Rädda Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Tänk Om Kennys Huvudvärk blir Rögles nästa säsong :eeeh:
In Hinkum Veritas
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

I den här tråden skiter vi fullständigt i Rögle!!
Goddamnit!!!
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Svårt, Rögle berör ju uppenbarligen
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Rögle berör inte , däremot berör Växjö Lakers
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Grym nivå nu!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

150 000:- kvar , kommer dom in till på måndag ? hoppas det dyker upp någon sponsor nu kvickt som satan!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Man får väl bearbeta befintliga (ett fall för Luca Brasi).

Med på pappret menar vi att det är personer, företag med mera som lovat ställa upp men som ännu inte satt in sitt kapital på kontot.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Om jag har förstått det rätt nu? Så dom 150 000 som saknas, sitter privat personer och företag på, som Lakers bara väntar på att dom ska sätta in pengarna? Eller har jag fel? :oops:
Once a laker, always a laker!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

så har ja med tolkat det och med tanke på att det är löning idag å det tar nån bankdag innan det transfererat så bör pengarna vara inne på måndag å där med är det klart att VÄXJÖ LAKERS LEVER VIDARE
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Ussch jag vill inte ropa hej innan det är färdigt. Men nu blir det en kall öl, om man vill kalla det SEGER öl eller grav öl väntar jag med tills på måndag!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det ser ju helt klart bra ut om jag tolkat allt rätt. Men som sagt vi väntar med att ropa hej tills på måndag.
Nu klarar vi detta! :)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Stoffe wrote:Ussch jag vill inte ropa hej innan det är färdigt. Men nu blir det en kall öl, om man vill kalla det SEGER öl eller grav öl väntar jag med tills på måndag!
Du kan i alla fall se det som en seger för alla som hjälpt till att sponsra med pengar och att driva projektet frammåt!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Stoffe wrote:Om jag har förstått det rätt nu? Så dom 150 000 som saknas, sitter privat personer och företag på, som Lakers bara väntar på att dom ska sätta in pengarna? Eller har jag fel? :oops:
Så är jag inte säker på att jag tolkar det. Om man spekulerar lite kan det lika gärna vara 150.000 som man INTE har täckning för alls än så länge. Vad som enskilda personer/företag sagt sig villiga att skjuta till men ännu inte gjort kan nog vara ett helt annat belopp i så fall. Sen kan det också vara precis som du tror, det skulle onekligen kännas tryggare.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Du har rätt Niles!

Citat:
"I skrivande stund saknar vi på pappret ca: 150.000:- för att allt ska vara i hamn. Med på pappret menar vi att det är personer, företag med mera som lovat ställa upp men som ännu inte satt in sitt kapital på kontot." Slut citat.

"På-pappret-pengar" är de pengar som folk/företag skrivit på att de skall in, men en del av dessa pengar sitter ännu inte på kontot. Därav påpekandet att alla som skrivit på att de skall skjuta till pengar men ännu inte gjort det måste fixa till detta snarast.

De 150.000 kronorna finns ännu inte "på papper" och det innebär att insamlingen hittills är uppe i 2.350.000.

Denna tolkningen är jag övertygad om är den rätta.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Obs! Klubben nämnde ju också att 100 000:- drogs av någon anledning bort från de första 1.25 mille som kom in.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Power Play! Det var ju precis detta jag menade. Men alltså med dom 150 000 man har på "pappret" så är insamlingen uppe i 2 500 000? Eller? Jag kanske är trög.

Ödlan, du tror inte dom har skrivit att det saknades 250 000 då?
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Men 150000 eller 250000 lär väl ändå inte spela så stor roll, om lakers konkar för att det saknas 150000 så är det ju skandal.För när det handlar om hockey på elitnivå är inte detta någon stor summa.

Jag är helt säker på att VLH kommer att finnas med i nästa säsångs allsvenskan, det har jag varit hela tiden. 8)
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Stoffe!
Trög är du säkert inte! :wink: Men du förstod fel. Låt mig beskriva det så här:

Folk och företag har hittills lovat (skrivit på på papper) att sätta in:
2.350.000 kr (en del av dessa är ännu inte på Lakers konto, men är lovade pengar)

Vi behöver fortfarande folk/företag som vill låna ut 150.000 kr till Lakers. Vi behöver alltså ragga fler "donatorer" för att nå upp till 2,5 miljoner.

Klarare nu? :)
Last edited by Power Play on 23 May 2008, 21:01, edited 1 time in total.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Annars ska jag äta upp mina egna strumpor efter en dag på jobbet, dom luktar fan inte gott alltså! :lol:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Power Play! Tack :wink:

Jag som hade tänkt sova lugnt i natt, men det sket sig nu! :cry:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Det vore intressant att få veta, hur man ska "ragga" personer som kan sätta in de återstående 150 000:- de få dagar som är kvar?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

fan fattades 15 pers för att vi skulle vara klara idag. jaja är ju lönehelg nu. Kanske skulle satsa på bösserna på stan i helgen.

stan, då menar jag VÄXJÖ så det inte blir några missförstånd.

