serra wrote:Fattar bara inte hur man kan bo i Växjö och vara glad över att vi troligvis tappar ett Allsvenskt lag!!!!!!!!!!!!!!!
Men det är klart, är man född 89 så...
När man år efter år kommer upp i allsvenskan och gör bort sig (slutar sist eller näst sist) så är det lika bra att man spelar i en lägre serie och håller sig där tills man anser att man är mogen till att ta ett kliv uppåt det var varken öster iår eller för tre årsedan, det var bara det att man hade en jäkla flyt med resultaten i superettan förra året.
Det är ett stort kliv mellan allsvenskan och superettan.
Om öster åker ur iår, so what! när hockeyn börjar om en vecka.
Tror inte på detta Baker!
Har man tex nu både fotboll å hockey på hög nivå!Ö-allsv,L-allsv så tror jag att sponsorer,företag kan ge sina kunder,anställda ett bredare utbud när det gäller idrott.Lättare att få hit andra företag att starta produktion i växjö med omnejd(önsketänkande)
Kan bara vara till godo detta,sponsor pengar blir det inte mindre av att det finns olika idrotter på hög nivå i samma stad.
Å tycker det är fa. om nu Öster åker ut
Helt rätt Åryd Lakej ,Lakers förlorar inte ett enda sponsoröre på att Öster är i allsvenskan ,Växjö stad ses utåt på som en stad som har toppidrott på hög nivå ,dit går sponsorpengarna och då är ingen förlorare på detta ,sen beror det på hur resp .klubb är på att att ta del av detta och där tror jag att vi har bättre folk i Lakers på detta men att Öster ligger kvar i allsvenskan har inte med att detta att göra.
Jag tror också att det bara är positivt att ÖIf och Lakers spelar så högt upp i serierna som det bara är möjligt. De slåss inte om samma sponsorer. Så mycket idrottsfokus som möjligt på stan gör att möjligheterna växer.
Men sedan tycker jag att ÖIF har begått en del fel inför den här säsongen, men man ska väl inte komma med något nu när man har facit i handen.
Helt rätt Räven ,eftersom jag också är Österfans,så säjer jag det att det begåtts stora fel i Öster i år ,jag är glad för att vi har den styrelse och övriga i ledningen i Lakers ,jag är inte lika glad åt som det ser ut i Öster.
I fråga om allt som inte har med spelet att göra och då menar jag organisationsmässigt ligger Lakers ett steg före.
Som jag skrev så är fotboll inte av intresse för MIG! Men jag är så pass insatt att nykommlingar brukar få det svårt i fotbollsallsvenskan precis som hockeylag som tar steget upp i elitserien. Därav för att citera trådens rubrik tror jag hur det går för Öster att de åker ur allsvenskan, trodde så redan när tråden startades. Sponsormässigt är väl kanske min tankebana att de sponsorer som kanske önskat ett bättre resultat tröttnar och istället lägger pengarna på Lakers. Om det nu vart så att man spelat fotboll på sommaren och hockey på vintern hade allt varit bra, men nu flyter det ihopp rätt så mycket, vilket förvisso förgyller de dagar jag jobbar kväll då det finns sport att lyssna på varje kväll. Speedway är ju inte så radiomässig! Men som flera av er skriver så finns det inget agg emellan east front och lakejerna utan det fungerar aldeles utmärtk att den som gillar både hockey och fotboll är välkommen hos båda. Det enda problemet egentligen är väl om matcherna för klubbarna spelas samtidigt då den som vill se båda kan få svårt att välja.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Räven wrote:Jag tror också att det bara är positivt att ÖIf och Lakers spelar så högt upp i serierna som det bara är möjligt. De slåss inte om samma sponsorer. Så mycket idrottsfokus som möjligt på stan gör att möjligheterna växer.
Men sedan tycker jag att ÖIF har begått en del fel inför den här säsongen, men man ska väl inte komma med något nu när man har facit i handen.
Du får givetvis säga vad du vill men någon blir lillebror både hos sponsorer och publik. Har man som de flesta en viss summa pengar att spendera på nöje blir påsen inte större oavsett hur många elitlag som finns i stan.
Kan inte låta bli att konstatera att ingen stad av vår storlek har två elitlag.
Jag tror fortfarande inte att talanger/publik/sponsorer finns i regionen.
Baker: Mycket möjligt att du har rätt.
Jag tror dock att det är extremt svårt att komma upp i fotbollens publiksiffror, den sporten är och förblir större i Sverige. Så skulle ÖIF ligga kvar i AS (vilket jag inte tror), så får vi (Lakers) bli ett ES-lag innan vi ens kommer i närheten av deras publiksiffror, även om de är ganska dåliga.
Sedan tror jag att vi ska akta oss för att jämföra oss med fotbollen, det är som att jämföra päron med äpple på något vis, bägge är frukter (sporter), men är två skilda sorter.
Jag är sällan, allt för sällan, på Östers matcher. Men jag gick mot Gefle i förra veckan.....och för att vara en så viktig match var det förbluffande lite folk på läktarna - vi snackar sexpoängsmatch samt att det var en riktigt varm och skön kväll.....
Räven, du har nog rätt vad gäller fotbollens publiksiffror kontra hockeyns. Men detta gäller tydligen inte i Växjö, jag har varit på Lakersmatcher med mer folk på läktarna jämfört med ödesmatchen Öster-Gefle i förra veckan.
