Page 51 of 53
Re: Övrigas matcher
Posted: 1 May 2025, 16:04
by Varanen
Sunkigt att "kulturen" kastar in grejer på isen (någon enskild idiot givetvis). Isen är HELIG för en hockeyälskare. Om någon kastar in något på isen så pekar jag ut personen DIREKT. Snitches may get stitches, but hockeyhaters are thrown out of the arena.
Övrigas matcher
Posted: 1 May 2025, 16:22
by Micjac112
Varanen wrote:Sunkigt att "kulturen" kastar in grejer på isen (någon enskild idiot givetvis). Isen är HELIG för en hockeyälskare. Om någon kastar in något på isen så pekar jag ut personen DIREKT. Snitches may get stitches, but hockeyhaters are thrown out of the arena.
Luleå var överlägsna Brynäs . Snart annonserar Lakers att Kopacka är klar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 4 May 2025, 02:22
by DeLarge
https://youtu.be/L6tI9wN1z94?si=oCUq4bVOtk3SwS-4&t=539
Grattis KIIIIIIIIIIISKINEN som vinner Finska ligan med sitt KALPA, som KAPTEN och får lyfta bucklan
Re: Övrigas matcher
Posted: 4 May 2025, 15:36
by Varanen
En legend helt klart. Komplett spelare med ledaregenskaper.
Re: Övrigas matcher
Posted: 7 August 2025, 18:22
by Svartvadet
Slänger ett getöga på Västerås-Färjestad och slås varje år av hur lite det skiljer mellan nivåerna såhär tidigt. Det säger verkligen nada om framtiden.
Övrigas matcher
Posted: 4 September 2025, 20:15
by Micjac112
Störande med två mörkklädda lag
Saik Björklöven
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 13 September 2025, 19:47
by bratsson
Filip Eriksson - 3p

Re: Övrigas matcher
Posted: 13 September 2025, 19:56
by bratsson
Eriksson - 3 mål och 1 assist
Re: Övrigas matcher
Posted: 14 September 2025, 12:04
by Dysterqvist
Kul för Filip med 3 mål, det grämer mig lite att han aldrig fick till det här. Men så är det ibland, ett miljöombyte kan lyfta en spelare.
P Karlkvist - vilken jävla målmaskin. Evertsson borde ha gått all in när han blev ledig från IKO.
HV torskade men såg ovanligt bra ut, vi kommer få det hett om öronen på tisdag.
Kokkonen avstängd i LHC. Snart har dom inga backar kvar. Aldrig kul med skador men White Trash Losers får gärna sitta fast i skiten hela vintern.
Kalle Kratz. Jag får Holmberg-vibbar, fast med bättre avslut
DIF. Så äckligt dryga och kaxiga, jag har inte saknat dom en sekund.
Re: Övrigas matcher
Posted: 14 September 2025, 12:08
by Micjac112
Dysterqvist wrote:Kul för Filip med 3 mål, det grämer mig lite att han aldrig fick till det här. Men så är det ibland, ett miljöombyte kan lyfta en spelare.
P Karlkvist - vilken jävla målmaskin. Evertsson borde ha gått all in när han blev ledig från IKO.
HV torskade men såg ovanligt bra ut, vi kommer få det hett om öronen på tisdag.
Kokkonen avstängd i LHC. Snart har dom inga backar kvar. Aldrig kul med skador men White Trash Losers får gärna sitta fast i skiten hela vintern.
Kalle Kratz. Jag får Holmberg-vibbar, fast med bättre avslut
DIF. Så äckligt dryga och kaxiga, jag har inte saknat dom en sekund.
Störande exalterade tv är över DIF
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 20 September 2025, 16:44
by Svartvadet
LHC-SAIK 0-4 och skotten 4-24... Bland det brutalare man skådat
Re: Övrigas matcher
Posted: 21 September 2025, 07:43
by Dysterqvist
Svartvadet wrote: 20 September 2025, 16:44
LHC-SAIK 0-4 och skotten 4-24... Bland det brutalare man skådat
Peter Jakobsson, LHC.s sportchef, till Corren:
Har du varit nere i omklädningsrummet?
– Ja.
Hur ofta känner du så här?
– Väldigt, väldigt sällan. Det är dåligt på riktigt. Jag tror att jag var nere i omklädningsrummet en gång efter en match förra säsongen.Nu var jag tvungen att säga vad jag kände och tyckte. Det är jag som är ansvarig. Dom sviker mig, dom sviker organisationen. Det är under all kritik
Du lägger det på spelarna?
– Ja, de vill ju inte vara här. De vill ju inte kämpa. De vill inte vara först på en puck. Vinner inga närkamper. Ingenting.

