Mattias Modig

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

puff
Forumdemon

Re: Mattias Modig

Post by puff »

Bra räddningsprocent i kväll. Över 96%
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Grattis Modig, Fimpen, Gurra, och Janne K. :clap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Han blev dessutom utsedd till matchens lirare i Khk
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bra jobbat Modig !
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Jag skulle kunna tänka mej att ha Mattias som vår första målvakt nästa säsong..
Han är en riktigt bra målvakt och jag tror stenhårt på honom...
Han har varit borta från spel ett bra tag men är nu återställd och påväg tillbaka och han blir ju bara bättre och bättre..
Det gäller bara för Evertsson att hitta ett par riktigt bra backar som kan göra sitt jobb framför målet!!!
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Det hade varit riktigt kul att åkt ner med hockeybussen till Tingsryd när dom möter Karlskrona..
Tänk er 100 lakejer som endast sjunger för Modig under hela matchen!!!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Inte bara Modig utan Gurra med
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

friberg wrote:Inte bara Modig utan Gurra med
Och Fimpen och Janne K. :ok:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
sid
Forumproffs

Mattias Modig

Post by sid »

Nya åsikter efter följande rubrik "Modig rena väggen när KHK tog sats mot allsvenskan
"???????????

http://www.bltsydostran.se/sporten/modi ... 713379).gm
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Först när Modig kan hålla en hög lägstanivå under en längre tid så kan vi bedöma hans status. Än så länge är det för mycket upp och ner.
Leyker
Forumentusiast

Post by Leyker »

Det är fantastiskt att ha en positiv positiv inställning, men ibland finns det en verklighet och realitet.
Modig ligger just nu på en 6:e plats bland målvakterna i kvalet till allsvenskan med 89,80 i räddningsprocent!!!
Detta efter 8 spelade matcher mot ett allsvenskt bottenlag och fyra div 1 lag!

Modig håller helt enkelt inte elitseriekvalité just nu och frågan är om han hinner komma upp i den nivån inför nästa säsong!? Jag beundrar hans inställning och att han gör allt för att komma tillbaka, MEN han är en enorm riskfaktor med sin ojämnhet vilket kan skapa katastrofala konsekvenser för laget.
Malul
c/o LL´s Forum

Mattias Modig

Post by Malul »

Han kommer tillbaka efter skada o börjar från scratch,han har ju det i sig vilket förhoppningsvis kommer synas nästa år.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
blixth
Forumamatör

Post by blixth »

Kul att höra att han gjorde en riktigt bra match senast iallafall! Kämpa på KHK, ner med bönderna i skiten ( där de hör hemma ).
stanic
Forumamatör

Post by stanic »

Nu är måttet rågat med denna sopa, dumpa iväg fortare än blixten och skaffa en matchvinnare :twisted:
Ahbez
Forumentusiast

Post by Ahbez »

Bort med Modig och värva Hudacek eller Starkbaum
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Detta duger inte på elitserienivå, känns som han spelar för att det annars är synd om honom. Han vinner inga matcher pt sitt lag, måste in något nytt.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Säg vad du gör och gör vad du säger !
TwoTwo
Forumamatör

Post by TwoTwo »

Nu har vi chansen att göra oss av med Modig, värva en bra backup till Munroe och skicka Modig till AS/Div1.
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

utep
Forumentusiast

Re: Sv: Mattias Modig

Post by utep »

Synd om killen men värvningen av honom framstår mer och mer märklig. Utöver knät så är det alltså känt att han har axelproblem en gång om året.
2015
singapore
Forumentusiast

Post by singapore »

Mattias Modog min vän, du håller inte för spel i SHL eller Allsvenskan. Hur länge ska Evertsson låtsas som att det regnar?
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Swiss
Forumamatör

Post by Swiss »

plocka bort faanskaoet nu å helst för 2 månader sen el inte värvat skiten alls
w0bben
Forumamatör

Post by w0bben »

Ut med huvudet före (Inget illa menat mot Modig, men du håller inte). Värva nytt!
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Henrik Evertsson är ju målvaktstränare?

Jävla bra värvning...

:asshole:
Kenny jönsson
Forumamatör

Post by Kenny jönsson »

Tyvärr så är mm den sämsta målvakten i shl och troligtvis i Allsvenskan också nu måste Evert ta tag i problemet kan inte ha en sån dålig andra målvakt är fan horribelt agera nu!
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Det är väl inte Modig vi ska hänga?Han gör nog så gott han kan!
Är det ngn vi ska kritisera så är det väl evertsson.....håller inte Modig för SHL så är det väl evertsson som ska se till att vi har ngn som gör det!
Sen finns det andra faaaaanskap som inte hör hemma här heller.....
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Åryd Lakej wrote:Det är väl inte Modig vi ska hänga?Han gör nog så gott han kan!
Är det ngn vi ska kritisera så är det väl evertsson.....håller inte Modig för SHL så är det väl evertsson som ska se till att vi har ngn som gör det!
Sen finns det andra faaaaanskap som inte hör hemma här heller.....
Ja, modig gör nog så gott han kan. Han ska inte hängas eller hånas. Däremot är det ju skandal att han har fått/har kontrakt med lakers.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja där håller jag med dig :D
Hoppas bara dom inser det själva!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Modig har ju talangen någonstans i botten, men med facit i hand så var SHL en på tok för hög nivå för honom efter hans skada. Förstår inte riktigt heller hur dom tänkte när dom värvade honom såhär i efterhand. En målvakt som har varit så skadad som han behöver få matchning. Att sitta som garanterad andra keeper är nog sämsta möjliga...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

