Sura-pelle wrote:Varför i helvete förlänger man med Peter Andersson TVÅ år???
Alla tycker vi olika. Stabil back till en billig peng om jag får gissa. Kommer akdrig att bli någon stjärna men känner ändå att han lite förstått sin plats här i livet.
Sen finns det så klart ännu mer slantar i Everts pung till att förädla truppen framöver.
Ser ni inte ett större behov av att släppa fram våra unga juniorer istället för att han ska besitta en plats i laget. Går att hitta en bättre och billigare back i division 1 för övrigt..
Sura-pelle wrote:Ser ni inte ett större behov av att släppa fram våra unga juniorer istället för att han ska besitta en plats i laget. Går att hitta en bättre och billigare back i division 1 för övrigt..
Skulle gladeligen plocka upp någon från j 18 eller j 20 men efter att ha sett några j 20 matcher är jag tveksam till om någon är byxad. Det är nog klubbens stora uppgift tämligen omgående att lösa. För som Öhman sa för några år sedan är det ett måste att plocka upp någon eller några juniorer varje år.
Och inte nog med det det bör vara ungdomar som gått hela vägen i klubben.
Sura-pelle wrote:Ser ni inte ett större behov av att släppa fram våra unga juniorer istället för att han ska besitta en plats i laget. Går att hitta en bättre och billigare back i division 1 för övrigt..
Lundberg och Bohm har utgående. Högberg har kontrakt men vill kanske vill åka över till AHL och prova. Persson vill definitivt prova att lira med McDavid.
Då har vi Rahimi, Johansson, burström och Anderson på kontrakt.
Minst en spelskicklig back måste in men visar någon junisback framfötterna så finns minst en plats ledig.
VLH väljer alltså att förlänga med Peter Andersson i två år. Då hoppas jag att han får spela för en näve potatis. Han är väl för fan ingen back att bygga en stomme runtom.
Klart, han har ju #44 på ryggen - och föregångaren kunde ju inte åka baklänges utan att ha klubban i isen. Samma skrot och korn.
Kloker wrote:VLH väljer alltså att förlänga med Peter Andersson i två år. Då hoppas jag att han får spela för en näve potatis. Han är väl för fan ingen back att bygga en stomme runtom.
Klart, han har ju #44 på ryggen - och föregångaren kunde ju inte åka baklänges utan att ha klubban i isen. Samma skrot och korn.
Ja jävlar.
Skönt med en stabil back tillsammans med Rahimi. Det behövs.
Sura-pelle wrote:...och där blev Eric Martinsson ledig.
Finns nog ingen back jag har blivit förbannad på så många gånger som Martinsson...samtidigt inte många backar jag har blivit så glad åt som när hans uppåkningar fungerar.
Sura-pelle wrote:...och där blev Eric Martinsson ledig.
Finns nog ingen back jag har blivit förbannad på så många gånger som Martinsson...samtidigt inte många backar jag har blivit så glad åt som när hans uppåkningar fungerar.
Jag har vid många tillfällen fått bryt på Martinsson jag också. Men nog är han en bra back allt. Den finns en efterträdare till Martinsson , någon jag får bryt på; Högberg. Visst , han är ung. Dock är han inte i närheten av att ta en NHL tröja nästa år. Glöm det.
Kloker wrote:Han är väl för fan ingen back att bygga en stomme runtom.
Nej, men han är stommen.
+1 på den ödlan.
Är EM ledig att förhandla med valfri klubb nu/när?
Expressen har alltsā rosen på förstasidan. Besviken man blev när det “bara” var martinsson och inte en förstacenter med bra poängsnitt i KHL. Rosen skulle behövas i dagens lag.
Kloker, vem har sagt att man måste bygga en stomme runt PA? Han är en stabil back, gott så?
Saknar väl den lilla sista edgen offensivt för att bli en stark poängback men han är för bra för att göra sig av med.
Tycker du att Peter Andersson saknar en liten edge för att bli en poängstark back? Hur tänker du nu? Det kommer aldrig att ske. Det är väl framför allt den defensiva sidan som är hans starkhet. Så uppfattar i alla fall jag det.
Jag tycker också att han har tagit kliv denna säsongen (vore ju märkligt annars...) men tycker att två år var lite i överkant. Ett år och utvärdering efter det hade varit mer klädsamt enligt mig.
MARTINSSON tycker jag skall hem. Eric är ju nästan egen produkt. Dubbla guld och HJÄRTA för klubben. Jag tror höjd konkurrens och kvalitet i backspelet också har en synergieffekt till att höja BURSTRÖM till verklig potential. Just a thought.
Gällande Martinsson så handlar det ju om vad han vill få ut av det.
Är han hungrig på att vinna SM-Guld igen och fortsätta utvecklingen - då är det VLH.
Är han sugen på en rejäl utmaning, där målet är slutspel - då är det RBK.
Carnbäck till Mora, får väl anta att något är på ingång nu.
Men konstigt läge att släppa Carnbäck så det fortfarande finns en del skador att täcka upp samt att han har gjort det jäkligt bra hittills under säsongen.
Person wrote:Carnbäck till Mora, får väl anta att något är på ingång nu.
Men konstigt läge att släppa Carnbäck så det fortfarande finns en del skador att täcka upp samt att han har gjort det jäkligt bra hittills under säsongen.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Håller med, han känns på G. Det är väl dock det som är grejen; att han är på G då han lämnar. Vem skulle vilja ha honom om han var iskall?
Ja, krutet måste läggas på offensiv spets. Backuppsättning är tillräckligt bra och förbättras bara marginellt med Martinsson, även om jag gillar honom.