Re: Övrigas matcher
Posted: 21 September 2025, 16:05
by Towen
Det är ju Sportchef JAKOBSSON själv som släpat dit spelarna - Som inte vill vara där

Re: Övrigas matcher
Posted: 21 September 2025, 22:26
by PutteA
Ska du skapa ett lag la. Du inte plocka in egon. Jakub Vrana var inte där för teambuilding, utan för att spela hockey. Och Kovac vet vi ju hur han är.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Övrigas matcher
Posted: 23 September 2025, 08:50
by bratsson
När man ser hur vissa föreningar fungerar så känner man att Evertsson är så otroligt bra och de små medel han jobbar med är fantastiskt vad han får ut av det.
Re: Övrigas matcher
Posted: 23 September 2025, 21:18
by DeLarge
Kämpa Djurgården
Re: Övrigas matcher
Posted: 23 September 2025, 21:35
by Micjac112
DeLarge wrote:Kämpa Djurgården
Vi hälsar Djurgården välkomna till SHL !
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 23 September 2025, 22:39
by Dysterqvist
Cederqvist var brutalt bra ikväll, 1 + 3 och inte en förlorad närkamp.
Re: Övrigas matcher
Posted: 25 September 2025, 21:17
by Varanen
Tänk att vara HV. Förlora 10% av serien direkt från start.
Övrigas matcher
Posted: 25 September 2025, 21:42
by Micjac112
Det är uppror i Jönköping
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 27 September 2025, 17:39
by Varanen
Tänk att vara HV. Störst budget - minst lag. De kommer aldrig kunna ta ringen till vulkanen.
Re: Övrigas matcher
Posted: 27 September 2025, 20:09
by Dysterqvist
Alltså LHC är jävligt dåliga, Miracle on ice att dom lyckades nolla Rögle borta i förra omgången. Herrejösses vilken hög med losers

Re: Övrigas matcher
Posted: 27 September 2025, 20:31
by Varanen
Ja, HV och LHC är i en klass av sunkeri för sig själva.
Re: Övrigas matcher
Posted: 28 September 2025, 16:39
by StenhårtSlagskott
När ryker Blomqvist?

Re: Övrigas matcher
Posted: 29 September 2025, 22:48
by Micjac112
Hur är det ens möjligt att ha så dålig koll som denna sk sportjournalist har. Följer man hockeyn minsta lilla så vet man mer. Och här står han i studion då ett guld ska rapporteras och har ingen aning om hockey.
https://youtu.be/r2nyqE9hw0I?si=d0dBrU3MUJhFArE_
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 30 September 2025, 21:31
by Dysterqvist
Re: Övrigas matcher
Posted: 4 October 2025, 16:28
by Towen
Dalkarlarna ber inte om ursäkt i Scandinavium. Full fräs och leder med 0 - 2.
Vi var kanske inte så kassa i torsdags.. Nu får vi kanske ett jätteläge ikväll att gå upp i pole

Re: Övrigas matcher
Posted: 17 October 2025, 09:38
by Jocke86
FBKarna är inte nöjda. Tog Jörgen sig vatten över huvudet där?
Re: Övrigas matcher
Posted: 25 October 2025, 20:22
by Varanen
Tänk att vara HV. Ingen mening att torka tårarna för det rinner nya hela tiden.
Re: Övrigas matcher
Posted: 30 October 2025, 19:41
by Micjac112
Hv leder 0-2 mot grymma Djurgården
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 30 October 2025, 20:30
by Kea66
Skoj skylt bakom Luleås bås i Ängelholm ikväll
”Luleå är här, filmning pågår, Guldbaggen nästa”
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 1 November 2025, 15:54
by Micjac112
FBK tävlar på ett helt annat sätt än vi gjorde då de möter Frölunda borta. Vi måste tävla mer och bli mer intensiva. Nu har vi haft ett antal matcher där vi ser ut som pensionärernas riksförbunds allmänåkning. Det måste brytas. Allt måste gå fortare.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Övrigas matcher
Posted: 1 November 2025, 16:21
by Kloker
Kollar på Dif mot Brynäs. Dif är jävligt bra. Bra press över hela isen. Växjö framstår som ett gäng körpojkar med buttplugs i jämförelse.
Re: Övrigas matcher
Posted: 19 November 2025, 07:00
by noneedforaname
Vår hockey är långt ifrån bäst, absolut. Lite skönt är det dock att det inte riktigt funkar för Jörgen och Fbk, att Gabbe inte får det att stämma och att Larmi inte kompenserar för den allmänna formsvackan. Fortsätt gärna så!
Luleå? Plötsligt är det grus i maskineriet och de är närapå näst sist i tabellen. De har färre trepoängare än både Linköping och Hv. Måtte krisen hålla i sig! Skjut utanför, Filip!
Re: Övrigas matcher
Posted: 22 November 2025, 20:34
by alfax
3 raka förluster för Rögle.