SHL är fel scen som sagts för Modig att hitta tillbaka till någonting han en gång hade. Han behöver starta om i ett medelmåttigt div 1 lag, där det finns nada press på honom och där han kan hitta en väg framåt. Just nu sjunker hans aktier och hans självförtroende mer för varje gång han vaktar kassen. Han är mer ihålig än en Schweizerost.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Socker
Forumamatör

Post by Socker »

Tycker målvaktsidan varit illa skött under många år i VLH. Ett evigt hattande med målvaktsparen, ingen kontinuitet och dåligt scoutade.

Förutsatt att pengar finns så får man önska att Henrik E kan vara prestigelös och agera omg.
Sen tycker jag inte det är så enket att det är Modig som skall ersättas rakt av utan det är en klar 1:a Målis som skall införskaffas. Någon med rätt ålder och nivå som kan vara kvar i VLH i 4-5 år som en klar 1:a Målis.

Utan att veta deras kontrakt situationer så tycker jag lämliga objekt kan vara av denna kalibern, Julius Hudacek och Cristopher Nilstorp.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Det var en jättemiss att man lät ahlsenfelt gå, med facit i hand. Där hade vi kunnat ha kontinuitet många år framöver. Förhoppningen var nog att modig skulle stå för denna, men han har ju visat sig inte hålla för shl.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jck
Forumamatör

Post by Jck »

Det är ju väldigt enkelt att säga nu men faktum är att Alsenfelt ville ha en förstaspade och därför lämnade Lakers när detta inte erbjöds. Alsenfelt hade därefter en otroligt tung säsong i Modo och då var det inte särskilt många som uttryckte missnöje över att han fick lämna.

Faktum är att han inte var redo för en förstaspade i SHL ännu och Växjö var fortfarande i ett pressat läge gällande att bara hålla sig kvar i SHL och vågade inte ta några risker. Växjös långsiktiga plan var givetvis att ha kvar Alsenfelt i 1-2 år till och på sikt göra honom till förstamålvakt men detta kunde han inte nöja sig med.

Så jag får nog säga att där fanns det inte så mycket man kunde ha gjort annorlunda. Det man däremot kunde ha gjort annorlunda var att värva en bättre spelare än Mattias Modig som ersättare och det misstaget hoppas jag vi rättar till rätt snart så att vi kan försöka få kontinuitet från och med nu.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Socker wrote:Tycker målvaktsidan varit illa skött under många år i VLH.
12/13: Norrena (6 SM-guld och 1 Gagarin-cup) och Modig. Den sistnämnda har inte nått förväntad nivå och mumintrollet var ingen mångårig lösning, men...

11/12: Gerber (Stanley Cup-mästare och SM-guld) och Alsenfelt. Rutin är särskilt bra för nykomlingar. Trots att Gerber givetvis inte var en flerårig lösning kan man inte kalla det för illa skött. I övrigt säger JCK det mesta i inlägget ovan.

10/11: Alsenfelt och Bengtsberg. Bengtsberg hade en mellansäsong. Trots det avancerade vi till dåvarande ES. Inte så illa skött.

09/10: Fasth och...Alsenfelt till sist. Mer kaos den här säsongen, men det bidde bra till slut. Chiefen var naiv den här säsongen. Det måste medges.

08/09: Fasth och Bengtsberg/Brage. Fasth skadad. Allt kan göras bättre, men illa skött...?

Det var de 5 senaste åren. Allt är enkelt att kritisera i backspegeln (vilket är helt ok att göra) och jag hade säkert gjort andra val än chiefen. Men även val som visat sig vara fel (som att jag var mycket skeptisk mot Fasth då det begav sig). Det är få som kan erkänna att de har fel. Modig hade kanske kunnat vara en ny Fasth. Nu har det inte blivit så. Den här gången hade jag rätt (tyvärr). Och så kommer det att vara. Rätt och fel om vartannat. När vi gissar vilka nyförvärv/förlängningar/namedrops är bra eller dåliga så måste vi komma ihåg att det bara är gissningar. Mer eller mindre kvalificerade. Och hade det inte varit för att hockey/krona är den viktigaste formeln hade vi alla kunnat skapa lag som garanterat vunnit vilket mästerksap som helst. Att resurserna inte är oändliga gör sporten intressantare och mer oförutsägbar. Föreligger risk för chansningar? Ja, det gör det. Kan det bli knas? Ja, det är möjligt. Kan man eliminera alla osäkerhetsfaktorer genom grundlig scouting? Nej, det kan man inte.
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Så länge Evertsson är kvar som sportchef tror jag Herr Modig kommer att vara kvar, tror att han vägrar byta linje här. Även om förlusterna blir fler och fler. Evertsson gör ett jättejobb, men när det kommer till Herr Modig tror jag att han är principfast.
Sedan har jag absolut inget emot Modig, men jag håller med förgående talare om att den här nivån är för hög, vilket har bevisats tidigare.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Så verkar det vara men chiefen kan hamna i en situation då hans headcoach vägrar spela keepern. Helt enkelt för att förtroendet inte längre finns. Vore en prekär situation.
Post Reply