Division 1 [redigerad rubrik]
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nej fyfan, inga mer derbyn denna säsongen med tröttsamt kackel 2 månader innan och 3 månader efter. Malmö om jag får önska motståndare, nu blir det nog inget PO men om och i fall att.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Man kan inte annat än att skratta åt Örebros ordförande. Han har en blogg som han skriver om div 1 på hockeysverige.se
Idag så bloggar han om varför han tycker illa om tre föreningar.
Jag tar mig friheten att saxa lite ur hans blogg.
Citat:
Jag skriver inte skit om alla lag. Jag hatar inga lag. Tycker illa om väldigt få.
Jag tycker egentligen bara illa om tre föreningar, och det är Mariestad, Asplöven och Tingsryd.
Tingsryd har skum bymentalitet och tror att de är guds gåva till
hockeyn, och det i alla led. En del supportrar är fanatiska skogssmurfar som man inte kan låta bli att skratta åt, och delar av publiken har betett sig sjukt illa, inte bara mot Örebro. Har inga problem med laget och spelarna, men det runt omkring har jag svårt för.
Källa: Fahlanders blogg Hockeysverige.se
Vill man läsa hela delen i delen så klicka på bifogad länk.
http://hockeysverige.se/blogg_show_inte ... id=5591193
Edit: för stavfel
Idag så bloggar han om varför han tycker illa om tre föreningar.
Jag tar mig friheten att saxa lite ur hans blogg.
Citat:
Jag skriver inte skit om alla lag. Jag hatar inga lag. Tycker illa om väldigt få.
Jag tycker egentligen bara illa om tre föreningar, och det är Mariestad, Asplöven och Tingsryd.
Tingsryd har skum bymentalitet och tror att de är guds gåva till
hockeyn, och det i alla led. En del supportrar är fanatiska skogssmurfar som man inte kan låta bli att skratta åt, och delar av publiken har betett sig sjukt illa, inte bara mot Örebro. Har inga problem med laget och spelarna, men det runt omkring har jag svårt för.
Källa: Fahlanders blogg Hockeysverige.se
Vill man läsa hela delen i delen så klicka på bifogad länk.
http://hockeysverige.se/blogg_show_inte ... id=5591193
Edit: för stavfel
Last edited by Zebbe on 12 February 2009, 17:24, edited 2 times in total.
Tycker han kunde petat in (Gulle-)Grislaget på listan istället, som fortsätter charma hockeysverige...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=280118
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=280118
för mig finns inga lag som man kan tycka illa om!
tingsryd sköter sig bra som Lakers farmarklubb!
troja består av tomtar,och sådana är alltid roliga se!
rögle,ett följe med halvnakna gubbar som kommunicerar genom att kasta sig mot plexiglas måste man bara bli fascinerad av.
MIF,äntligen!Det tog 100 år men nu har dom insett att man kan spela med egna killar!
KHK,våra allierade i alla väder,me like!
Skövde,en minibuss från Skövde inför en av våra möten visade att vi alla är lika,även Sveriges roligaste supportrar!
Leksand,fan jag tycker illa om ett lag!Jaja,inga regler som inte har något undantag!
tingsryd sköter sig bra som Lakers farmarklubb!
troja består av tomtar,och sådana är alltid roliga se!
rögle,ett följe med halvnakna gubbar som kommunicerar genom att kasta sig mot plexiglas måste man bara bli fascinerad av.
MIF,äntligen!Det tog 100 år men nu har dom insett att man kan spela med egna killar!
KHK,våra allierade i alla väder,me like!
Skövde,en minibuss från Skövde inför en av våra möten visade att vi alla är lika,även Sveriges roligaste supportrar!
Leksand,fan jag tycker illa om ett lag!Jaja,inga regler som inte har något undantag!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Nej det tror vi inte ,det finns trots allt de som inser att vi speler i olika div. nu och inser detta , Du behöver inte skämmas ,tänk om alla hade den inställning du har i byn.powerman wrote:men felet med er är ju att ni tror alla är lika ....
Last edited by alfax on 12 February 2009, 19:38, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Nästa år ska du få köpa allt om detta , håller på att samman ställa allt om smålandshockeyn och kommer att ge ut detta mot betalning naturligtsvis för att alla pengar kommer att gå till Lakers ,men för bara den skull och för att se faktum räknar jag inte med några större pengar från tomtar eller skogstroll.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
powerman wrote:anders83...skulle du försöka va rolig nu eller???
nej jag försökte inte vara rolig, däremot tyckte jag det lät fruktansvärt roligt med tanke på alla muppar som kommenterar i SMP , man ska inte dra alla över samma kam, men dem som tjatar om att vi är bäst för vi har kultur trots att man ligger i ettan och harvar har jag INGET till övers för!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Mikael Fahlander, ordförande i Örebro Hockey, har en blogg. Och tydligen ett ont öga till Taif:
Tingsryd har skum bymentalitet och tror att de är guds gåva till hockeyn, och det i alla led. En del supportrar är fanatiska skogssmurfar som man inte kan låta bli att skratta åt, och delar av publiken har betett sig sjukt illa, inte bara mot Örebro. Har inga problem med laget och spelarna, men det runt omkring har jag svårt för.
Han har naturligtvis lika stor rätt som andra att uttrycka sin personliga åsikt, men om jag vore ordförande i en hockeyförening skulle jag nog väga mina ord en smula bättre
Tingsryd har skum bymentalitet och tror att de är guds gåva till hockeyn, och det i alla led. En del supportrar är fanatiska skogssmurfar som man inte kan låta bli att skratta åt, och delar av publiken har betett sig sjukt illa, inte bara mot Örebro. Har inga problem med laget och spelarna, men det runt omkring har jag svårt för.
Han har naturligtvis lika stor rätt som andra att uttrycka sin personliga åsikt, men om jag vore ordförande i en hockeyförening skulle jag nog väga mina ord en smula bättre

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Fahlander resonerar vidare:
Nu är de tillbaka. Multinickarna som spyr galla under flera olika namn och som inte förstår att de gör bort sig. Pinsamt är bara förnamnet.
Ännu mer pinsamt är att vi nu vet precis vilka klubbar de tillhör. Jag skrev tre klubbar som jag inte gillade - Asplöven, Tingsryd och Mariestad. Asplövarna har aldrig varit inne och skitat ner kommentarerna, så då återstår alltså supportrarna till två klubbar:
Tingsryd och Mariestad.
Grattis ni smarta grabbar, ni har vunnit första pris som årets puckon.
Nu är de tillbaka. Multinickarna som spyr galla under flera olika namn och som inte förstår att de gör bort sig. Pinsamt är bara förnamnet.
Ännu mer pinsamt är att vi nu vet precis vilka klubbar de tillhör. Jag skrev tre klubbar som jag inte gillade - Asplöven, Tingsryd och Mariestad. Asplövarna har aldrig varit inne och skitat ner kommentarerna, så då återstår alltså supportrarna till två klubbar:
Tingsryd och Mariestad.
Grattis ni smarta grabbar, ni har vunnit första pris som årets puckon.