NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Här diskuterar vi allt som gäller Vida Arena.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

widiot
Forumentusiast

Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!

Post by widiot »

Skulle nästan varit 2 ingångar till ståplats...

Sedan tycker jag det är konstigt att man ibland ser bra på ståplats medan vid sista perioden ser jag inte ens målet, då en person typ 4 rader ner hade ett "stort" huvud..Då stod jag ändå högst upp. Men det är väl så det är kanske.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det är två ingångar till VS! Nästa ingång ytterligare in i kurva Nordväst kommer du också upp på VS!

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det finns så vitt jag vet en ingång där det står ett H utanför. Men som du säger Putte så har jag fått för mig att det finns två ställen att ta sig in på. Jag gjorde därför ett försök att gå in ingången som kommer tidigare än H-ingången. Jag frågade publikvärden och blev hänvisad bort till flaskhalsen! Finns det två ingångar så måste man göra folk uppmärksamma på detta! Tex genom att ett H är uppmärkt på båda ingångarna.
Blueshirts United
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Något som MÅSTE fixas är så att minderåriga antingen inte kommer in i puben, eller att man tar legg i kassan. Legg i kassan tar tid vilket är mindre bra. Men det måste återgärdas om de vill ha alkoholtillståndet kvar. Bedrövligt nu när vem som helst kommer in och kan köpa. Ingen annan som har reflekterat detta?

Det finns 2 ingångar in till ståplats som Putte nämnde tidigare. Problemet är att folket måste INSE att man kan gå mer än 2 trappsteg uppåt. Som det ser ut nu så är det ju värdelöst trångt vid ingångarna. Detta måste återgärdas på något vis då det finns hur mycket som helst till plats lite längre upp.
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vakterna ska ju kolla leg innan folk släpps in så man slipper det i kassan sen men även de måste ju slå ett öga och vara lite vaksam.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Anders83 wrote:Vakterna ska ju kolla leg innan folk släpps in så man slipper det i kassan sen men även de måste ju slå ett öga och vara lite vaksam.
Okej. Men detta har verkligen inte funkat. Skulle bli lite pinsamt om det missköts och alkoholtillståndet dras in, vilket även medför att mycket dollars går i sjön för klubben.
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Det är den som serverar som har ansvaret att inte serveras till minderåriga.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Får man inte som minderårig följa med sina föräldrar in i puben. Det fick man i allafall göra med Vip-kortet tidigare.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ungdomarna var busiga som tusan nu sist då de hoppade över staketena in till logerna för att komma fortare ner i periodpauserna vilket fick några av värdarna att ställa sig i logen närmast VS för att stoppa dem som genade. så nu kommer de sätta upp högre plexiglas mot den logen hehehe
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Någon som vet om exteriören på Vida Arena ska kompletteras med namnet 'Vida Arena' på långsidan mot den vältrafikerade bilvägen? Lagans Bygg hade ju sin hälsningsfras till VLH där innan och när den togs ner så trodde jag (och flera med mig) att loggan skulle upp där också. Given exponering av 'Vida Arena' iom spotlightsen som lyser kvällstid. Men även dagtid då sola skiner!

:D
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Så vitt jag informerats så ska inga skyltar upp på långsidan. Är nog en kostnadsmässig avvägning det där gissar jag. Skyltarna på kortsidorna syns för inkommande trafik både öster och väster ifrån längs Storgatan. Kan tänka mig att det är så man resonerar. Däremot hade jag gärna sett vårt klubbmärke nånstans på fasaden.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Konstigt att klubbmärket inte finns med på arenan
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Oerhört märkligt till och med. Man äger allt, men jag tror knappt jag sett vårt klubbmärke nånstans om man exkluderar tröjor, jumbotron och ett klubbmärke på isen. Men jag hoppas man tar tag i dekorationsbiten av arenan snart. Entrén kunde varit entré till vilken hall som helst. Lakersbaren saknar ju all form av identitet och restaurangen är bara för jävla tråkigt inredd. Är det förbud mot lite växter och trevnadsbelysning här och var? Det finns inte minst oerhört dekorativa plastväxter.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Det enda jag vet är att Vida hade åsikter om att utsidan var deras, och att de inte ville ha annat än sitt namn där. VLH tyckte annat, men jag vet inte hur det gick i förhandlingarna sen.

