Jag håller med en del, och hoppas på att TAIF går upp. Jag tror att båda lagen skulle må bra av derbyn! Och om nu Lakers ska göra en kvalserie satsning i år så lär ju inte tingsryd ta någon plats före dom!!
(Lakers har ett nyförvärv på G enligt hemsidan, 500 elitserie matcher och en del Landskamper!!)
Inte för hans hockeykvaliteter, utan enbart för hans stenhårda namn!
nu får nog Taif öppna en rejäl burk hockeykultur om de ska fixa detta!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nu ser det mörkt ut, för TAIF, Förlorar de idag kan de bara hoppas att komma 2:a på bättre målskildnad och tänker de så så kan de inte plocka ut målvakten..
EDIT. Men det gjorde dem..
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Jag tror detta var det bästa för Tingsryd, inte helt omöjligt att man knäckt sig ekonomiskt ifall man gått upp. Nu har dom ju visat att dom kan och möjligen håller den fina publiksiffran i sig även nästa år. Men h-vete vilka små marginaler det är, dom var ju i princip uträknade och förlorade mot det ena sväng-gänget efter det andra bara för några månader sedan!
Vi får invadera Malmö istället för Tingsryd
Tingsryd visade både vik o troja att man skall vara bäst när det gäller och inte satsa på att slå lag om tyringe flest gånger i rad när det betyder nada.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
SYnd för Tingsryds radarpar att de inte fick ta upp laget till allsvenskan i sina sista matcher för föreningen. Tror dock detta var det bästa för föreningen rent ekonomiskt. Hoppas nog med på Borås nu det är nog med Stockholmslag i Allsvenskan.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Hoppsan så det kan gå - snöpligt värre. Jag skall nu åtnjuta mig en kopp tokkokande kaffe och tokstirra på den gärsgårdstarvliga-kvaltabellen, mums. Sommarjobbare, Vita blodkroppar, Piloter, LasseMajor och annat trams känns just nu så världsligt. En stund som denna är obetalbar. Det är så det rycker i klock(hockey)spelet!
Heja Växjö Lakers - Kronobergs STOLTHET!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 wrote:Hoppsan så det kan gå - snöpligt värre. Jag skall nu åtnjuta mig en kopp tokkokande kaffe och tokstirra på den gärsgårdstarvliga-kvaltabellen, mums. Sommarjobbare, Vita blodkroppar, Piloter, LasseMajor och annat trams känns just nu så världsligt. En stund som denna är obetalbar. Det är så det rycker i klock(hockey)spelet!
Heja Växjö Lakers - Kronobergs STOLTHET!
/T5!!
Eller ska du fira för att du slipper åka till akuten nästan säsong efter förlust mot Taif i Allsvenskan. Det slipper du förhoppningsvis nu. Tur för dej!
Ja vänner lakejer, det var kul så länge det varade. Och somliga har särskilt roligt nu efteråt, men det bjuder vi på. Njut så länge ni kan Volvon m fl.
Men slappna inte av! Rätt vad det är så är vi där och hugger igen.
Lycka till med lagbygget och nästa säsong!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Finns fortfarande hyfsade chanser att TAIF spelar i AS nästa säsong, som trea kan man gå vidare, beroende på som ni skrivit, andra klubbar som mister sin elitlicens.
några exempel hitills ser ut att vara:
Nybro - skrev att dom hade dålig ekonomi?!
Hammarby - har kass ekonomi
Almtuna - har jag för mig att jag läst ngn stans, vart vet jag inte....