NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Visst de kanske ekar... Eller hmm? Är det någon som klagar över det i Växjö ishall? Där har vi samma sorts sarg utan isolering !
Ingen har brytt sig om det tidigare ? Och nej man sitter inte ner vid sargen här men va fasen. Klart man vill höra när de smäller på!
Det ända som kan vars jobbigt i så
Fall är när hallen är tomm. Då ekar det kanske men när hallen är fylld hörs det ingen skillnad alls........
Ingen har brytt sig om det tidigare ? Och nej man sitter inte ner vid sargen här men va fasen. Klart man vill höra när de smäller på!
Det ända som kan vars jobbigt i så
Fall är när hallen är tomm. Då ekar det kanske men när hallen är fylld hörs det ingen skillnad alls........
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
var inne i hallen nyss..
vem fan bryr sig om sargen inte är "ljudisolerad"
jävla vilken arena vi får!!!!
Det mest tråkiga är ju att i skyten där alla namn står med (första spadtaget) så får inte HELA mitt namn plats!!!
Faaan vad dåligt av Lakers!!!!

vem fan bryr sig om sargen inte är "ljudisolerad"
jävla vilken arena vi får!!!!

Det mest tråkiga är ju att i skyten där alla namn står med (första spadtaget) så får inte HELA mitt namn plats!!!
Faaan vad dåligt av Lakers!!!!

Snart nära dig...en ny hall
Det räcker väl om det står Serra så vet alla vem det är 

Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Vadå spelar ingen roll och INGEN har brytt sig?! Det är ju ingen som har provat för böveln!
I Lakerdome så har vi väl inga sittplatser på kortsidan, eller har jag missat något? Har för mig att vi inte har haft det NÅGON gång. Tycker bara att det är så B att man inte kan göra saker riktigt när man håller på...
I Lakerdome så har vi väl inga sittplatser på kortsidan, eller har jag missat något? Har för mig att vi inte har haft det NÅGON gång. Tycker bara att det är så B att man inte kan göra saker riktigt när man håller på...
tycker det spelar ingen roll om de nu satt dit ljuddämpande sarger el inte för det är ju kostnadsfråga och ja tror inte nån bryr sig om det smäller på lite .
-
men vi har ståplats på kortsidan ju ? det är väll samma sak som sittplats ?? och de smäller väll lika mycket för det ?
tycker inte de spelar något roll men visst jag håller med dej Svarten. det är konstigt att man inte tar med isolering när man ändå är igång fast det är säkert inget som lakers har lagt något vikt över...
tycker inte de spelar något roll men visst jag håller med dej Svarten. det är konstigt att man inte tar med isolering när man ändå är igång fast det är säkert inget som lakers har lagt något vikt över...
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Grejjen är ju att jag definitivt tror att folk kan bry sig om det och bygger man en arena för dom pengarna så är det konstigt att det sparas in på en sån grejj som enligt mig är nödvändig och troligen inte så farligt mycket dyrare än en vanlig rink. Skillnaden mellan att stå 10 meter ifrån en sarg mot att sitta med trynet emot plexit är stor.
Sen så är det förövrigt så löjligt när i VARJE tråd så fort det ifrågasätts något så kommer det samma personer varje gång och överskyddar Lakers.. Lägg ner det där för det blir bara fjantigt. Och jag syftar inte på dig Coffe. Ni vet vilka ni är..
Sen så är det förövrigt så löjligt när i VARJE tråd så fort det ifrågasätts något så kommer det samma personer varje gång och överskyddar Lakers.. Lägg ner det där för det blir bara fjantigt. Och jag syftar inte på dig Coffe. Ni vet vilka ni är..
Spara erat gnäll tills vi har spelat en match i hallen så får vi se om det blev bra eller anus
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Någon som vet hur många ismaskiner det kommer att bli i vida arena? I elitserien brukar det väll vara två?
I always tell the truth, even when i lie
-
Jag tror inte man snålat in på sargen och plexit. Låter mer som ett misstag av projektledaren.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Skulle det nu vara så att sargen inte är isolerad, så gör man det bara i efterhand. Jag har för mig att sargen till en början inte var isolerad i träningshallen. Man bygger inte en hall för 270 miljoner och hoppar över en isolering av sargen, så det ser jag inte som något problem alls.
Har namnen på "första spadtaget" kommit upp? var finns de i så fall?
Har namnen på "första spadtaget" kommit upp? var finns de i så fall?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Har namnen på "första spadtaget" kommit upp? var finns de i så fall?[/quote]
Ja,på plan 2, till höger om trappan.
Ja,på plan 2, till höger om trappan.
-
Kanske man skulle kolla så man inte är missad då 

" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- Forumproffs
Det har varit mycket skriverier gällande sargen.
Men ett större problem är då att utformningen på ståplats är anpassad för sittplatser.
Problemet är att dom som står längst ner står alldeles för högt upp.
Deras huvud (beroende på hur långa dom är) kommer hamna långt upp på plexit.
Detta medför att dom som står längre upp på läktaren inte kommer se målet eller bakom förlängda målet.
Den förändringen som diskutteras nu är att göra om dom fyra nedersta raderna till sittplatser, men att detta inte kommer hinnas innan premiären.
Jag tog en bild med mobilen hur det ser ut, men kan tyvärr inte ladda upp den idag, gör det imorgon!
Det positiva var att dom testkörde jumbotronen och saturnusringen idag, ser maffigt ut
Men ett större problem är då att utformningen på ståplats är anpassad för sittplatser.
Problemet är att dom som står längst ner står alldeles för högt upp.
Deras huvud (beroende på hur långa dom är) kommer hamna långt upp på plexit.
Detta medför att dom som står längre upp på läktaren inte kommer se målet eller bakom förlängda målet.
Den förändringen som diskutteras nu är att göra om dom fyra nedersta raderna till sittplatser, men att detta inte kommer hinnas innan premiären.
Jag tog en bild med mobilen hur det ser ut, men kan tyvärr inte ladda upp den idag, gör det imorgon!
Det positiva var att dom testkörde jumbotronen och saturnusringen idag, ser maffigt ut

BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
-
- Forumdemon
ska de göra sittplatser där så får de ta bort sittplatser någon annanstans runt ståplats för vi ska INTE ha mindre än de vi har bestämt!
"fest med lakers lakejer;)"
Jag kommer att ha ett möte med Jonas Lindqvist i denna frågan på fredag. Troligtvis blir det så att de första fem raderna kanske kommer att stängas av inför premiären. Men det beslutet tas ev. på fredag efter att vi är klara över hur det ser ut. LL har blivit uppmärksammade när det gäller detta sen tidigare, så vi har tagit kontakt med VLH och Arena ansvariga. Så vi löser detta!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Fint det, bra jobb!PutteA wrote:Jag kommer att ha ett möte med Jonas Lindqvist i denna frågan på fredag. Troligtvis blir det så att de första fem raderna kanske kommer att stängas av inför premiären. Men det beslutet tas ev. på fredag efter att vi är klara över hur det ser ut. LL har blivit uppmärksammade när det gäller detta sen tidigare, så vi har tagit kontakt med VLH och Arena ansvariga. Så vi löser detta!
-
- Forumproffs
Gott! Det tråkiga är ju att ett par hundra platser försvinner
Fast å andra sidan är det ganska tråkigt om man inte ser hela planen 

-
- Forumproffs
Lillklonis, är det Lakejerna som bestämt antalet ståplatser?
Vi har haft önskemål.
Inlägg via Tapatalk
Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det

Låter som en rejäl miss i mina ögon. Det enda som kan rädda ett sånt misstag är ju tomma rader (knappast ett alternativ, åtminstone inte över nån längre tid) eller köra sittplats på en 3-4 rader.
Last edited by Niles on 24 August 2011, 20:24, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumproffs
Okej.
Man kanske kan placera dom sittplatserna upp i högra hörnet intill logen, därifrån ser man ungefär halva planen och sen sälja dom för halva priset
Man kanske kan placera dom sittplatserna upp i högra hörnet intill logen, därifrån ser man ungefär halva planen och sen sälja dom för halva priset

