Troy : vi får väl se om det är majoritet trojaner på den sektionen. jag tror att om ni innan säsongen hade frågat om att få båda sektionerna så hade ni fått det precis som leksand fick. ni får skylla er själva.
Klackmatchen vinner vi ändån . om ni är 300 trojaner eller 600.
på isen vinner vi därför att vi kommer visa mer hjärta
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Vinner klackmatchen? Man hörde klart och tydligt när jag kollade på förra derbyt i växjö på efterhand i tv att vi tog hem klackmatchen! Då gick det 2 bussar från Ljungby, denna gången går det 4. Är nog inte helt omöjligt att våra egna talanger som vet vad hjärta är gör en del poäng nästa fredag.
Ja Troy det blir 3:e gången jag ser ett kronobergsderby emellan Växjö -Troja ? är du en stalker som smyger in och ollar mina sängkläder eller är du bara otroligt dryg ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Unlimited wrote:Vinner klackmatchen? Man hörde klart och tydligt när jag kollade på förra derbyt i växjö på efterhand i tv att vi tog hem klackmatchen! Då gick det 2 bussar från Ljungby, denna gången går det 4. Är nog inte helt omöjligt att våra egna talanger som vet vad hjärta är gör en del poäng nästa fredag.
ni är vana att vara 30 pers i hejaklacken hemma . nu borta blev ni plötsligt 250 som står samlade klart att du hörde er lite i bakrunden men att ni vann är o ta i.
välkomna på en ny torsk i lakerdome
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
niles: Det tror jag sägert att du har då du troligtvis e runt 40 bast och att växjö hockey aldrig intresserat mig....
03: Bättre att va 50-100 röststarka boys i 20-30års ålder som håller igång hela tiden än 1000 (?) pers på västra ståplants där 85% är under 15 eller över 40. Det är väl typ 1/4 på vs som håller igång hela tiden om ens det....resten klappar händer ala popcorn manér....
Unlimited wrote:Vinner klackmatchen? Man hörde klart och tydligt när jag kollade på förra derbyt i växjö på efterhand i tv att vi tog hem klackmatchen! Då gick det 2 bussar från Ljungby, denna gången går det 4. Är nog inte helt omöjligt att våra egna talanger som vet vad hjärta är gör en del poäng nästa fredag.
ni är vana att vara 30 pers i hejaklacken hemma . nu borta blev ni plötsligt 250 som står samlade klart att du hörde er lite i bakrunden men att ni vann är o ta i.
välkomna på en ny torsk i lakerdome
Jag hörde trojaklacken på tv väldigt många gånger, eran klack hörde man däremot inte så ofta. Synd att du inte har sett det i efterhand.
Synnerligen intressant på fredag. Läget inför detta derby är betydligt hetare än vid de två tidigare tillfällena. Lakers bör ha med sig 3 p för att haka på topp 3. Troja bör ha poäng för att inte halka efter topp 7. Båda lagen har visat prov på bristfälligt försvarsspel på sistone.
Det kommer att bli fullt krig. Laget som krigar mest vinner. Jag börjar mer och mer tro på ytterligare en derbyvinst för Troja. Bara en känsla jag har.....
Lakers är ändå stora favoriter.
12 poäng mer än Troja!
Hemmaplan!
Trojas bortaspel!
Revanschsugna efter kvällens match!
Rejält revanschsugna från förra derbyt!
Mattias Persson skadad!
Last edited by Slavik on 25 January 2009, 20:33, edited 1 time in total.
Med tanke på att Troja är ett bedrövligt bortalag ska Växjö vinna denna matchen, men derby är derby ...
Något säger mig att KAMP är ordet som kommer att beskriva matchen och då vet i katten om inte Troja har en chans att snå åt sig en poäng
Tror inte målvaktsspelet är en avgörande faktor med tanke på att båda lagen har svajiga målvakter..
I ett derby kan vad som helst hända, och har inte Troja för många borta kan dom mycket väl ta poäng, men det kommer bli väldigt tufft och hoppas att inte domaren avgör matchen.
Med tanke på Trojas spel i allmänhet och bortaspelet i synnerhet får jag ganska dåliga vibbar inför matchen, men som tur är ska man spela om poängen så jag hoppas på ett mirakel.
Hoppas Bengtsberg får stå på fredag allt annat vore tjänstefel tycker jag. bengan har stått i vissa toppmatcher och visat att han klarar det bra , bland annat AIK hemma.
spelet i sig var inte jättedåligt idag mot Västerås så det ser lite bättre ut. tror det blir 3 pinnar mot bönderna
hoppas alla taggar till nu mot troja. vi ska verkligen bära fram laget den här matchen.
anders malmström och kanske även bizon på västra stå mot troja hade gjort susen , 3 bra klackledare det behövs på en fullsatt västra stå.
Det är helfestligt att en del Ljungbybor på fullaste allvar tror att Trojaklacken hördes mest i Lakerdome...
Kom in i matchen säger jag bara. Det är ju bara trams med det här med hockeykultur fram och tillbaka. Växjö har en lång och stolt hockeyhistoria. Allt annat är bara "hitte på"...
Räcker nog fint med Anders och Malmström. Varför skulle Bizon helt plötsligt gå in som klackledare när våra ovan nämnda (framförallt Anders) sliter match efter match? Nä nu jävlar kör vi. Kommer bli helfestligt i hela hallen på fredag. Shit va skoj det ska bli!
självklart räcker det med malmström och anders. men ju fler desto bättre. stor skillnad på anders första gången och nu senast. nu senast skrek han igång hela västra stå