Troja hemma...

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Skacke
Forumamatör

Post by Skacke »

carl wrote:Dessutom kan det ha betydelse att många i laget är egna produkter, vilket kan göra derbyt ännu mer motiverande och möjligen kan det ge den extra kraften som behövs för att rå på årets Lakers i egen kula.
Carl det kan även innebära övertändning och botbänken :wink:
"Once a laker, always a laker."
Bruno

Post by Bruno »

Anders83 wrote:500 ståplats kvar INGA sittplats! står på hemsidan
Jag är ingen större matematiker, men det skulle väl innEbära att det kommer MINST 3500 på onsdag.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag tror det lite yngre Lakers är mycket hetare och rappare i detta mötet :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Bruno

Post by Bruno »

Någon som kan uppskatta hur många bönder som kan tänkas komma hit? :wink:
Bruno

Post by Bruno »

Jag anser att Lakers ska vinna mot Troja med 2-3 mål! SÅ bra är inte Troja. Det var AIK som var dåliga senast. Troja tog vara på det.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Nu är det så att hockey inte alltid är logiskt och självklart. Kommer bli tufft som satan...... :twisted:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Sarrre wrote:Jag kommer bänka mig framför TV:n med en bunke POPcorn och se matchen :wink:
Ska du inte till TAK? 8O
KHK = Blekinges Stolthet!
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Enda gången det varit fullsatt efter ombyggnationen var förra säsongen mot Leksand då det var 3800 personer. Gäller denna siffran fortfarande som "fullsatt" eller tar dom in mer nu? Har för mig att dom får ta in 4000 men att dom inte gjorde det då för att de sista 200 ändå inte skulle se nåt.
iftrojaljungby
Forumamatör

Post by iftrojaljungby »

Bruno wrote:Jag anser att Lakers ska vinna mot Troja med 2-3 mål! SÅ bra är inte Troja. Det var AIK som var dåliga senast. Troja tog vara på det.
Såg du matchen? :?:
KRONOBERG TILLHÖR OSS!
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

mace wrote:
Sarrre wrote:Jag kommer bänka mig framför TV:n med en bunke POPcorn och se matchen :wink:
Ska du inte till TAK? 8O
Lite långt att åka på en vardag tyvärr. Dessutom inget derby.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Bruno wrote:Jag anser att Lakers ska vinna mot Troja med 2-3 mål! SÅ bra är inte Troja. Det var AIK som var dåliga senast. Troja tog vara på det.
Jo anse kan man ju göra. Men vi vet väl alla vid det här laget hur derby kan sluta!? Hur fan som helst. Se mot Nybro. Brukar va väldigt jämna och tuffa fighter där och dom "ska" ju vi slå med många mål. Nä, är det några matcher jag verkligen inte har en susning om hur det ska gå och knappt vågar tippa ett resultat så är det dessa. Må bästa lag vinna.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kommer bli riktigt riktigt bra match tror jag med heta derbykänslor. Kanske får vi se hedman slänga handskarna för första gången ?. Matchen avgörs med ett mål . Lakejerna vinner matchen på läktaren och sjunger ut krigarna efter matchen och firar ordentligt.
KROSSA TROJA
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Sarrre wrote:
mace wrote:
Ska du inte till TAK? 8O
Hur långt är det? Vi möter ju ett bra lag.
KHK = Blekinges Stolthet!
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Är de nån som vet om de finns biljetter kvar på pressbyron vid centralen? Skulle vara bra att veta :)
Vi är växjö Lakers Vi e Röda Gula Blå !!!!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ring och fråga!
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Men är de ingen som vart där nyliggen å köpt biljett :!: :?:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Gör som dom iskalla, vänta tills biljettluckorna vid hallen öppnar på Onsdag. Om dom öppnar 8)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Bruno har aldrig vatt på ett derby...
Kronoberg tillhör oss
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

mace wrote:
Sarrre wrote:
mace wrote: Ska du inte till TAK? 8O
Hur långt är det? Vi möter ju ett bra lag.
13 mil.
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

haha vågar man de.. dem öppnar väll biljett luckorna 1 timme innan ? :D
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Kan inte ni pm:a varandra istället för att förstöra denna tråd som man väntat på i 3 år?
Kronoberg tillhör oss
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Här skrivs det iaf. Såg att du tyckte det va lite lakejer på ert forum och skrev i tråden. Det är väl knappt aldrig några lakejer hos er och skriver så inget konstigt med det. Ingen mening, vi träffar ju er här. Så roliga är ni inte så vi behöver ett forum till :wink:
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Poplag är populära. Så enkelt är det :)
Bruno