(Vi som var där fick i alla fall se många utländska spelare )
Primeau wrote:Jag är sällan, allt för sällan, på Östers matcher. Men jag gick mot Gefle i förra veckan.....och för att vara en så viktig match var det förbluffande lite folk på läktarna - vi snackar sexpoängsmatch samt att det var en riktigt varm och skön kväll.....
Räven, du har nog rätt vad gäller fotbollens publiksiffror kontra hockeyns. Men detta gäller tydligen inte i Växjö, jag har varit på Lakersmatcher med mer folk på läktarna jämfört med ödesmatchen Öster-Gefle i förra veckan.
(Vi som var där fick i alla fall se många utländska spelare )
ja men du får ändå inte glömma att matchen innan spelade öster mot aik borta där man förlorade 5-1.
man hade tagit 10 poäng på dryga 16 omgångar det är riktigt lite.
Publiken i växjö är allt för kräsen tyvärr..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Sent på kvällen kallade Lundin själv till sig klubbens ordförande Åke Nilsson och sportchefen Carl Fhager.
Stefan Lundin berättar själv för sportbladet.se om mötet.
– Ja sa precis vad jag kände; att vi tränat bra med lojala spelare men att vi på slutet förlorat hela tiden, och att det måste till en förändring.
Nåt för Jacobsson och Öster att fundera på. Ett alternativ (eller enda?) när man kört fast. För ngn annan benämning kan man knappast använda när det gäller rådande situation. Men han/Öster väljer nog att stanna kvar som en Desperate Coach... och börja om i Superettan... IGEN!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Charlamov wrote:Stefan Lundin i Häcken avgår på egen begäran.
Sent på kvällen kallade Lundin själv till sig klubbens ordförande Åke Nilsson och sportchefen Carl Fhager.
Stefan Lundin berättar själv för sportbladet.se om mötet.
– Ja sa precis vad jag kände; att vi tränat bra med lojala spelare men att vi på slutet förlorat hela tiden, och att det måste till en förändring.
Nåt för Jacobsson och Öster att fundera på. Ett alternativ (eller enda?) när man kört fast. För ngn annan benämning kan man knappast använda när det gäller rådande situation. Men han/Öster väljer nog att stanna kvar som en Desperate Coach... och börja om i Superettan... IGEN!!!
För en gångs skull håller jag med i det du skriver.
Jag fattar inte själv hur öster tänker när man har kvar samma tränare hela säsongen och när lag som ligger höfre än oss redan kickat sina.
Jacobsson borde avgått efter gefle matchen direkt.
Öster kanske vill börja om i superettaN?.
Jacbosson har fått hur bra spelare som helst men ändå klarar han inte att plocka poäng?.
sista chansen ikväll mot örgryte och vi får se hur det går.. själv tror jag inte på 3 poäng örgryte är i bättre form än oss och ser riktigt vassa ut..
Har man ens kontaktat HASSE BACKE?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
kan säga dig att jag bryr mig 0 om skotten.
öster har lett skotten hur många gånger som helst förr och förlorat , idag var man mycket effektiv i avsluten..
Nu blickar vi mot helsingborg..
Countess är kung , vilka J*vla räddningar
Jag sa på annat ställe att jag är nöjd med att vi har två bra målvakter, det är a och o. Det är väl just det som varit ÖIF:s akilleshäl, bedrövligt dåliga målvakter fram till nu och det kan innebär att självförtroendet kommer till laget i och med den amerikanska målvakten som verkar kanon.
Countess var helt otrolig igår och mycket är hans förtjänst att vi vann och att hoppet lever.
Han spelar med självförtroende och skriker som fan , det är sånt vi behöver.
nu ska vi skrälla mot helsingborg också..
Nu drar Smp på som om Öster redan är klara... istället för att sikta på kvalstrecket så siktar dom ÖVER det!!!
Det har ju liksom hänt förut att laget åkt på en riktigt FET smäll direkt efter vinst.
Jag tycker det vore konstigt om var nöjd med att ta kvaplatsen.
Klart att om man har chansen ska man försöka nå över det.
Ungefär som att säga vi är nöjda med att ta oss till playoff vad som händer där skiter vi i vi har nått vårat mål.
Det var inte riktigt så jag menade... men så fort Öster vunnit EN match så framställs dom som oövervinnliga. I det läget som dom befinner sig bör dom ta en match i taget och vara glada för varenda sur poäng. Dom har bara vunnit TRE matcher. Att hoppa över kvalstrecket i optimismen är väl ganska dåraktigt. Först en match och förhoppningsvis vinst, sen nästa o nästa...
jag måste säga att jag blir riktigt glad med poäng i alla återstående matcher förutom häcken där jag kräver 3..
Gais borta kan ev. också bli 3.
Annars så håller jag med dig man ska inte dra för höga slutsatser efter 2-0 mot Öis.
Men med samma inställning tror jag vi kan skrapa ihop en hel del poäng på de återstående matcherna
Är det många här påforumet som ska se Öster - Helsingborg ?.
Det är drygt 5000 biljetter sålda redan och det finns ytterst få sittplatsbiljetter kvar..
Vi fick inte se en 3-poängare,men Öster gjorde en spelmässigt bra match ,men man måste sätta sina chanser.
Ett av matchens behållning var att man fick se Lakers A_lag som presenterades innan matchen.