Ett klubbmärke sitter uppsatt inne i arenan, i Gameday restaurangen. Jag tror nog det kommer mer pynt allt eftersom. Det är ju inte gratis allt det där, men icke desto mindre viktigt. Framför allt i och runt baren vid västra stå. Där borde det fyllas och målas med massor av hockeyinspirerad inredning!
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jag tycker det skulle vara snyggt och passande, utan att störa Vida Arena-skyltarna, om man satte vårt klubbmärke som en ljusskylt mellan stora entrédörrarna och balkongen.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan bara hålla med om att ett klubbmärke borde pryda utsidan på arenan och givetvis ska det finnas klubbmärken inne, så att ingen tvekan råder var man är.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Nä, för om man är i den andra arenan som byggs bredvid (när den är klar vill säga) då kanske man tror att man hamnat i Myresjö :D. Helt crazy alltså...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

På ståplats var allt som vanligt såg det ut som. Med andra ord omöjligt att få en plats. Om man nu inte är där i god tid,inför matchen eller efter att ha inhandlat något i pausen.
Blueshirts United
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Mitt tipps är att gå in via ingången till sektion j1. Går man in på ståplats därifrån och tar sig förbi det förbannat dumt placerade räcket så brukar det finnas massor med plats. De som stog där mot modo gjorde snällt plats åt en att krypa genom räcket med. Man ser bra därifrån också, så inga problem där. Enda nackdelen är att man hamnar långt ute i pereferin av ståplats och då inte blir en del av klacken =).
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Fanns gott om platser kvar i senaste matchen ...men det måste upp en gång vid sidorna så man fyller på uppifrån,som det nu är blir det totalt tillknäppt när man ska upp men ryter man till så flyttar sig folk någon decimeter så man kan smita igenom.Och precis som i gamla hallen så har folk helt plötsligt sittplats i pauserna ,inget emot att man sätter sig om man inte stör folk som ska ut eller upp.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Jag kan inte begripa varför det klagas på att det är fullt på ståplats. Har stått längst upp på ståplats nu samtliga matcher och där finns gott om plats. Sist så skulle det lätt få plats med minst 200 personer till om alla besvärade sig med att hjälpas åt och ta ett steg uppåt och inte tjurigt stå kvar när publikvärdarna försöker få folk att ta ett steg uppåt.

Jag tror att klackens placering gör att alla vill samlas runt den och då korkar det igen.
Men vi som står längst upp är tacksamma för vi har gott om svängrum och vill folk envisas med att stå mitt i så inte oss emot "där uppe".
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Det kommer att komma ändringar inom kort för att lösa detta
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Nu har jag bara äntrat ståplats en gång hittills denna säsongen, och det var nu senast i modomatchen. Jag vet inte riktigt vad som egentligen är problemet? Jag tog mig extremt enkelt både in och ut på läktaren, både innan match och i båda pauserna. Jag var dessutom ganska sen till arenan, och hade väl passerat biljettgrindarna vid typ tio i sju. Visst fick jag kryssa lite mellan folk på ståplats, men det var absolut inga som helst problem. Tog mig lätt upp till närheten av trumman och hade både svängrum och mycket bra sikt hela matchen. Jag använde mig av publikmunnen som ligger mellan stå och norra långsidan.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Brukar stå 2/3 upp ungefär och det har varit väldigt gott om plats i alla matcher, väldigt gott om plats. Högre upp är det ännu mer utrymme. Men skall alla stå på de första tio raderna blir det så klart trångt..där.

