David Lundbohm
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lundbohm övertygade inte mot dåliga Bofors heller. Han bör känna att han hänger löst så jag fattar inte att han tillåter sig att spela så slarvigt och med alltför små marginaler. Han gör det enkla svårt
.

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Chief Everts Lundbohmb är en spelare i mängden. Han tillför snuddaktig pondus i spelet - men är definitivt ingen (artist)spelare som sticker ut i mängden. Jag tror inte ens att vi skulle sakna honom på isen om han fick foten. Hattrick mot jumbolaget BHC och ett halvdassigt nätrassel mot det sämsta laget (Bois) som på mången dagar har gästat Lakerdome är icke godkänt!
Ekvationen är lir-/krona. Där ligger dyre Lundbohmb på minus och avlönade Evert borde jävlarimig rätta till det omgående.
Det är ju tur att laget är så pass homogent och att alla kedjor levererar - dock inte rättvist gentemot övriga Krigare att de skall behöva dra ett lass som en annan hitskeppad Krigare med guldkantad rustning borde göra.
/T5!!
Ekvationen är lir-/krona. Där ligger dyre Lundbohmb på minus och avlönade Evert borde jävlarimig rätta till det omgående.
Det är ju tur att laget är så pass homogent och att alla kedjor levererar - dock inte rättvist gentemot övriga Krigare att de skall behöva dra ett lass som en annan hitskeppad Krigare med guldkantad rustning borde göra.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Tänk, bara TÄNK tanken på vad en spelare av BOIS kaliber skulle kunna uträtta på isen ihop med Carlsson och Åhsberg.
Lundbohm håller inte måttet, hade vi inte legat så bra till som vi gör så tror jag han redan hade varit borta. Nu är det väl inte bara att skeppa iväg honom, skall det gå ihop sig ekonomiskt för Lakers del så måste brytningen av kontraktet ske i samförstånd med Lundbohm eller på hans eget initiativ.
Sedan finns det lite andra aspekter till varför han kanske skall vara kvar: han verkar funka fint socialt och MacNevin säger sig ju trivas med att Lundbohm är här. Man skall nog inte underskatta vad god stämning i truppen kan innebära för ett lags framgångar.
Så länge Lakers ligger på kvalserieplats så hade dom gärna fått spela med både... Jens Nyström och Thomas Lundström i laget (men Pål Grotnes får dom inte värva som Fasths ersättare!!).
Lundbohm håller inte måttet, hade vi inte legat så bra till som vi gör så tror jag han redan hade varit borta. Nu är det väl inte bara att skeppa iväg honom, skall det gå ihop sig ekonomiskt för Lakers del så måste brytningen av kontraktet ske i samförstånd med Lundbohm eller på hans eget initiativ.
Sedan finns det lite andra aspekter till varför han kanske skall vara kvar: han verkar funka fint socialt och MacNevin säger sig ju trivas med att Lundbohm är här. Man skall nog inte underskatta vad god stämning i truppen kan innebära för ett lags framgångar.
Så länge Lakers ligger på kvalserieplats så hade dom gärna fått spela med både... Jens Nyström och Thomas Lundström i laget (men Pål Grotnes får dom inte värva som Fasths ersättare!!).
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Jumbolaget?? ok men David gjorde faktiskt skitmål mot BHC. Rahm släppte in några väldigt billiga mål...C70T5 wrote:Chief Everts Lundbohmb är en spelare i mängden. Han tillför snuddaktig pondus i spelet - men är definitivt ingen (artist)spelare som sticker ut i mängden. Jag tror inte ens att vi skulle sakna honom på isen om han fick foten. Hattrick mot jumbolaget BHC och ett halvdassigt nätrassel mot det sämsta laget (Bois) som på mången dagar har gästat Lakerdome är icke godkänt!
/T5!!
-
- Inaktiverad användare
Lundbohm har stora problem med Tempot, vilket förvånar när Evert värvat honom från Pang-Pang Ligan i Öst
Ändra INTE ett...osv, MEN tänk OM Bois dyker upp och Lundbohm går till KHK, Ersätt sen inte Fasth utan lyssna på Tjecken så sparar Lakers 100.000 papp i Månaden, och bör klara Min 11:e plats galant

Ändra INTE ett...osv, MEN tänk OM Bois dyker upp och Lundbohm går till KHK, Ersätt sen inte Fasth utan lyssna på Tjecken så sparar Lakers 100.000 papp i Månaden, och bör klara Min 11:e plats galant