sen fundera jag på hur många privatpersoner som är med i supporterspelaren. Där måste väl komma in en hel del pengar nu när det är dax för banken att dra. Ta dessa pengar så kanske det löser sig.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Vore klokt att ha satsat på bösserna ändå, särskilt när det är LÖRDAG och LÖNING. Har man inte diskuterat detta alls?? Eller tror man kallt att man klarar det ändå.?
Gör liksom inget om det blir några kronor över 2.5 mille. Man vet ju aldrig, kanske kan finnas en och annan undanstoppad pinsam påminnelseavgift kvar i nån byrålåda efter nån obetald räkning att stoppa de pengarna i..
Last edited by Komodoödlan on 24 May 2008, 10:12, edited 2 times in total.
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Anders83 wrote:
Hatapopcornssupportrar wrote:Hammers byggde ett luftslott, Ni byggde ett Luftslott plain and simple...

Ni verkar dock reda ut stormen, Hammers gjorde det inte men likheten finns där, det skulle t.o.m stewie Wonder kunna se.

Ta du dig en funderare på hur kul ni kommer ha det i botten av Elitserien , nedpinkade och förnedrade med ett slutresultat på 20-30 p , passa samtidigt på att stoppa upp en grön-vit overhead i kanelkojan och masa dig iväg och sysselsätt dig med något lämpligt tex Lego eller liknande
Jag hade hellre sett mitt lag i botten av elitserien än toppen av allsvenskan. Det är billigare.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vet något positivt , som kommer ut om ett par dar :)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Hrm, vad kan det vara? Har Öman lånat 150 tusen :lol:
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

kamprad går in å köper Lakers. Döper om laget till billys boys :lol:

Eller inte :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Sarrre wrote:
Anders83 wrote:
Hatapopcornssupportrar wrote:Hammers byggde ett luftslott, Ni byggde ett Luftslott plain and simple...

Ni verkar dock reda ut stormen, Hammers gjorde det inte men likheten finns där, det skulle t.o.m stewie Wonder kunna se.

Ta du dig en funderare på hur kul ni kommer ha det i botten av Elitserien , nedpinkade och förnedrade med ett slutresultat på 20-30 p , passa samtidigt på att stoppa upp en grön-vit overhead i kanelkojan och masa dig iväg och sysselsätt dig med något lämpligt tex Lego eller liknande
Jag hade hellre sett mitt lag i botten av elitserien än toppen av allsvenskan. Det är billigare.
Hur kan det vara billigare? :P
KHK = Blekinges Stolthet!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Han syftar nog på mindre kostnade iu form av löner till spelare? :wink:
Blueshirts United
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vår Hockeyvän i Staun( Karlskrona ) GOE skriver i sin Läsvärda Blogg:

Växjö Lakers är räddat?

I Växjö Lakers fattas det ”endast” 150 000 kronor. Ja, jag säger endast med tanke på de 2,5 miljoner som skall in till på måndag den 26é. Jag tror att Lakers konkurshot nu är i princip helt undanröjt. För det här handlar om småslantar i det här sammanhanget. Det sätter man inte klubben i konkurs för. Det är ett imponerande arbete många gjort i och runt klubben. Den här aktionen är det få klubbar i den här regionen som har tillräckligt med muskler till att klara av på så kort tid. Man har också en supporterklubb värd namnet. Det har man inte överallt i Småland. :golfclap:

Skrivet av Goe 2008-05-24 00:30:21.0
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Tackar :golfclap:

Forza Lakers :twisted: :!:
Blueshirts United
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Kul att läsa. Det enda pinsamma är väl att Nedomansky verkar vilja ge sken av att han haft något gemensamt med alla dom som bidragit på nåt sätt.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vi har kämpat för det här. nu är det dags för lakers att kämpa lika mycket i fortsättningen och för spelarna nästa säsong.
KROSSA TROJA :headbang:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="NEDOMANSKY"]Vår Hockeyvän i Staun( Karlskrona ) GOE skriver i sin Läsvärda Blogg:

Växjö Lakers är räddat?

I Växjö Lakers fattas det ”endast” 150 000 kronor. Ja, jag säger endast med tanke på de 2,5 miljoner som skall in till på måndag den 26é. Jag tror att Lakers konkurshot nu är i princip helt undanröjt. För det här handlar om småslantar i det här sammanhanget. Det sätter man inte klubben i konkurs för. Det är ett imponerande arbete många gjort i och runt klubben. Den här aktionen är det få klubbar i den här regionen som har tillräckligt med muskler till att klara av på så kort tid. Man har också en supporterklubb värd namnet. Det har man inte överallt i Småland. :golfclap:

Skrivet av Goe 2008-05-24 00:30:21.0[/quote]

Skulle GOE vara läsvärd?? 8O
Tingsryds AIF
since 1923
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

En dag kvar till domedagen att vara eller inte vara ? hur kommer det att gå? En jobbig fråga många ställer sig även jag, der ser ju bra ut men tyvärr så fattas det ju lite kosing i bägaren för att det ska vara klart. Hoppet är det sista som överger en. alla spekulerar om detta men imogron vet vi håll tummarna nu allihopa att vi får ett STORT POSSITIVT BESKED.
Post Reply