Post by Bruno »

iftrojaljungby wrote:
Såg du matchen? :?:
Jag såg matchen. Troja gjorde det väldigt bra, har inte sagt något annat! Men om AIK inte varit så lamt, tamt och så sömniga i de 2 första perioderna så tror jag knappast att AIK hade haft uppförsbacken 0-3, därför gissar jag att i den form som AIK var innan så om de bara varit lite hetare från början så gissar jag att de vunnit matchen till slut.
Last edited by Bruno on 13 October 2008, 23:17, edited 1 time in total.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Hade inte Troja varit så lamt, tamt och så sömniga i tredje perioden så hade Troja aldrig släppt in 2 mål... :lol:
Bruno

Post by Bruno »

Kalla det vad du vill, Slavik! AIK äntrade isen först i tredje perioden, var heta då och satt hård press i Trojas zon samtidigt som Troja inte orkade stå emot. Inte så lustigt att AIK gjorde 2 mål.
Vi verkar inte överens, så låt oss ha skilda åsikter.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Sarre. vill du med på onsdag till växjö kan du få åka med mig. stå vid komunhuset kl 16.30
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Den raka logiken säger klar seger för Lakers, men idrottens egen logik säger Troja. Lakers måste åka på en förlust snart, eller åtminstone någon gång framöver. :wink:

Jag tror ändå på en klar Lakers seger och det beror främst på skillnaden i tempo. Lakers har spelare som kan prestera i en högre fart än Troja, och inte minst viktigt, vi har fler. Troja kommer säkert att försöka krympa ytorna, vara på rätt sida puck, och undvika misstag. Det är svårt att lyckas hålla lika högt tempo som i fredags eftersom motspelarna inte är lika intresserade av det. Tålamod är som vanligt nyckeln. Vi behöver inte leda efter första perioden, vi har tuffa matcher efter onsdagen och bör rulla runt på manskapet. Nöta ner motståndet.

Sist vill jag lyfta fram en detalj som var excellent överlag mot VIK och som jag hoppas är lika bra i övermorgon: Viljan att ta en tackling för att vara först på pucken. Det märktes att Lindhagen ätit spannar med gröt: Först in, kontrollera händelsen, ta smällen, och njut sedan av att medspelaren fått pucken. Hockeygodis!
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Fan vad nervös man börja bli nu. men skönt att få spela mot troja igen och spöa dom varje dag som vi gör med oskarshamn :=)

FORZA VLH
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

erok wrote:Sarre. vill du med på onsdag till växjö kan du få åka med mig. stå vid komunhuset kl 16.30
Hade varit kul, men har lite att stå i tyvärr.
Bruno

Post by Bruno »

Varanen wrote:Den raka logiken säger klar seger för Lakers, men idrottens egen logik säger Troja. Lakers måste åka på en förlust snart, eller åtminstone någon gång framöver. :wink:

Jag tror ändå på en klar Lakers seger och det beror främst på skillnaden i tempo. Lakers har spelare som kan prestera i en högre fart än Troja, och inte minst viktigt, vi har fler. Troja kommer säkert att försöka krympa ytorna, vara på rätt sida puck, och undvika misstag. Det är svårt att lyckas hålla lika högt tempo som i fredags eftersom motspelarna inte är lika intresserade av det. Tålamod är som vanligt nyckeln. Vi behöver inte leda efter första perioden, vi har tuffa matcher efter onsdagen och bör rulla runt på manskapet. Nöta ner motståndet.

Sist vill jag lyfta fram en detalj som var excellent överlag mot VIK och som jag hoppas är lika bra i övermorgon: Viljan att ta en tackling för att vara först på pucken. Det märktes att Lindhagen ätit spannar med gröt: Först in, kontrollera händelsen, ta smällen, och njut sedan av att medspelaren fått pucken. Hockeygodis!
En fara kan också vara att Troja försöker lura Lakers genom att försöka "invagga" hemmalaget i ett lägre speltempo, därför är det viktigt att Lakers behåller farten i skridskoåkningen.
Tror också att likt andra lag som känner sig lite sämre på förhand än motståndarna kommer nog Troja så fort de erövrar pucken i mittzon att "gasa" på ordenltigt i kontringarna.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Att Troja har de tempo som krävs för att göra livet surt för de flesta, har i alla fall jag insett sedan länge.

VLH behöver helt enkelt göra en bättre match. Förhoppningsvis har VLH också det där extra flytet som ofta figurerar i en hockeymatch.
Blueshirts United
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag tror inte heller att vi kommer se någon skillnad i tempo.

Den stora skillnaden tror jag blir att Lakers kommer att agera med mer pondus, rutin och självförtroende framför både sin egen och Trojas kasse.
Troja - laget i hjärtat
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag tror att Turen avgör :whistle:
In Hinkum Veritas
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Bruno wrote:Någon som kan uppskatta hur många bönder som kan tänkas komma hit? :wink:
Inte en aning, men från Ljungby kommer det nog ca 500 pers. :D :D
Locked