas med Ejdepalm i så fall även om jag inte riktigt tror det är samma spelartyper. Återstår i alla fall 3 backplatser att fyllas. Skulle Messa rita på är jag övertygad om att 2 defensiva backar kvarstår. Någon egen junior på backplats är nog kanske inte så troligt trots allt. Det man noterat är att det sannolikt kommer bli ganska stor omsättning totalt sett i år också. Hoppas och tror Chrille lirar vidare, hoppas också Andrée tar chansen att utvecklas ett snäpp till med mycket speltid i Allsvenskan. Ett antal nya forwards skall ju till också, gissar på en egen junior där, Yngwe troligen. Sen var det målvakter....
GS
Forumdemon

Post by GS »

Ursäkta min dumhet petbir men hur i bänken kan man redan när inte ens halva laget är färdigt komme med sådana påstående om att vi ej klarar att ta oss till kvalet?

Och vi har än så länge sett 2 nyförvärv presenteras och det är en hel del kvar som skall till innan laget är klart och att redan ny prata om missat kval och det saknas pengar tycker jag verkar lite väl pessimistiskt.

Vi kan inte tro att vi endast kan värva spelare från ES,NHL osv utan som någon skrev innan att det skall till ett par spelare med riktigt hög nivå och lugn alla dom kommer så småningom.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag är inte det minsta orolig. Det kommer toppspelare, men jag är förvånad att vi har värvat en grundmurad divison 1-spelare (5 raka säsonger på den nivån). Bara för den skull kommer han vinna backarnas poängliga i AS... :wink: :lol:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag är helt på det klara att Växjö Lakers behöver hålla igen på penningarna för att kunna spetsa till truppen (rejält) inför kommande säsong. Bäärenhielm och Eriksson, två bra division 1 backar, omställningen till allsvenskan är stor - och för pengen som dom kostar så är det förhoppningsvis en bra affär. Det känns som om det är alldeles för mycket offensivt tänk och för lite fysik i backlinjen just nu. Eriksson sägs vara en bra back, jag pratade med en kamrat tidigare idag när värvningen tillkännagavs och han hade nästan bara gott att säga om honom. Men det är ju inte så att man tappar andan eller sväljer kaffekoppen efter dessa två första värvningarna.

Jag hoppas verkligen att det nu är färdigvärvat från de lägre divisionerna. Sportchef Evertsson har utlovat en stark satsning och en toppambition i allsvenskan anno 2006/2007 - nu väntar jag, och säkerligen flera med mig, på de mer etablerade spelarna. Barmarksträningen börjar ju på måndag 10/4...

Jag vill också ta tillfället i akt och önska Bäärna och Eriksson välkomna till Växjö Lakers.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

charlamov,min jämförelse med sundbom var lite mer i egenskap av val av spelare ålder- & rutinmässigt och inte direkt spelartyp,ursäkta oklarheterna!

tror vi får finna oss i liknande värvningar på andra platser i laget för att ge plats åt de tre större värvningarna som kommer ta mer resurser!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
petbir
Forumentusiast

Post by petbir »

vi skall bli ett topplag i allsvenskan ....... ja visst detta är ju en bra början. jo jag tackar, att komma dit krävs det lite mera.Hur gick det i år ? tyvärr så harvar vi kvar i mitten, hoppas verkligen jag har fel för jag gillar verkligen se på hockey.Då vill man ju inte att det skall ta slut redan i Mars :-(
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Petbir, ge dig. Hehe
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Fördelen med både Bäärnhielm och Eriksson är att de besitter PP-kompetens, VLH:s riktiga sorgebarn förra säsongen. Bra att klubben agerar på den punkten. Hockey per krona är den magiska formeln. Det kan visa sig att Eriksson har den bästa kvoten när nästa säsong summeras.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är riktigt, PP-spelet måste lyftas mycket till nästa säsong, det är där matcherna kommer att avgöras.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
petbir
Forumentusiast

Post by petbir »

jag ger mig :) ville bara se vad som hände när jag skrev det jag gjorde.
Lakers vet säkert vad dom gör kommer att bli bra detta , när sen CJ skriver på för ännu en säsong , då kan det inte gå fel.......................
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det snackas toppspelare hit och dit, vad är en toppspelare? Hög lön, gamla meriter, hög ålder,statistik

Somliga måste inse vad så kallade toppspelare tjänar, den enda toppspelaren som spelat i Växlö Lakers är Podein och han var en osannolik lyckträff baserad på tur och kontakter, de bästa spelar oftast där det finns mest pengar och det finns sannolikt inte i Växjö Lakers

Äventyra inte nu Växjö Lakers framtid med dyra idiotvärvningar för att snabbt avancera i tabellen utan NJUT av det som finns redan och låt oss nöja med att vi långsamt blir bättre och bättre, se på SAIK hur länge har de försökt utan att publiken sviker, och glöm inte hur det gick för Hammers

Växjö Lakers har nu kontrakterat två backar som varit sina respektive lags bästa backar i två bra div1 lag som dessutom bägge spelat på högre nivå tidigare, och som någon skrev tidigare - kan visa sig vara mycket hockeyspelare per krona, det känns som Evertsson har bra koll!
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Jonas Eriksson

