Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Niles wrote:Oja jättefet..och bra är ni också, ni är ju som sagt guds gåva till världen.
What the fuck.
Jag som trodde vi var guds gåva till världen!
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Blir lite löjligt med 2 sidor om Troja på detta forum men bara måste...

Ingen kan säga att Mårs inte har en enorm förmåga att lyckas peta in puckar, han är stor och tung och vågar stå parkerad framför motståndarmålet. Han ska ha enorm cred för detta, tyvärr väldigt många spelare som inte vill/vågar ta stryk framför mål.

Supportrar i Ljungby uppskattar fart och teknik. Mårs hade en härlig vilja men inte mycket mer att tillföra. Helt seriöst så är nog hans namn det man hört mest i negativa termer under de säsonger han varit i Troja. Även i div. 1 var han ofta vilse i pannkakan så fort man kom ur offensiv zon.

Hur mycket vi eventuellt kommer att sakna honom beror på vad vi kan ersätta med

Men slutligen vill jag bara tacka Olof för de åren han har spelat i Troja och för många trevliga minnen, kan bara lyckönska honom i sin nya klubb.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Det är otroligt vad mycket sämre en spelare kan bli över en natt. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

har man producerat över 40 poäng så är man helt rätt gubbe på rätt plats och en tung förlust!

Hade någon kläckt under säsongen att Mårs är kass så hade låtit annorlunda men nu hade han visst inget hjärta för Troja och då passade det inte :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Haha, lika kul som banylagg. Trötta/Ljungbys supps visar inga känslor över en förlust och Lakersfansen reagerar starkt. Riktigt kul tråd :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det är som att vi ska påstå att rosen inte är någon bra spelare för oss , han har producerat över 40 poäng.
Lämnar han vågar jag säga att vi förlorat en bra spelare
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
tche
Forumamatör

Post by tche »

Det är många som kläckt att Mårs är kass under säsongen.
"Men, han gör ju poäng." Är efterkommentaren.

Mårs var inne på 45 mål framåt, 37 bakåt. Det är i backcheckingen och uppspelsfasen han är usel, han hänger inte med helt enkelt. Framför mål är han bäst.
Han bidrar inte till någon fart i offensiv zon heller för den delen.
Trycka in returpuckar och gruffa framför mål, det är hans specialitet.
Många baklängesmål i förstakedjan har varit direkt orsakade av Olof Mårs dåliga tempo. Han är en bristvara i svensk hockey, men passar heller inte in i trojas spelidè. Därför är vi glada att vi får en mer tvåvägsspelande forward med grym skridskoåkning, i Sundin.

Och ni lakejer hånar trojasuppsen för att ni anser att ni vet bättre hurdant Olof Mårs fungerar på isen? Ni får såklart ha era åsikter men ni KAN inte veta allting bättre än alla andra alltid.

Lakersfan från/född 2003.
Ingen säger att Olof Mårs är dålig. Han är bra på 2 saker men sämre på fler.

Klart att vi är Guds gåva till världen. Tycker inte Niles precis samma sak om sin klubb?

Att jämföra Troja med Borås redan nu? Motivationsbrist hoppas jag inte Troja kommer ha problem med nästa säsong.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Mårs är en bra spelare, det tyckte jag även när han spelade i BHC.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

tche wrote:Han är en bristvara i svensk hockey, men passar heller inte in i trojas spelidè.
Trots det var han i klubben i 5 år 8O

Men då är det ju bra att Jerry A inte gav Mårs ngt nytt kontrakt.
Tur att dom endast skrev ett 5 års kontrakt 2004, då det nu visade sig att han inte platsade i spelidén.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
tche
Forumamatör

Post by tche »

Dolitle, Troja ska satsa på en än mer fartfylld offensiv och tuffare deffensiv. Mårs har aldrig haft ett 5-årskontrakt. Jag förstår heller inte vart du vill komma med ditt inlägg. Mårs hade säkert varit kvar om han inte hade brutit sitt 1+1 pga sin flickvän som bor i Sthlm.
Då hade man fått köra på samma race med förstakedjan igen såklart.
Ingen hade varit bitter då heller. Nu ser vi fram emot en mer tempostark förstakedja vilket aldrig kan bli fel när Håkansson ingår i den.

