HOCKEY VM
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Han påstår att spelarna på isen var trötta och behövde vilan, skitsnack. Detta är vältränade proffs, dom har mycke kvar innan dom börjar spotta blod, och 7.5 sekunder klarar dom. Lakershjärta, straffar är lotteri, jag kan inte vara hård på nån av dom. Dom möter en av världens bästa målvakter i en VM-semifinal. Detta skulle vart klart vid fulltid för vår del, om man spelat sina kort rätt.
Den timeouten gav tveklöst Tjeckien en stor chans att snacka ihop sig inför de sista 7 sek. Hade vi bara ställt upp direkt och sen bara låst fast, och kanske t.o.m tatt en utvisning hade vi vunnit detta. Klumpigt i mina ögon, amatörmässigt och klumpigt.
Den timeouten gav tveklöst Tjeckien en stor chans att snacka ihop sig inför de sista 7 sek. Hade vi bara ställt upp direkt och sen bara låst fast, och kanske t.o.m tatt en utvisning hade vi vunnit detta. Klumpigt i mina ögon, amatörmässigt och klumpigt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Tänk er själva, om det hade blivit mål då också om B-Å nekat sina spelare att vila innan den sista tekningen i egen zon. Då hade det ju blivit ett jävla liv på B-Å också. Då hade vi fått kritisera spelarna som ville ha time-out. Det går inte att förutsäga saker som ska hända. Därför tycker jag att B-Å får orättvis kritik.
Det vi ska kritisera är spelarna som var på isen, det usla markeringsspelet där fem man tittar på puck, som föranledde 2-2-målet!
Det vi ska kritisera är spelarna som var på isen, det usla markeringsspelet där fem man tittar på puck, som föranledde 2-2-målet!
Men herregud, ser du inte det taktiska som tjeckerna gör?? Han tekar framåt, och 4 tjecker är nere söder om tekningspunkterna inom en sekund, detta gör att hela det svenska laget faller ner i knät på Gustavsson, och pucken kommer till slut upp i banan där tjecken kan klippa till. Planerat!!

-
- c/o LL´s Forum
Men detta är ju fördelen Tjeckerna vinner med denna korkade time out, att komma med ett överaskningsmoment. #6 är inte beredd på att få en tekning bakåt så klockrent, han är garanterat beredd på en låsning och att hans uppgift blir att försöka få fram pucken och rensa. Nu blir han överaskad och vänder ned mot sargen för att istället försöka låsa upp pucken, men hinner inte för två tjecker är på honom direkt och sätter honom ur balans.
Så min åsikt är att överaskningsmomentet får tjeckerna till pga av sveriges klumpiga time out!
Så min åsikt är att överaskningsmomentet får tjeckerna till pga av sveriges klumpiga time out!

Ja det var fan höjden av idioti. Att ta em time-out där sätter ju bara griller i skallen för fanPer_växjö wrote:Det finns en anledning varför Bengt Åke Gustavsson ska avgå, och det bevisade han idag genom att ta en helt jävla onödig time out vid helt jävla fel tillfälle.
Tur att mannen med underläppen avgår.
Roligt att se Hedman , O-E-L päärjäärvi, Markström och alla andra yngligar som visar att vi har en ljus hockeyframtid

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumdemon
Inte visste jag att man kunde få betalt som Lakej? För mig kostar det minsann 200 pix om året...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7170234.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7170234.ab

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Ja, den timeouten var det roligaste Bengt-Åke gjort på 5 år som förbundskapten. Grattis Tre Kronor till bronset och lycka till Mårts i arbetet med det finaste vi har i landslagsväg. Äntligen byte på den posten. 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Hade det inte varit Jagr hade det inte blivit något alls har jag en känsla avSvartvadet wrote:Matchstraffet var så otroligt löjligt, tycker tacklingen var riktigt snygg och inte alls ojust! Möjligtvis 2 min för interference, och även det hade känts tveksamt!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
- Åryd Lakej
- Forumdemon