Visst går det. Det går ju vinna 1.25 miljarder på Powerball också.. Men oddsen..
Det känns som att 'Maestro' drog vinstlotter i AHL-tombolan betydligt oftare förr om åren. Vet inte om spelarna där är mindre benägna att välja SHL idag eller om andra svenska och europeiska sportchefer "hunnit ikapp" med analysverktyg och fingerspitzgefülhl, så konkurrensen blir större?
Normalt skulle sillyn glöda nu. Så här i kölvattnet på att VM avslutats. Men nu när vi sjunkit i hierarkin får vi vänta in topplagen val - och buda mot Timrå och i vissa fall topplagen i HA..
Truppen känna bra tråkig. Inte kass. Inte kvalsvag. Men tråkig. Ingen "namn". Ingen fixstjärna. Ingen stortalang som ÖSTLUND häromåret. Ingen karatehockey..
Det mest intressanta (och det är förstås intressant) är båset - Vad hittar Björn och 'Jocke' på i den här organisationen - som ändå (ännu) är bra mer stabil än vart de båda huserat de senaste åren?
Det är nog där vi får hoppas på mirakel som tar oss till toppen. Ett lagbygge större än dess egentliga talangbank. Det har hänt förr..
Det är så jävla kul att läsa om de svenska NHL killarna som var i tre kronors VM lag om att var dom tar vägen om/när dom kommer hem till Sverige. Eller egentligen så kan du ta alla Svenska NHL spelare. Växjö har bara Calle Rosen som hemvändare. Och så kommer det vara de nästkommande 20-30 åren. Man har haft ett mega driv när det kommer till Växjö Lakers ända sedan jag började följa dom 1999. Men det har börjat vackla något enormt eftersom att man har insett vad man gör med sina egna talanger. Är så enormt jävla trött på att se Växjö gå miste om talang efter talang efter talang. Att det inte spelar någon roll vad dom gör eller visar för i Växjö får du ingen plats ändå. Man har hört sååååååå många gånger folk säga att Växjö köper sig till toppen och SM-gulden i SHL. Och jag börjar mer och mer hålla med dom. För det är ju sant. Det är ju knappast några talanger som har spelat i Växjös U16 till J20 som har gjort så att klubben tagit 4 SM guld. Och tyvärr så kommer det se ut såhär i denna klubben tills det är försent. Tills klubben har trillat ner i HA eller att man ser att fler och fler unga talanger väljer andra lag förre Växjö eller helt enkelt slutar med hockeyn för att dom inte får en plats i Växjö. Och jag förstår varför dom gör det. Visst all ära till Evertsson och hans lagbyggen genom åren. Men nu får det snart vara slut på detta jävla icke satsande på egna talanger. Annars är det nog dags att byta ut våra sportchefer. I detta fallet Henrik Evertsson och Calle Steen.
Knaset för Höneröve-målvaktstränare Evertsson är att han nu inte har spelare i laget som kan scouta åt honom som det har varit tidigare. Styrelse - finns det någon? Sparka ut storhetsvansinnefjanten! Vilket jävla sänkt attraktionsvärde VLH har fått! Tråkigt!
Klas Dahlbeck påväg hem till Sverige. Ännu en i raden av spelare som Växjö pissade på och som istället gick till Linköping. Alltså ärligt talat Växjö är ju rena parodi klubben när det kommer till unga egna talanger. Jag klassar Växjö som den absolut sämsta klubben i hela hockey Sverige när det kommer till att satsa på egna talanger.