HOCKEY VM
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Putte, du kanske har rätt, men jag är förvånad att du är så bombsäker. En motståndare som står med 1 eller 2 skridskor i målgården ska det vid mål underkännas såvida det inte har stört målvakten. Korrekt?PutteA wrote:I mitt tycke ett solklart mål, lika mycket som sudden målet. Bra domarinsatser av bl.a vår egen Christer Lärking!!
Direkt efter backskottet kan du se att Carter går in tufft mot målisen och stör honom med 2 skridskor i målgården innan pucken tar sig in i mål.
Skulle vara intressant att höra din motivering. Se målet i sammandrag:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 7094421.ab
Last edited by Lakershjärta71 on 8 May 2010, 01:28, edited 1 time in total.
När skottet når målvakten finns ingen amerikanare i målgården. Senare åker en in, men då kan det inte vara offside då pucken redan ligger under målvakten. Sen blir amerikanen inknuffad. Dock tycker jag inte målvakten påvekas nämvärt av detta då det verkar som han inte har en aning om var pucken är, samtidgt vispar han själv in den med sitt ben. Ser inga konstigheter alls kring detta mål. Domaren står bra och verkar lika säker på sin sak!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Finland-Danmark=1-4
Mycket roligt VM i år med så många överraskningar redan.
Dansk hockey går framåt. Beundrandsvärd defensiv de bjöd på, och offensivt långt ifrån ofarliga! Fantastiskt att se att samtliga spelare jobbar stenhårt för samma sak i tre perioder.
Äckligt disciplinerat, som "någon" sa!
Måste vara en otrolig moral i det här laget a La Bäckman & Jonsson.
Mycket roligt VM i år med så många överraskningar redan.
Dansk hockey går framåt. Beundrandsvärd defensiv de bjöd på, och offensivt långt ifrån ofarliga! Fantastiskt att se att samtliga spelare jobbar stenhårt för samma sak i tre perioder.
Äckligt disciplinerat, som "någon" sa!
Måste vara en otrolig moral i det här laget a La Bäckman & Jonsson.
-
- Forumdemon
Det brukar ju sägas att finnarna gläds mer åt Sveriges misslyckanden än de egna framgångarna, men reaktionerna här i landet efter Finlands fiasko får mig att tro att känslorna är ömsesidiga.serra wrote:hahah..Vart är du varanen??
Vi är röööee...vi är vite...
Om inte Finland spelar med mer energi framöver kommer det bli nedflyttningskval, och med tanke de klassiska finska nerverna kan det mycket väl bli B-VM nästa år. Vi har två måste-matcher kvar i grundserien med Tyskland ikväll som kommer bäras fram av en fanatisk hemmapublik och avslutningsvis USA. Blir tufft.
Men jag är övertygad om att sejouren i B-VM bara blir ettårig. Selänne, Koivu och Lehtinen tar på sig landslags-jerseyn igen. Generationsskiftet har inte börjat bra kan man konstatera.
-
- c/o LL´s Forum
Roligare blir det om man tittar på denna listan
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7106331.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7106331.ab
- Pysslingen
- Forumentusiast
Självklart tittar jag på hockey-VM!
Visst är det synd att inte de bästa deltar. Visst är det en viss inflationsrisk eftersom det spelas så ofta. Men jämför inte med fotboll. Hockey är ALLTID mer underhållande.
Jag är rätt trött på gnället på hockey-VM. Det kommer att fortsätta att vara på detta sättet så länge NHL-bossarna inte inordnar sej under Internationella Hockeyförbundet. Å det lär de ju aldrig göra. Men så länge det finns åskådare, på plats eller via TV så kommer det att rulla på.
Just nu är hockey-VM den underhållning jag väljer om jag väljer att titta på TV.
Visst är det synd att inte de bästa deltar. Visst är det en viss inflationsrisk eftersom det spelas så ofta. Men jämför inte med fotboll. Hockey är ALLTID mer underhållande.
Jag är rätt trött på gnället på hockey-VM. Det kommer att fortsätta att vara på detta sättet så länge NHL-bossarna inte inordnar sej under Internationella Hockeyförbundet. Å det lär de ju aldrig göra. Men så länge det finns åskådare, på plats eller via TV så kommer det att rulla på.
Just nu är hockey-VM den underhållning jag väljer om jag väljer att titta på TV.
-
- c/o LL´s Forum
Blåbärsnationerna har tagit sig i "Kragen"!
Kolla resultaten/skrällarna:
Tyskland-USA=2-1
Finland-Danmark=1-4
Tjeckien-Norge= 2-3
Kanada-Schweiz= 1-4
Sverige-Frankrike=3-2 ( Var det Calle J som tippade 7-1 eller 8-1?
)
Finland-USA=3-2 (puttar ner USA i nedflyttnings.serien (!)
Hoppas VM-turneringarna blir så här jämna och oförutsägbara i framtiden också. Hur kul och häftigt som helst!
Kolla resultaten/skrällarna:
Tyskland-USA=2-1
Finland-Danmark=1-4
Tjeckien-Norge= 2-3
Kanada-Schweiz= 1-4
Sverige-Frankrike=3-2 ( Var det Calle J som tippade 7-1 eller 8-1?

Finland-USA=3-2 (puttar ner USA i nedflyttnings.serien (!)
Hoppas VM-turneringarna blir så här jämna och oförutsägbara i framtiden också. Hur kul och häftigt som helst!
Sverige är vidare. Hur det än går mot Tjeckarna så får vi möta i nästa runda; Kanada, Schweiz och Lettland.
http://www.iihf.com/channels10/iihf-wor ... rules.html
http://www.iihf.com/channels10/iihf-wor ... rules.html
Vi har rea på cyklar, grillkol och ägg!!!
-
- c/o LL´s Forum
Jag undrar hur det kommer att gå för Erik Karlsson i NHL. Han varvar briljanta passningar med icke-genomtänkt spel och spelar med lite för små marginaler ibland. Han är fortfarande ung och utvecklingsbar, men ibland vet jag inte hur han tänker när han spelar, om hans kommande NHL-äventyr har stigit honom upp över huvudet, eller vad vet jag.? Har han blivit divig? Tycker han spelar alldeles för naivt och valpigt (på travspråk), jämfört exempelvis med jämnåriga OEL som spelar ännu mer moget och vuxet. Dock hoppas jag att han tar lärdom av hans misstag i defensiven och hans avvägningar när han ska sticka fram och tvärtom.
Last edited by Lakershjärta71 on 13 May 2010, 22:59, edited 1 time in total.