En lösning är ju att vika de första raderna för våra små killar och tjejer. Aningen svåradministrerat på plats kanske..eller inte. Förutom att folk högre upp hade sett bra hade ju småkillar och tjejer också gjort det.
Nu är jag varken matematiker eller fysiker men i mina öron låter detta än mer oroväckande än vad Ni vill göra gällande. Är läktaren byggd med en given vinkel (och med att givet avstånd från rinken) anpassad för sittplats, borde det inte hjälpa att plocka bort folk från de nedersta raderna. Ingen kommer se målet om man står upp. Antingen är lutningen för svag, alternativ är läktaren byggd för nära sargen för en ståplatsläktare. Vilken somPutteA wrote:Jag kommer att ha ett möte med Jonas Lindqvist i denna frågan på fredag. Troligtvis blir det så att de första fem raderna kanske kommer att stängas av inför premiären. Men det beslutet tas ev. på fredag efter att vi är klara över hur det ser ut. LL har blivit uppmärksammade när det gäller detta sen tidigare, så vi har tagit kontakt med VLH och Arena ansvariga. Så vi löser detta!

Borde vara enkelt att testa. Ställ en person längst upp och en lika lång person på raden under. Skymmer huvudet målet? Ja antagligen om det Ni innan skrivit stämmer.
Alltså det spelar ingen roll om man står överst eller på rad 2, förutsatt att alla i publiken är exakt lika långa, man har samma vinkel över personen framförs huvud. Enda sättet att lösa detta är att ha alla 2metes personer längst upp, 1,90 näst längst upp osv tills dvärgar och barn längst ner. Kan bli lite meckigt att fixa

Eller är det så att vinkeln på lutningen planar ut de sista 4- 5 raderna? Hoppas det. I så fall kan Ni bortse från ovan. I det resonemanget förutsättar jag att lutningsvinkeln är konstant.
Det är en svag brytning av vinkeln på läktaren lite under mitten, övre halvan är alltså något brantare än den understa halvan. Det gäller för alla sektioner tror jag.
-
- Forumamatör
Problemet är inte att man inte ser över huvudet på de som står nedanför. Det är brant lutning. Problemet är att första raden börjar så högt över sargen att de som står en bit längre upp hade behövt se genom deras ryggar för att se bakom förlängda mållinjen.
Bra så. Då betyder det att det finns en brytning, precis som Niles skrev. Att lutningen inte är konstant utan planar ut. På bilderna är det väldigt svårt att urskilja en sådan "knäck". Då kanske det inte är en jättekatastrof utan mer en semi-katastrof.
De får helt enkelt ta och bila ner betongen på varje steg efter "knäcken" så att lutningen blir konstant.
De får helt enkelt ta och bila ner betongen på varje steg efter "knäcken" så att lutningen blir konstant.

-
- Forumamatör
Ja, kanske men det är inte pga. den ev. brytningen som problemet endast gäller de fem första raderna. problemet är helt oberoende av läktarens lutning. Läktaren skulle kunna vara ett 70 graders stup och ha samma problem förutsatt att första raden börjar högt nog.
Varför börjar första raden högt över sargen?
Sänk då de första raderna, och ev. ta bort någon rad. Problemet löst.
(eller är det något under första raderna som inte kan tas bort?)
Sänk då de första raderna, och ev. ta bort någon rad. Problemet löst.
(eller är det något under första raderna som inte kan tas bort?)
-
- Forumproffs
Andy, det beror på läktaren är konstruerad för sittplatser, därav dom senare monterade mellanstegen.
Jo, om problemet bara gäller de fem första raderna har det med brytningen att göra. Lutar läktaren lika mycket hela vägen skymmer personen nedanför dig precis lika mycket som personen längst ner. Det är ganska enkel logik.JohnnyParrot wrote:Ja, kanske men det är inte pga. den ev. brytningen som problemet endast gäller de fem första raderna. problemet är helt oberoende av läktarens lutning. Läktaren skulle kunna vara ett 70 graders stup och ha samma problem förutsatt att första raden börjar högt nog.
Men som jag skrev, brytningen hade kunnat vara ok om:
1. Rad ett, och hela läktaren, hade varit lägre (sitter alla ner på läktaren funkar det ju, eller hur?!)
2. Rad ett, och hela läktaren, hade börjat längre ifrån sargen.
-
- Forumamatör
Du har rätt. Men nu undrar jag om detta inte berör hela ståplats? (förutom rad 1) Ni som kan läsa ritningar....
- Attachments
-
- sektion.jpg
- (74.2 KiB) Downloaded 108 times
-
- Forumamatör
Där är ju helt klart ett knäck efter rad 7 men är det stort nog? hmm vi får kanske lämna det åt de som kan, eller var det liksom där det blev fel?!