In Hinkum Veritas
Ersätt inte Fasth!!!!!!! Men om HV kallar tillbaka vår målis, eller om han blir skadad, eller om han behöver vila från hårt matchande för att hålla sin form, vad gör vi då? Självklart behöver vi en målvakt som ersätter Fasth, det fattar Evertsson och det behöver vi knappast lägga energi på här.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
serra du talar för alla här inne på forumet eller?
Jag tar neddo på allvar, mycket av det han säger är klokt. Även om jag kan tycka att en värvning av exempelvis Tobias Lundström hade varit bra i detta läget, så bengtsberg slipper känna för mycket press och så vi klarar oss OM bengtsberg skulle bli återkallad av HV.
Jag tar neddo på allvar, mycket av det han säger är klokt. Även om jag kan tycka att en värvning av exempelvis Tobias Lundström hade varit bra i detta läget, så bengtsberg slipper känna för mycket press och så vi klarar oss OM bengtsberg skulle bli återkallad av HV.
-
- Inaktiverad användare
serra är en KUL kille, Ogift/Saknar Barn/Dricker öl till idrott/Överskattar sitt "vem känner mest betydande personer i Lakers" syndrom, Mindre Öl och längre avstånd till Trumman skulle göra serra gott, då inte minst Analysbiten, under serras kommande utvecklingsfas som innhåller bla. annat - att förstå när Man har fel och när motparten inte bryr sig om personliga påhopp för att argument och kunskap saknas.
Som de flesta härinne för länge sedan insett så är detta Forum inte platsen för allvar serra, och det enda som är bittert är att ha Fel, det märks tydligt på Dina alltmer osakliga och desperata inlägg.
tex. - jag har pratat med Janne Privat,
Gode Gud serra, skärp
dig
eller ovanstående inlägg i tråden Lundbohm
ps. Nu ska Jag be Hustrun om en påse BitterMandel till La Liga-Matchen, hälsa Janne serra
Som de flesta härinne för länge sedan insett så är detta Forum inte platsen för allvar serra, och det enda som är bittert är att ha Fel, det märks tydligt på Dina alltmer osakliga och desperata inlägg.
tex. - jag har pratat med Janne Privat,

dig

ps. Nu ska Jag be Hustrun om en påse BitterMandel till La Liga-Matchen, hälsa Janne serra

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
ska bli spännande att läsa dina analyser efter lite rökaNEDOMANSKY wrote:Under Måndags-Förmiddagen har Fredspipa rökts mellan SpannJesus och serra![]()
Vilket innebär att den planerade "Celebrity DeathMatch " mellan " Bucket Messeiha " vs " Serrafim The Terrible " ställs in

Lundbohm kanske helt plötsligt blir bra

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Det verkar onekligen som om toppen i AS gått förbi botten i SM-liiga. Mitt eget TPS har haft stora problem på alla de sätt under senare år, och vi bör vara försiktiga med att lita på deras omdöme. De har stora ekonomiska bekymmer och chansar därför en hel del. Lundbohm är ett exempel på detta. Det var dock inte Paukkunen som var dåligt scoutad av oss själva och där Lukko egentligen redan hade gjort jobbet.NEDOMANSKY wrote:Lundbohm har stora problem med Tempot, vilket förvånar när Evert värvat honom från Pang-Pang Ligan i Öst![]()
Jag tror som någon skrev ovan att Lundbohm är kvar på grund av lagets resultat. Laget vinner och det finns egentligen ingen anledning till panikartade förändringar. Lundbohm blandar och ger. Hans prestationsnivå kan variera grovt till och med i ett och samma byte. Klok förändring att ta in Putte C som center och låta Lundbohm ta kanten. Nu blir det inte en målchans till motståndarna varje gång.
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Nej, tillbaka med Peter Ström.. Han hade iofs inte heller kanske drivet i åkningen och aggresiviteten, men vilken blick för spelet!! O vilka smörpassar han kunde lägga!! JAG SÅG han tappa pucken EN gång. Ska jag vara riktigt ärlig så är han den mest lagnyttiga spelare jag sett i lakersdressen nånsin
Once a laker, always a laker
Man kanske ska lugna sig lite att skicka iväg Lundbohm eller göra ett eventuellt byte förrän den sista tredjedelen av säsongen beroende på tabellpositionen. Som Evert sa, kan vara känsligt att förstöra den harmoni som finns i truppen nu. Obs! Lakers ligger 3:a! Jag anser att det än så länge inte lider någon brist på en ny center. Eftersom Rosén har höjt sin standard så mycket så har vi redan den förstecenter, ja den plats som Lundbohm skulle ha fyllt ut. Skillnaden är bara att Rosén och Lundbohm bytt plats.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Ja då vet vi vad vi ska göra iår. Äta bröd med korv.alfax wrote:Det var pengar med i spelet ,minst det dubbla mot vad Lakers hade att erbjuda.Och alla vet vi hur Lakers ekonomi var då.
Så köper vi tillbaka han när Play off eller varför inte kvalserien drar igång.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nu blir jag genereradalfax wrote:Jag är inte sämre än att säga ett av Du..komo ....supporten ..Bruno....att detta det bästa Du någonsint sagt..

Kändes så RÄTT när jag hade skrivit det. Kände mig oövervinnerlig

Verkar onekligen som att det fortfarande finns en framtid för mig här ändå. Men kanske borde jag sluta nu när jag är på topp, eller?