Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Dom som ska vara topparna i laget är snudd på sämst på isen, detta kan aldrig sluta väl.
Det brukar vara lite så. Vem minns inte Kiiskinen under hans första pre-season för oss. Folk ville lämna tillbaka sina säsongskort.
Jag säger inte att det kommer bli lika lyckat nu. Men de etablerade spelarna har ofta svårt att tagga till ordentligt innan allvaret börjar. Och somliga veteraner börjar inte maxa förrän slutspelet.
Skönt att säsongen börjar snart. Hockey ska spelas med max intensitet.

Jag säger inte att det kommer bli lika lyckat nu. Men de etablerade spelarna har ofta svårt att tagga till ordentligt innan allvaret börjar. Och somliga veteraner börjar inte maxa förrän slutspelet.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Jag vet att Evertsson har gjort enormt mycket för oss i många år, men det har inte varit många bra beslut de senaste säsongerna. Han bör och ska ifrågasättas. Jag tycker det är dags att kliva åt sidan. Han har ju bara rullat tummarna sen 7 juni då Gardiner blev klar. Han har haft 3 månader på sig att skicka Koivula och Robert men det har inte hänt ett skit. Skicka dom och sätt in juniorer på deras platser, det skulle inte bli sämre.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
91 kommer väl knappast att vara platsa om alla är friska.steve_saviano_theking wrote:Jag vet att Evertsson har gjort enormt mycket för oss i många år, men det har inte varit många bra beslut de senaste säsongerna. Han bör och ska ifrågasättas. Jag tycker det är dags att kliva åt sidan. Han har ju bara rullat tummarna sen 7 juni då Gardiner blev klar. Han har haft 3 månader på sig att skicka Koivula och Robert men det har inte hänt ett skit. Skicka dom och sätt in juniorer på deras platser, det skulle inte bli sämre.
12 upptar en plats i vårt PP. Det är inte bra.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
40, 12 och 91 var inte lysande förra säsongen heller. Så det är långt ifrån bara försäsongen som gör att folk ifrågasätter vissa spelare. 12 och 40 skulle leda laget, och har lön för det. 91 är väl rätt billig men han räcker ju inte alls till.Varanen wrote:Det brukar vara lite så. Vem minns inte Kiiskinen under hans första pre-season för oss. Folk ville lämna tillbaka sina säsongskort.![]()
Men men, upp till bevis på lördag och visa upp ett bländande PP och ett uppoffrande spel. Led laget 12 och 40. Ni är förstakedjan.
Jag skulle säga att det är våran ekonomi som sätter stopp nu för tiden.steve_saviano_theking wrote:Jag vet att Evertsson har gjort enormt mycket för oss i många år, men det har inte varit många bra beslut de senaste säsongerna. Han bör och ska ifrågasättas. Jag tycker det är dags att kliva åt sidan. Han har ju bara rullat tummarna sen 7 juni då Gardiner blev klar. Han har haft 3 månader på sig att skicka Koivula och Robert men det har inte hänt ett skit. Skicka dom och sätt in juniorer på deras platser, det skulle inte bli sämre.
Evertsson kan inte fynda i AHL längre.
Dom tiderna är över
-
- c/o LL´s Forum
Brogan Rafferty. Välkommen till VLH
Chiefen jobbar i det dolda

Chiefen jobbar i det dolda

Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0
Är detta ett tecken på att Granberg är på väg bort?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Everts VLH (18/19) 2.0
PutteA wrote:Är detta ett tecken på att Granberg är på väg bort?
backsidan varit trubbig offensivt på försäsongen. Oroligt kring 6 och 8 fortsätter att göra grodor.
53 håller inte än.
-
- c/o LL´s Forum
Kan Elvenes få ett saftigt bud på #25
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... n-rafferty
https://griffinshockey.com/news/michelle-rafferty-q-a

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... n-rafferty
https://griffinshockey.com/news/michelle-rafferty-q-a
Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0
Rafferty kommer spela i nummer elva och han ansluter under nästa vecka. Frågan är om han är redo för spel på lördag?
Så är det med det, som det

Han har aldrig åkt på en stor rinkPutteA wrote:Rafferty kommer spela i nummer elva och han ansluter under nästa vecka. Frågan är om han är redo för spel på lördag?

Ja, vi måste låta honom komma in i det. Inte nog med att det är stor rink. Egen träning är aldrig samma som att träna som ett lag. Även om det handlar om flås. Kanske har han deltagit i camper?
-
- Forumdemon
Evertsson har lite mer att göra, ett par vassa forwards måste in.
Stående order sista 2 årenDysterqvist wrote:Evertsson har lite mer att göra, ett par vassa forwards måste in.
...Men verkar välja en back.. 

Brogan RAFFERTY - "Exceptionellt passningssäker" enligt 'Maestro'. Jag det kan ju inte bli sämre i vart fall. Ett par blygsamma matcher i Vancouver. Undrar om han fick referenser av EP40?
En kvalitetssäkrad sniper till på det hade smakat mumma. Eller har STRANDBERG ett par hemliga nivåer som låses upp i höst?
En kvalitetssäkrad sniper till på det hade smakat mumma. Eller har STRANDBERG ett par hemliga nivåer som låses upp i höst?
Nu vet jag inte hur det resonemanget är angående Granberg. Men det är ju ingen fin melodi om han redan nu är klar för Skaik. Det skär sig rejält! Därför värvas NHL meriterade (!!!) backen Rafferty.
Men det är ju inte defensiven som suger mikro-råbär-vinfallos UTAN offensiven. VLH har ju NADA spets, ser de ansvariga inte det??
Men det är ju inte defensiven som suger mikro-råbär-vinfallos UTAN offensiven. VLH har ju NADA spets, ser de ansvariga inte det??
Kan vi få en backsida som kan spela upp pucken snabbt och effektivt så tror jag offensiven kommer ta ett steg också. Svårt att skapa offensivt när man får komma bakåtvända och i gångart i mittzon för backarna inte lyckas passa bra första pass.Kloker wrote:Nu vet jag inte hur det resonemanget är angående Granberg. Men det är ju ingen fin melodi om han redan nu är klar för Skaik. Det skär sig rejält! Därför värvas NHL meriterade (!!!) backen Rafferty.
Det är väl knappast backarnas fel att vår halta mellanmjölks offensiv knappt skapar någonting? Dom är för dåliga helt enkelt. Det kan man inte skylla på backarna.
Nej inte enbart så klart.Kloker wrote:Det är väl knappast backarnas fel att vår halta mellanmjölks offensiv knappt skapar någonting? Dom är för dåliga helt enkelt. Det kan man inte skylla på backarna.