Martin Gerber
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Martin Gerber
Tror mycket sker som vi inte vet nåt om, men man skall nog störa truppen så lite som möjligt nu. Om en och en halv vecka vet vi hur livet ser ut efter grundserien, då kan vi förhoppningsvis börja pillra med både kommande trupp och planera utbyggnad så smått. Jag ber en bön i morgon som vanligt, amen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
SR Kronoberg på twitter:
"Enligt trovärdiga källor så ville inte Martin Gerber till Växjö Lakers. Nu bär det säkert hem till Schweitz.. Thomas Hermansson"
"Enligt trovärdiga källor så ville inte Martin Gerber till Växjö Lakers. Nu bär det säkert hem till Schweitz.. Thomas Hermansson"
Martin Gerber
Jag vet att han vill spela . Vi får se vem som hade rätt 

Martin Gerber
Oavsett vad som sägs, kommer det från P4 Kronoberg så är det som luft för mig.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Vore trist om det stämmer. Men om så är fallet är det bara att tacka för en enastående säsong. Stanley Cup-vinnaren bidrog med välbehövlig rutin och hjälpte laget till extremt viktiga poäng med sin skicklighet på straffar. Ryktet säger att det stod mellan honom och Mif:s Hannu Toivonen inför säsongen. Evertsson vinner även när han förlorar!
Kan också ha varit det sedvanliga taktiska fulspelet, men sanningen är att alternativen började bli oroväckande få.
MrMadhawks blogginlägg i ämnet och en kommentar av skribenten själv till samma inlägg:
- "Jag vet hur det ligger till. Jag vet att Malmö betalade mer än vad Växjö ville för Toivonen."
Jag trodde inte Gerber skulle vara så här bra. "Köpte" värvningen då det begav sig, men bara för att det nästan enbart var han kvar på den sk marknaden som höll given ES-klass. Om jag minns rätt så var det inte främst Toivonen jag ville ha, utan SSK:s Hudaceck. Jag tyckte Gerber kändes som en trött, dyr, och "enkel" lösning. Underbart att ha fel ibland! Lite hockey få kronor - mycket hockey många kronor. Helt i enlighet med världens viktigaste formel.

MrMadhawks blogginlägg i ämnet och en kommentar av skribenten själv till samma inlägg:
- "Jag vet hur det ligger till. Jag vet att Malmö betalade mer än vad Växjö ville för Toivonen."
Jag trodde inte Gerber skulle vara så här bra. "Köpte" värvningen då det begav sig, men bara för att det nästan enbart var han kvar på den sk marknaden som höll given ES-klass. Om jag minns rätt så var det inte främst Toivonen jag ville ha, utan SSK:s Hudaceck. Jag tyckte Gerber kändes som en trött, dyr, och "enkel" lösning. Underbart att ha fel ibland! Lite hockey få kronor - mycket hockey många kronor. Helt i enlighet med världens viktigaste formel.

Jag kan garantera att Martin Gerber INTE kommer att vakta kassen för Växjö Lakers i framtiden.
-
- c/o LL´s Forum
Wow, snacka om att vi har fått stjärnjournalister på forumet! Många som har bra insyn i vad både Gerber och Evert har kommit överens om!
Jag kan bara hoppas på att Evert gör allt som står i hans makt, samtidigt har jag stort överseende med att Martin Gerber vill hem till Schweiz med sin nyfödde
Jag kan bara hoppas på att Evert gör allt som står i hans makt, samtidigt har jag stort överseende med att Martin Gerber vill hem till Schweiz med sin nyfödde
-
- Forumdemon
Martin Gerber
Amen.PutteA wrote:Oavsett vad som sägs, kommer det från P4 Kronoberg så är det som luft för mig.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Martin Gerber
Vad består garantin av?Leyker wrote:Jag kan garantera att Martin Gerber INTE kommer att vakta kassen för Växjö Lakers i framtiden.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Jag fattar ingenting utav de raderna.Fredrik R wrote:SR Kronoberg på twitter:
"Martin ville inte till Växjö Lakers"
Är det verkligen en journalist, kan ju inte ens stava. Ville inte Gerber till Växjö INFÖR säsongen? Det är så jag tolkar det i alla fa..
Ingen vet väl däremot hur han har trivts i Växjö Lakers UNDER säsongen? Kanske han har det skitbra här i Växjö och kan tänka sig ett år till? Men han vill nog avrunda sin karriär i Schweiz och han börjar ju som sagt verkligen komma upp till åren nu.
Hahaha, kommer nånting från pajaskanalen radio kronoberg kan man helt enkelt bara ignorera det. Vi snackar noll trovärdighet och en helt meningslös instutition i ett upplyst samhälle.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Martin Gerber
Det var ju även dom som i höstas släppte den fantastiska nyheten om att Hasek var på gång till VLH. Nä, radio Kronoberg är bara ett stort skämt....