Post by Primeau »

Instämmer med Nedomansky!
Vi får hit två bra och stabila backar som inte kostar skjortan. Fystränaren har ju lovat att vlh ska bli seriens tyngsta lag, med ytterligare några kilo muskler lär båda dessa herrar bli grymma i vinter! Att dissa spelare och lagbygget redan nu är bara sååå lågt.
Jag tror det kommer tyngre namn framöver, såna spelare har sålklart flera erbjudanden att välja på.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Jag tror både Bäärnhielm och Jonas Eriksson blir nyttiga för Lakers. Välkomna båda två och lycka till i Lakers!!!
Kungen
Forumamatör

Post by Kungen »

Räven wrote:Jo, det är riktigt, PP-spelet måste lyftas mycket till nästa säsong, det är där matcherna kommer att avgöras.
Vill bara säga, trots att tråden handlar om något annat,
att matcherna avgörs med 5 man på isen. Med detta menar jag att om vi bara slipper onödiga utvisningar a la' Honkanen så är våra PP spelare varma i blodet innan de skall gå in och producera i ett PP.

Som det är(var) nu är det så att dessa PP spelare många gånger satt på bänken och tittade på när vi dödade ännu ett boxplay. I vissa fall var de (Torsten) själva inne och spelade defensivt.
Att då som PP spelare i nästa byte gå in och göra ett bra PP är tyvärr inte det lättaste.

Detta verkar alla ha missat när det diskuteras VLH tillkorta kommande i
PP.
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Money rules!

Jag tror man prioriterar att lägga många pengar för att få en riktigt vass förstamålis, då kan man inte hålla på att kontraktera svindyra toppnamn på alla andra platser i laget.

Jag är övertygad att nästa år slåss vi igen om en kvalserieplats till elitserien, och med en bättre avslutning än denna års säsong så kan vi nå hela vägen.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

En bra målis är vad dom behöver först och främst, hade Grotnes nått upp till sin ordinarie standard tror jag vlh knipit sista kvalplatsen. F d. DIF-målisen Björn Bjurling någon? Borde väl kunna lockas till SA istället för att harva i schweiziska (jag klarade det!) ligan?
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Åter till ämnet!

//Viktor
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Sorry, svävade visst iväg en smula.
Välkommen till Lakers Jonas Eriksson!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Ericsson var den bästa poängplockarn bland Taifs backar, men han var på inget sätt bästa back i mina ögon!! Höök är klassen bättre!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ok LasseMaja, du har snackat ner Eriksson tillräckligt nu. Respektera de som har burit tröjan du älskar är min åsikt.

Med Erikssons inträde i truppen fullföljer VLH det de meddelade från början. Kempe vill ha skridskostarka och puckskickliga backar. De får han nu. Av de 5 backar som är klara kan 3 räknas som offensiva, puckförande, uppspelsbackar: Heino, Bäärnhielm och Eriksson. En är klart defensiv, Chrisoffer Persson (Tack!) och Augustin (Alltid mängder av tack!) som blivit alltmer defensiv. Rollen han hade den senaste säsongen var tydligt defensiv och det är bra både för klubben och hans karriär.

Av dessa 5 kan 1 räknas som "toppspelare", Heino. Min poäng med det här inlägget är att vi behöver få in defensiv spetskompetens på backsidan. Coach Kempe må vilja ha en viss sort av backar, och då skall han få de, men hela backbesättningen kan inte bestå av klonade killar. Våga ta in defensiv spetskompetens!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

LasseMaja wrote:Ericsson var den bästa poängplockarn bland Taifs backar, men han var på inget sätt bästa back i mina ögon!! Höök är klassen bättre!!
Jo men nu är det så här att hade Calle Höök varit klar för lakers så hade Jonas Eriksson varit den bästa backen i TAIF, enligt dig Lassemaja.
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

höök i all ära, men han är ju för liten!!!
carl
Forumdemon

Post by carl »

Varanen wrote:Respektera de som har burit tröjan du älskar är min åsikt.
Det var en god åsikt, men i praktiken funkar det nästan alltid annorlunda.

Jag tänker bland annat på den disrespekt som visats i diverse trådar på detta forum vad gäller Nyström, Calder, Henrik Andersson, Koivola m.fl, m.fl, när de tillkännagivits att de inte skulle fortsätta.
Troja - laget i hjärtat
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Släpp tanken på Höök, det finns ju en anledning till att han fick lämna Lakers för typ 4:a säsonger sedan :wink: !
Efter Evertssons senaste uttalanden tror jag stenhårt på Jonas E, sportchefen verkar ha koll på läget.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag tycker absolut inte att Eriksson är dålig, men jag har bara en känsla av att han förmodligen inte kommer att duga hos er. Jag är oftast tacksam för vad spelare gjort för mitt Taif, Eriksson är inget undantag från det. Däremot har ni en annan spelare som jag inte känner särskilt mycket tacksamhet för. :D
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

varför har du ett troja-avtar
, när du är ett TAIF fan :?: :?:
Post Reply