Räven, alla håller med dig. Han är bra i sin roll på isen.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Det jag syftar på är att han inte passar in i Trojas spelidé, men ändå har varit i klubben i 5 år. Har man då inte sett det förrens nu!?!
Varför skulle han vara kvar ifall han inte passar in i spelidén?

Om han inte passar in, så borde ju alla trojaner bara vara nöjda att han nu gått till Almtuna.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Och efter många om och men kom slutsatsen som det varit så svårt för troja-suppisarna att erkänna: Troja har tappat en bra spelare till Almtuna.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Lakersfan_03 wrote:Det är som att vi ska påstå att rosen inte är någon bra spelare för oss , han har producerat över 40 poäng.
Lämnar han vågar jag säga att vi förlorat en bra spelare
Det handlar inte om att Mårs blivit dålig över en natt.
Har skrivit det innan, lämnar Alexander J vågar jag säga att vi förlorat en bra spalare, samma med Edblom och M Persson. Suursoo var duktig men tyvärr för dyr.
Kan säga att jag var precis som många andra mer besviken att Erik Persson lämnade än att Fahlqvist lämnade förra året.
Inte många som trodde att Edblom kunde axla manteln efter Fahlqvist.
Men det visade sig vara klasskillnad.

Förlorar ni Rosén så blir kronoberg en stor lirare fattigare!
tche
Forumamatör

Post by tche »

Har återigen inte läst alla inlägg, men jag tror alla är medvetna om att vi har tappat en bra spelare till Almtuna. Men ersatt honom med en spelare som jag anser passar bättre in i Trojas uttalade spelidè för nästa säsong.

Har lakers haft precis samma spelidè sedan de bildades, eller vad menar du dolitle? Med den omsättningen spelare ni haft skulle det förvåna mig mycket. Om Mårs hade stannat hade man fått anpassa sig.
Precis som man nu anpassar sig efter andra spelare och värvar bättre skriskoåkare och 2-vägsspelare.

Vill ni att vi ska gråta oss till döds för att vi loosat Olof Mårs och ge honom våra lyckönskningar när han gått till en konkurrent?

Återigen, Troja har värvat en mer komplett och utvecklingsbar spelare i Sundin. Vad är ert problem?
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

T.Berlin X2 är klara för Almtuna och evertsson gör ingenting :evil:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

pedda wrote:T.Berlin X2 är klara för Almtuna och evertsson gör ingenting :evil:
Vi spelar ju fortfarande
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

T.Berlin?

Enligt statistik inte särskilt imponerande då man sett allt för många spelare som öst in poäng i div 1 för att sedan inte kunna bidra allt för mycket på allsvensk nivå.

Lugn pedda, evertsson har stenkoll! Han ska nog kunna vaska fram lite bättre namn är bröderna Berlin till lakers :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vad tycker du Evertsson ska göra Pedda när laget är mitt uppe i en kvalserie?????????????????????????????? 8O

Tycker du det sänder bra signaler till laget att börja värva nya spelare till nästa säsong redan??
Snart nära dig...en ny hall
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Jag menar att alla godbitar försvinner nu här i början.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

pedda wrote:Jag menar att alla godbitar försvinner nu här i början.
Du måste skämta...Tro du på det själv????????
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Du har kanske rätt.
Last edited by pedda on 18 March 2009, 18:23, edited 1 time in total.

serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Om du tror att "gobitarna" försvinner i mitten av Mars så är du helt fel ute...
tche
Forumamatör

Post by tche »