Man ser verkligen ruskigt bra från ståplats också, fantastiskt bra till och med :)
Last edited by Niles on 29 September 2011, 21:07, edited 1 time in total.
Bomben
Forumamatör

Post by Bomben »

Stod på nedre halvan senaste matchen och där var det inga som helst problem med plats....

Visst det var lite trångt att ta sig dit igen efter pausen men inga större problem och väl på plats var det gott om plats
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lalin wrote:Det finns så vitt jag vet en ingång där det står ett H utanför. Men som du säger Putte så har jag fått för mig att det finns två ställen att ta sig in på. Jag gjorde därför ett försök att gå in ingången som kommer tidigare än H-ingången. Jag frågade publikvärden och blev hänvisad bort till flaskhalsen! Finns det två ingångar så måste man göra folk uppmärksamma på detta! Tex genom att ett H är uppmärkt på båda ingångarna.
I matchen mot Modo hade nån raketforskare kommit på att man skulle neka folk att gå upp på ståplats vid ingången J1. Jag frågade varför och fick svaret att det blev för mycket spring. Från första periodpaus var spärren plötsligt borta..som tur var. Om det är lite trångt tar vi bort en ingång..knappast Einstein som kom på den geniala idén. :ajaj:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

nu är det ju så här att folk ställer sig på mitten raderna av hela VS så det blir en mur ingen kan komma igenom så de kan gå upp till de övre platserna och från min plats där ja står så ser ja klart å tydligt att klackledarna tillsammans med entrevärdarna skriker åt folk att flytta några steg uppåt så folk kommer in men det händer inte ett skit utan folk struntar fullständigt i om andra vill in el inte, hur svårt kan det vara att flytta upp sina rövar några steg? så ja tycker nog att detta borde kunna funka nu när vi har en så stor och fin läktare så folk kan fylla på uppifrån och ner.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Problemet som jag sett det är att folk ställer sig i gången upp på ståplats och blockerar därmed "uppfarten"
Här måste det vara publikvärdar som säger till dessa personer att man inte få stå i gångarna uppåt.

Borde ju inte behövas, men har man inte tillräckligt förstånd själv, så måste det bli så.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Har aldrig varit något problem att komma upp, det handlar nog mer att de som säger att dom inte kommer upp är rädda för kroppskontakt, bara att tränga sig igenom massan.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Intressant diskussion det här. Hälften av inläggen här beskriver att det inte går att ta sig in och ut på läktaren, och hälften vittnar om att det är inga problem...?!

Är vi i samma arena?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Om vi alla går ut genom Virdavallens G utgång så går det nog lättare...
Snart nära dig...en ny hall
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Powerplay, om den nu inte har varit ett problem. Varför kommer då självaste Öman bort till H-ingången och erbjuder sittplatser? Varför ropar speakern ständigt om att klacken ska ge plats? Jag begriper det inte. Men jag ska ta till mig rådet om vassare armbågar nästa gång det kör ihop sig i gången och i trappan. Om det nu någonsin har varit ett problem? :wink:
Blueshirts United
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

serra wrote:Om vi alla går ut genom Virdavallens G utgång så går det nog lättare...
Serra, för helvete, du bor inte i Alvesta längre. :roflol:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

serra wrote:Om vi alla går ut genom Virdavallens G utgång så går det nog lättare...
Finns ingen G utgång på Virdavallen! Finns bara A och B!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jammen de e ju de ja undrar, Lalin. Jag menar självklart inte att folk hittar på att de har svårt att komma fram. Jag bara konstaterar att jag tog mig in och ut utan några problem alls under hela förra matchen. Jag blev förvånad över det eftersom jag läst här om problemen efter de andra matcherna, och när jag då inte upplever ens ett litet problem när jag själv ska till och från VS så undrar jag såklart hur det kommer sig att andra har problem.
Post Reply