Min källa är vän med Gerbers agent och Gerber har uttryckt att han inte vill stanna kvar i Växjö.Leyker skrev:
Jag kan garantera att Martin Gerber INTE kommer att vakta kassen för Växjö Lakers i framtiden.
Charlamov skrev:
Vad består garantin av?
Har en stark känsla av att VLH kommer visa intresse för Andreas Andersson om vi får vakans på mvsidan.
Nu är det silly season, så ta namedroppandet med en stor skopa salt. Den här tiden av året är ju underbar på det viset.
Nu är det silly season, så ta namedroppandet med en stor skopa salt. Den här tiden av året är ju underbar på det viset.
Hoppas jag verkligen INTE.widiot wrote:Har en stark känsla av att VLH kommer visa intresse för Andreas Andersson om vi får vakans på mvsidan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
widiot wrote:Har en stark känsla av att VLH kommer visa intresse för Andreas Andersson om vi får vakans på mvsidan.
Troja/Hv Andreas Andersson ??
JA då ska jag fan börja hålla på taif om dom värvar han
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Kan jag aldrig tro att han finns med i Evertsson tankar, helt obegripligt i såfall.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Han har ju dock gjort en bra säsong, som andra keeper finns de ju sämre alternativ! Dock ska han inte ha nån första spade!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Visst finns det sämre men det finns betydligt BÄTTRE också.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Som vilka då? Vilka namn vill du se som ersättare för Ahlsenfelt och Gerber? Snälla, skriv namnen och MOTIVERA DITT tycke. För en jävla gångs skull...alfax wrote:Visst finns det sämre men det finns betydligt BÄTTRE också.

Jag tycker bara att med säsongen i ryggen som han gjort för Hv71 så tycker jag han absolut kvalificerar sig som backup, 93,31% räddningar på 23 matcher tycker jag är bra jobbat!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Leyker wrote:Min källa är vän med Gerbers agent och Gerber har uttryckt att han inte vill stanna kvar i Växjö.Leyker skrev:
Charlamov skrev:
Vad består garantin av?
Det tror jag inte på. Enligt vad jag hört av en källa så trivs Gerbers familj nåt utomordentligt bra i Växjö och vill stanna och att han kommer förmodligen stanna om han får möjligheten ytterligare en säsong. Oj vad annorlunda man kan höra.
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Martin Gerber
Ja, och att sitta utanför, utan nån tillgång till dessa källor är oerhört intressant. Nästan så vi skulle kunna börja sätta odds och spela på vem som är trovärdigast eller har trovärdigast källa 

Kan ju utveckla varför A. Andersson hade varit ett klokt val.
Vi har nämligen en för närvarande andrekeeper i Oscar Alsenfelt som har fyra klubbar efter sig i Elitserien redan, enligt Expressen. Han vill ha mer speltid nästa säsong.
Och eftersom det är så många som tror benhårt på Oscar här inne och säger att han ska ta över förstaspaden i år, så är Andreas Andersson en ganska smart lösning. Andersson är en BRA målvakt. Han och Alsenfelt skulle få en väldigt bra konkurrens, samtidigt som det finns rutin. Om vi nu ska låta Oscar få spela mer (vilket många menar) så går det inte att värva en "superstjärna" till målvakt. Det blir ett något konstigt resonemang.
Är dock lite oroad för att Alsenfelt kommer lämna, det känns som han vill få en större mvroll. För jag tror Lakers vill hitta en riktigt etablerad och bra målvakt. Då kommer Oscar få 15-18 matcher "endast". Jag tycker inte Oscar är en förstekeeper ärligt talat.
Vi har nämligen en för närvarande andrekeeper i Oscar Alsenfelt som har fyra klubbar efter sig i Elitserien redan, enligt Expressen. Han vill ha mer speltid nästa säsong.
Och eftersom det är så många som tror benhårt på Oscar här inne och säger att han ska ta över förstaspaden i år, så är Andreas Andersson en ganska smart lösning. Andersson är en BRA målvakt. Han och Alsenfelt skulle få en väldigt bra konkurrens, samtidigt som det finns rutin. Om vi nu ska låta Oscar få spela mer (vilket många menar) så går det inte att värva en "superstjärna" till målvakt. Det blir ett något konstigt resonemang.
Är dock lite oroad för att Alsenfelt kommer lämna, det känns som han vill få en större mvroll. För jag tror Lakers vill hitta en riktigt etablerad och bra målvakt. Då kommer Oscar få 15-18 matcher "endast". Jag tycker inte Oscar är en förstekeeper ärligt talat.
Det där med att gå ut med källor och vad de har sagt är känsligt. Särskilt om det handlar om saker som källan vill ska stanna mellan fyra öron. Undrar tex vad Gerber tycker och hans agent om att det här har kommit ut? Eller vad tycker egentligen agentens vän tro?
Sen så får man väl helt enkelt försöka att värdera trovärdigheten när folk kommer med "utspel".

Sen så får man väl helt enkelt försöka att värdera trovärdigheten när folk kommer med "utspel".

Last edited by Lalin on 10 March 2012, 17:34, edited 2 times in total.
Blueshirts United
det är bättre å vänta på när Evert går ut med saker å ting istället då vet man garanterat.
Martin Gerber
Ja, med stor säkerhet kommer en i alla fall säga -"Vad var det jag sa"! 

hehe ja så blir det alltid å så sträcker vederbörande på ryggen precis som han vetat om det hela tiden vilket vederbörande inte har utan han/hon bara gissat.
Martin Gerber
Han lär ju inte bli första målis i Modo
nej det kanske han inte blir men kanske blir en liten nytändning för honom
Snart nära dig...en ny hall