Tror ni på fullt allvar att Evertsson sitter och koncentrerar sig på kvalseriehockey nu? Nej, mer sannolikt är att han sköter sitt jobb.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Helt rätt. Evertsson jobbar ju precis lika mycket med truppen 09/10 som alla andra sportchefer. Däremot är det väl inte speciellt lyckat att gå ut med nyförvärv m.m mitt under pågående kvalserie. Vi får nog vänta till off-season innan vi får några besked om sånt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag tror att väldigt få i nuvarande trupp diskuterat nåt djupare, det får komma sen. Han vet nog ungefär vad han har de flesta. Däremot tror jag vissa andra kontakter gått desto längre. En sportchef kan aldrig släppa det arbetet ens under säsong. Det är ingen brådska med nuvarande truppen, många vill vara med och ta ett steg till nästa år.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hade Evertsson värvat 2 x Berlin hade jag varit förbannad just nu. Ska vi värva från div 1 ska det var unga lovande spelare, inte två sedin-wannabes som närmar sig gubbe. Klämtar ingen varningsklocka här? Tierp är sökert en bra klubb att spela i, men hela livet...
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

pedda tycker alla skall komma hit, inga undantag. :lol:

Bättre att länka till hela spelarbasen www.eliteprospects.com

Varsågod, det var så lite så.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

dolitle wrote:Det jag syftar på är att han inte passar in i Trojas spelidé, men ändå har varit i klubben i 5 år. Har man då inte sett det förrens nu!?!
Varför skulle han vara kvar ifall han inte passar in i spelidén?

Om han inte passar in, så borde ju alla trojaner bara vara nöjda att han nu gått till Almtuna.
Kan ha att göra med att från och med förra säsongen när Martin Karlsson tog över så har Troja en ny spelide...
Han vill spela en offensiv hockey med en hög skridskoåkning och sätta press högt upp i banan ...

Verkar som om Lakersfansen vet mer om Olof Mårs än vad vi Trojasupportrar gör... :roll:

En sak säker i alla fall och det är att Olof har fått uttstå en oehörd kritik på läktarna fast att han har gjort mkt mål!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kritik från läktaren är ingen bra måttstock på vad en spelare presterar. Elitidrott handlar om att vinna, i mina ögon har Mårs vinnarskalle, han är bra på något få europeiska spelare är nämligen framför motståndarmålet. Därmed inte sagt att jag velat ha honom till Lakers. Han har stora brister i rörligheten vilket flera betonat ovan. Troja har gjort en analys, Mårs och hans crew har gjort deras. Samarbetet de emellan fortsätter inte, men det gör inte Mårs till en divison 3 spelare vilket några försökt dra till med.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Så var Pontus Hansson klar för Borås HC

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5538
Once a laker, always a laker!
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Varanen wrote:Kritik från läktaren är ingen bra måttstock på vad en spelare presterar. Elitidrott handlar om att vinna, i mina ögon har Mårs vinnarskalle, han är bra på något få europeiska spelare är nämligen framför motståndarmålet. Därmed inte sagt att jag velat ha honom till Lakers. Han har stora brister i rörligheten vilket flera betonat ovan. Troja har gjort en analys, Mårs och hans crew har gjort deras. Samarbetet de emellan fortsätter inte, men det gör inte Mårs till en divison 3 spelare vilket några försökt dra till med.
Vi har inte påstått att Mårs är en div.3 spelare! Han är otroligt bra i slottet, där håller han definitivt hög allsvensk klass även om han är mkt beroende av sina medspelare!

Resten är som sagt inte mycket att hänga i julgranen och det är de som i alla fall jag har påpekat!
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Jamie Milam AIK skjuter slagskott i 160 km i timmen 8O

Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Och det är allt han kan, han är en högst medioker back förutom det.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Oskarshamn värvar ytterligare en spelare från Kungälv. Känns om det blir ett mellanår för IKO.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4702
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Du menar ytterligare ett mellanår?
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Post Reply