Låter otroligt att AIK bara skulle omsätta 10 mille. Lakers omsätter ju runt 20 mille denna säsong. Kan tänka mig att AIK:s löner uppgår till ca 8 mille kanske, om de räcker???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
PutteA wrote:Låter otroligt att AIK bara skulle omsätta 10 mille. Lakers omsätter ju runt 20 mille denna säsong. Kan tänka mig att AIK:s löner uppgår till ca 8 mille kanske, om de räcker???
de räcker säkert inte ..få nog lägga till några mille till tror jag
PutteA wrote:Låter otroligt att AIK bara skulle omsätta 10 mille. Lakers omsätter ju runt 20 mille denna säsong. Kan tänka mig att AIK:s löner uppgår till ca 8 mille kanske, om de räcker???
de måste ju mena spelarlönerna. AIK omsätter ju mycket mer än oss i år
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Vackraste klubbmärket wrote: 30 miljoner nämnde jag tidigare. det jag inte visste var att de 30 millarna inte ingick i den totala årsbudgeten för Rödhökarna utan att dessa pengar ENDAST var lönebudgeten för laget.
AIK:s totala budget för denna säsong ligger på ca 8 miljoner om man ska tro på AB:s uppgifter men jag skulle nog tro att det är närmare 10 men vågar inte svära på det. För en gång skull så kanske skvallerblaskan hittat rätt uppgifter...för lönerna i MIF är ju sanningsenliga. 30 miljoner...
Förbjud smiley-spam!
Att dödgökarna har en sjuk lönebudget är ingen hemlighet. Att AIK däremot skulle ha en "total budget" (omsättning?) på 8 miljoner är däremot löjligt. Huddinge omsätter 8.8 miljoner, jämför AIK och Huddinge med varandra så förstår du nog att det är vissa skillnader.
Skulle tippa på att AIK hamnar nånstans runt 25 miljoner.
Herr Oberst.
Ditt tippande är ganska så irrelevant. Tärnström är vår bäst betalde spelare med ca 60-80 tusen i månadslön. Jag har själv svårt att tro att AIK IF:s sammantagna budget ligger på runt 8 millar (förmodligen rör det sig om lönebudgeten) men AB:s uppgifter om MIF verkar ju trots allt stämma.
När vi lirade i Div-1 B för några år sedan så var lönebudgeten på runt 2,5 miljoner kr. Året därefter i Hockeyallsvenskan var den runt 6 miljoner och året därpå ca 8 miljoner.
Det var överraskande, jag tycker Weinis har varit en av de mer tongivande spelarna i Lif de gånger jag sett laget i vinter. VLH var nog aldrig aktuella i denna affären, vi har ju fortfarande chans att ta oss till kvalserien och är därmed "konkurrenter" till masarna.
Bozze: Vår " Panikvärvning" började avbetalningen idag med ett stenhårt skott i krysset samt ett riktigt bra spel vid varje puckkontroll! Det gick bra mot troja eller..... ?
Ryktas om att Evert surrat med Ryan Glenn...
Borde ju inte vara så svårt val med tanke på hans kroppsspråk när "ja ni vet vem" fipplade till det i egna målet.
Ryan är dessutom en riktigt jädra bra back som jag gärna ser drar på sig Lakers dressen
Robert Rosen är muntligt överrens med Troja..
Kan tyvärr även tänka mig att Ryan går till Växjö, en grymt bra back som garanterat hade kunnat lira i Elitserien...
Edblom ska tydligen vara klar för Modo och Mattias Persson för Malmö
Om det det skulle ligga någon sanning i detta tycker jag Lakers ska avkräva han om det är så.Isåfall ska han inte vara med i laget imorgon!!
Men jag tvivlar starkt på att det är så.
Helt rätt "spanien" det var många som harklade sig många gånger både vid Grans och CJ:s övergång.
Ingen av dem har ångat steget.
Att "vår" egen Ros skulle löpa över till länskollegan ser jag mer som ett önsketänkande därifrån men jag håller med tidagare skribent att Ryan visade vid stackars Petters tavla vad han tyckte och förmodligen är det mer realistigt än en Ros i Troja.
Glenn eller Mcnevin , Glenn kan vara Plan B när Gosh drar till ES, skulle kunna tänka Mig att sno T.Mitell från SnusJerry och Fahlander i Ö-bro istället som Rightad PP-back, och därefter ge STIG istid i DOOOMen IGEN tillsammans med Lundbohm.